Kontrollrummet

30 år senare........

gäst · 125 · 22382

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Råkade se ett inslag på TV där man diskuterade John Lennons påverkan på musikutvecklingen efter hans död - idag för 30 år sedan.
Med i diskussionen var bl.a. Tomas Fogdö!(?)
Han hittade ingen idrottslig motsvarighet av samma dignitet......
« Senast ändrad: 08.12.2010, 11:33:25 by asti »


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jaha och din poäng var? :unsure: Förstår inte alls vart du vill komma.  :) Det är ju helt omöjligt att jämföra idrott med musik. Men sen som vanligt måste man ju gå och dö innan man geniförklaras. Inte hade han haft samma stämpel idag om han hade levt.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


asti

  • Gäst
Jaha och din poäng var? :unsure: Förstår inte alls vart du vill komma.  :) Det är ju helt omöjligt att jämföra idrott med musik. Men sen som vanligt måste man ju gå och dö innan man geniförklaras. Inte hade han haft samma stämpel idag om han hade levt.
Nej, jag jämför inte idrott med musik, utan vilket "avtryck" han lämnat efter sig.
Det var intervjuaren som frågade Fogdö om han tyckte att det fanns någon person inom
idrotten, som påverkat eftervärlden lika mycket.
Ville mest påminna om att det idag är exakt 30 år sedan han mördades och kanske väcka
lite till eftertanke om vad han betytt för musikutvecklingen och för dig personligen.
Jag satt på en matservering i Veddige när jag hörde om mordet på radionyheterna och
blev nog mer påverkad än vad jag kunnat tro.
Jag växte upp med Beatles och fastän jag på sextiotalet tyckte McCartney var bäst  :) har jag
insett i efterhand att jag blivit mest påverkad av Lennon.
Att han och Beatles betytt mycket för utvecklingen av popmusiken är väl knappast någon som
bestrider, men hur mycket hans död påverkat hans "status" eller intresset för honom är svårt att säga.
/Asti
« Senast ändrad: 08.12.2010, 13:13:59 by asti »


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jaha och din poäng var? :unsure: Förstår inte alls vart du vill komma.  :) Det är ju helt omöjligt att jämföra idrott med musik. Men sen som vanligt måste man ju gå och dö innan man geniförklaras. Inte hade han haft samma stämpel idag om han hade levt.
Fel. Alla fyra Beatlarna är superstjärnor nu som då, vare sig de lever eller är döa. Om du hade rätt skulle väl ingen veta vem Paul Mc Cartney och Ringo Starr är (de lever bägge två om inte Ringo har smygdött) De flesta vet väl tom Ringo Starrs rätta namn?
« Senast ändrad: 08.12.2010, 13:15:27 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Björn Borg, Mats Wilander, Boklöv, Fosbury
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jaha och din poäng var? :unsure: Förstår inte alls vart du vill komma.  :) Det är ju helt omöjligt att jämföra idrott med musik. Men sen som vanligt måste man ju gå och dö innan man geniförklaras. Inte hade han haft samma stämpel idag om han hade levt.
Fel. Alla fyra Beatlarna är superstjärnor nu som då, vare sig de lever eller är döa. Om du hade rätt skulle väl ingen veta vem Paul Mc Cartney och Ringo Starr är (de lever bägge två om inte Ringo har smygdött) De flesta vet väl tom Ringo Starrs rätta namn?

Det är skillnad mellan vara superstjärna och geniförklarad och det var det senare jag talade om och inte det förra vilket du verkar ha missat helt. Finns gott om de som blivit geniförklarade efter sin död och var okända när de levde. Lennon har efter sin död hyllats som största geniet i bandet och i media har man ömsomt hyllat Paul  och sågat honom av och till ända tills nu. Men Lennon har de bara hyllat hela tiden efter sin död och bestämt sig för att han var geniet.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
De flesta vet väl tom Ringo Starrs rätta namn?

Björn Borg, Mats Wilander, Boklöv, Fosbury

Fel, fel, fel!  :lol:

F'låt att jag inte tar ämnet tillräckligt seriöst!  :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Lite lösa tankar.. Först varför jag tror idrott inte längre ger samma legendstämpel:

  • Idrottsstjärnor plägar väl kanske inte dö på samma abrupta sätt som vissa rockstjärnor. Att vara en levande legend är svårare än död.
  • Idrottsprestationer bleknar med tiden, speciellt när man kan ta fram filmen och granska det igen. Förr fanns bara minnet och då växte bragderna för varje år, om det inte var idrotter som bygger på tidstagning på jämförbara sätt. Visst var väl Gärderud bra, men hans tider slår man idag och han kan ju heller inte själv upprepa det nu. Att idag se Håkan Loob göra mål i något hockey-vm känns inte som otroliga prestationer utan liknar mest veteranhockey. En musiker kan behålla formen längre och hans "rekord" går inte att "slå" på samma enkelt mätbara sätt. (Fast när man mäter musikens kvalitet i termer om högsta ljudet, snabbaste gitarristerna eller trummisarna är man snubblande nära idrott, och då blir det också färskvara på det hela och inte särskilt intressant med tiden.)
Björn Borg, Mats Wilander, Boklöv, Fosbury
Att sätta sitt avtryck genom innovation och nya stilar är nog svårare i idrott än inom musiken. Fosbury och Boklöv är väl undantag, men båda stilarna floppen visade sig bara vara en kortlivad utvecklingsfas. Vem kom på skejtingen inom skidåkning? Det var mer epokgörande i ordets rätta bemärkelse men ingen minns väl honom. Eller upphovsmannen till zorrofinten i innebandy. Slagskott i hockey etc. Beckhams skruvade frisparkar har väl satt sitt avtryck kanske. Men han var ju inte direkt först. Borg var väl den första kände som använde dubbelfattad backhand och det var väl epokgörande antar jag. (Vad gjorde Wilander för nytt? :unsure:)

Edit: Boklöv uppfann ju för bövelen V-stilen, jag tänkte på den med skidorna snedställda stilen som föregick V-stilen.
« Senast ändrad: 08.12.2010, 16:02:16 by Rattlesnake »
DON'T PANIC


asti

  • Gäst
Lite lösa tankar.. Först varför jag tror idrott inte längre ger samma legendstämpel:

  • Idrottsstjärnor plägar väl kanske inte dö på samma abrupta sätt som vissa rockstjärnor. Att vara en levande legend är svårare än död.
  • Idrottsprestationer bleknar med tiden, speciellt när man kan ta fram filmen och granska det igen. Förr fanns bara minnet och då växte bragderna för varje år, om det inte var idrotter som bygger på tidstagning på jämförbara sätt. Visst var väl Gärderud bra, men hans tider slår man idag och han kan ju heller inte själv upprepa det nu. Att idag se Håkan Loob göra mål i något hockey-vm känns inte som otroliga prestationer utan liknar mest veteranhockey. En musiker kan behålla formen längre och hans "rekord" går inte att "slå" på samma enkelt mätbara sätt. (Fast när man mäter musikens kvalitet i termer om högsta ljudet, snabbaste gitarristerna eller trummisarna är man snubblande nära idrott, och då blir det också färskvara på det hela och inte särskilt intressant med tiden.)
Björn Borg, Mats Wilander, Boklöv, Fosbury
Att sätta sitt avtryck genom innovation och nya stilar är nog svårare i idrott än inom musiken. Fosbury och Boklöv är väl undantag, men båda stilarna visade sig bara vara en kortlivad utvecklingsfas. Vem kom på skejtingen inom skidåkning? Det var mer epokgörande i ordets rätta bemärkelse men ingen minns väl honom. Eller upphovsmannen till zorrofinten i innebandy. Slagskott i hockey etc. Beckhams skruvade frisparkar har väl satt sitt avtryck kanske. Men han var ju inte direkt först. Borg var väl den första kände som använde dubbelfattad backhand och det var väl epokgörande antar jag. (Vad gjorde Wilander för nytt? :unsure:)


Knarkade ihop med Vitas Gerulaitis...?  :unsure:


asti

  • Gäst
De flesta vet väl tom Ringo Starrs rätta namn?

Björn Borg, Mats Wilander, Boklöv, Fosbury

Fel, fel, fel!  :lol:

F'låt att jag inte tar ämnet tillräckligt seriöst!  :unsure:


Det är inte många som vet att Ringo Starr faktiskt kallades Boklöv-Fosbury
som omgift efter att hans första äktenskap floppat och efter ett antal snedsprång.  B)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Idrott vad f-n är det? När de sparkat av varandra smalbenen i 2 ggr 45 minuter i fotboll och slutsignalen går, vad har de presterat, byggt upp, vad finns kvar till eftervärlden av allt detta arbete? Inte ett skit. Vandaliserad gräsmatta kanske då.

Föresten har väl alla fyra Beatles alltid varit geniförklarade. Att det enbart skulle ha varit John går jag inte med på. De var bäst tillsammans också, säg inte emot.
Jag älskar låten "And your bird can sing"
« Senast ändrad: 08.12.2010, 16:49:06 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Idrott vad f-n är det? När de sparkat av varandra smalbenen i 2 ggr 45 minuter i fotboll och slutsignalen går, vad har de presterat, byggt upp, vad finns kvar till eftervärlden av allt detta arbete? Inte ett skit. Vandaliserad gräsmatta kanske då.

Föresten har väl alla fyra Beatles alltid varit geniförklarade. Att det enbart skulle ha varit John går jag inte med på. De var bäst tillsammans också, säg inte emot.
Jag älskar låten "And your bird can sing"

Men vad säger man om Ringo Starr?
Jag har aning om vad han hette så jag accepterar Eddis och Astis kunnande på den fronten  B)

Men till det väsentliga: Kunde Ringo spela trummor? Om man jämför med andra trummisar från dåtid och modern tid - imponerar Ringo på trummorna? Och i så fall på vilket sätt? Jag är nyfiken att få veta av er som vet vad ni talar om, eftersom jag hört så mycket olika åsikter från musiker och förståsigpå:are och ... andra trummisar.

Ut med språket; - What could Ringo do, that is fantastic?
« Senast ändrad: 08.12.2010, 17:02:40 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Idrott vad f-n är det? När de sparkat av varandra smalbenen i 2 ggr 45 minuter i fotboll och slutsignalen går, vad har de presterat, byggt upp, vad finns kvar till eftervärlden av allt detta arbete? Inte ett skit. Vandaliserad gräsmatta kanske då.

Föresten har väl alla fyra Beatles alltid varit geniförklarade. Att det enbart skulle ha varit John går jag inte med på. De var bäst tillsammans också, säg inte emot.
Jag älskar låten "And your bird can sing"

Men vad säger man om Ringo Starr?
Jag har aning om vad han hette så jag accepterar Eddis och Astis kunnande på den fronten  B)

Men till det väsentliga: Kunde Ringo spela trummor? Om man jämför med andra trummisar från dåtid och modern tid - imponerar Ringo på trummorna? Och i så fall på vilket sätt? Jag är nyfiken att få veta av er som vet vad ni talar om, eftersom jag hört så mycket olika åsikter från musiker och förståsigpå:are och ... andra trummisar.

Ut med språket; - What could Ringo do, that is fantastic?
He's good at racing cars - he is what we call a fart-lunatic!  :o


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Lite lösa tankar.. Först varför jag tror idrott inte längre ger samma legendstämpel:

  • Idrottsstjärnor plägar väl kanske inte dö på samma abrupta sätt som vissa rockstjärnor. Att vara en levande legend är svårare än död.
  • Idrottsprestationer bleknar med tiden, speciellt när man kan ta fram filmen och granska det igen. Förr fanns bara minnet och då växte bragderna för varje år, om det inte var idrotter som bygger på tidstagning på jämförbara sätt. Visst var väl Gärderud bra, men hans tider slår man idag och han kan ju heller inte själv upprepa det nu. Att idag se Håkan Loob göra mål i något hockey-vm känns inte som otroliga prestationer utan liknar mest veteranhockey. En musiker kan behålla formen längre och hans "rekord" går inte att "slå" på samma enkelt mätbara sätt. (Fast när man mäter musikens kvalitet i termer om högsta ljudet, snabbaste gitarristerna eller trummisarna är man snubblande nära idrott, och då blir det också färskvara på det hela och inte särskilt intressant med tiden.)

Jo det där stämmer väldigt väl. Jag är inte direkt känd för mitt sportintresse direkt. Men så mycket vet jag att sporten har utvecklats rejält under senare åren jämfört med förr då det gick sakta. Såg på något program och de visade Stenmark när han var som bäst. Och vilken teknik. :lol: Med den tidens teknik skulle han hamna på jumboplatsen om han körde idag.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil


Föresten har väl alla fyra Beatles alltid varit geniförklarade.

Har dem? Var då någonstans? Av någon enstaka kritiker möjligtvis.
Citera
De var bäst tillsammans också, säg inte emot.

Äh, de gjorde vissa bra låtar men de är sammantaget överskattade. Hade jag också vuxit upp på 60-talet hade kanske jag också tyckt de var bäst. Men alla generationer har sina favoriter.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Det finns väl en sagolik massa idrottsprestationer som har betytt ohyggligt mycket för människor, personligt, sociologiskt och politiskt. "Fotboll är större än gud" är ett använt citat.

Maradonas goal of the century vevas fortfarande tre gånger om dagen i argentinsk TV (sant!), och det är snudd på 30 år sen. Ett av många youtubeklipp på målet:


...och Maradona anses väl allmänt som "näst störst" inom fotboll. Pelé är nr 1. Och jo, jag tror Pelé är större än Lennon. Eller typ lika stor. Hur man nu mäter det.

tjing
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil


Föresten har väl alla fyra Beatles alltid varit geniförklarade.

Har dem? Var då någonstans? Av någon enstaka kritiker möjligtvis.
Citera
De var bäst tillsammans också, säg inte emot.

Äh, de gjorde vissa bra låtar men de är sammantaget överskattade. Hade jag också vuxit upp på 60-talet hade kanske jag också tyckt de var bäst. Men alla generationer har sina favoriter.
Jag menade inte att de var den bästa gruppen som funnits, utan att dessa fyra personer var bäst när de spelade tillsammans. När Paul började för sig själv var det inte på långa vägar lika bra. Och Johns storhet som musiker? Tyckte inte han var så värst speciellt otrolig utan de andra Beatlarna. Jag lyssnade helst på The Who och Jimi Hendrix förr. The Who har gjort otroligt mycket olika musik. Jimi hann ju knappt slå igenom innan han dog. Honom har vi att tacka för Marshallförstärkarna.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jaha ok du menade så. Jo självklart hade de inte blivit stora på egen hand. Kanske fått några enstaka klassikerhittar som vissa andra artister/band fick på den tiden. Jimpan kunde jag inte med när jag var yngre. Men idag tycker jag han var grymt bra. Tyvärr är det allt för mycket tjat om han som gitarrist. Han var ju en lysande låtskrivare också och hans sångröst är grymt bra. Ja ingen vidare teknisk skicklig sångare men för det han gjorde var hur bra som helst. Hans låtar skulle ju inte ha stått sig om det inte var för att det var bra låtar. Och sen talas det för lite om hur bra Mitch Mitchell och Noel Redding var. De var ju med och skapade soundet.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


freddy

  • Gäst
Jimi hann ju knappt slå igenom innan han dog. Honom har vi att tacka för Marshallförstärkarna.

öööh. say what?


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jimi hann ju knappt slå igenom innan han dog. Honom har vi att tacka för Marshallförstärkarna.

öööh. say what?
Jimi slog ju igenom i London, och dör fick han höra talas om den här vad han nu hette som redan byggde stärkare och gick till honom och förklarade vad han ville ha, nåt som var mycket kraftigare än de små gitarrförstärkare som redan fanns. Den första stapeln var visst en två meter hög låda, men den blev för otymplig att frakta så de delade den i två. Efter vad jag lästa var det alltså Jimi som beställde hela grejen. Jimi hette också Marshall, James Marshall Hendrix. Har också läst att han och Experience uppträdde live med låten Sergeant Pepper innan beatles släppt den på skiva, han var nära polare med Beatles och hade den på rullband.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


asti

  • Gäst
Jimi hann ju knappt slå igenom innan han dog. Honom har vi att tacka för Marshallförstärkarna.

öööh. say what?

Nej, det stämmer inte alls! Marshallförstärkarna skapades under förbudstiden i USA när laglösheten
bredde ut sig och polismakten behövde mer resurser!


freddy

  • Gäst
Jimi hann ju knappt slå igenom innan han dog. Honom har vi att tacka för Marshallförstärkarna.

öööh. say what?
Jimi slog ju igenom i London, och dör fick han höra talas om den här vad han nu hette som redan byggde stärkare och gick till honom och förklarade vad han ville ha, nåt som var mycket kraftigare än de små gitarrförstärkare som redan fanns. Den första stapeln var visst en två meter hög låda, men den blev för otymplig att frakta så de delade den i två. Efter vad jag lästa var det alltså Jimi som beställde hela grejen. Jimi hette också Marshall, James Marshall Hendrix. Har också läst att han och Experience uppträdde live med låten Sergeant Pepper innan beatles släppt den på skiva, han var nära polare med Beatles och hade den på rullband.

..fast jimi var mer en posterboy skulle jag säga. Finns flera namn som satte marshall på kartan.

För övrigt så var det retail-stärkare Jimi köpte först, inget annat.

Modifikationen av marshall-lådan är väl Pete Townsend omnämnd för, inte jimi.

Som vanligt dikterar du dina egna sanningar om saker och framställer det som fakta :)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jaha ok du menade så. Jo självklart hade de inte blivit stora på egen hand. Kanske fått några enstaka klassikerhittar som vissa andra artister/band fick på den tiden. Jimpan kunde jag inte med när jag var yngre. Men idag tycker jag han var grymt bra. Tyvärr är det allt för mycket tjat om han som gitarrist. Han var ju en lysande låtskrivare också och hans sångröst är grymt bra. Ja ingen vidare teknisk skicklig sångare men för det han gjorde var hur bra som helst. Hans låtar skulle ju inte ha stått sig om det inte var för att det var bra låtar. Och sen talas det för lite om hur bra Mitch Mitchell och Noel Redding var. De var ju med och skapade soundet.
Väl talat om Jimi. Hade han varit enbart sångare tror jag han hade blivit stor som fan ändå. Men i början skämdes han över sin röst och vågade inte sjunga. Det var när han hörde Bob Dylans säregna röst han tog mod till sig, "törs han sjunga med den rösten törs jag med". Det jazzinfluerade trumspelet och den raka basen var absolut en stor orsak till framgångarna. En som är ännu mer bortglömd är Jimis lumparpolare Billy Cox som jag håller för att vara en sjusärdeles musiker.
Jimi fick nåt pris också för bästa ljud när han byggt sin egen studio, så han var kunnig även som tekniker, då när allt var väldigt enkelt. Det var LPn Electric Ladyland som han vann priset med. Är osäker men jag tror Pink Floyd vann samma pris senare med sin Dark Side of the moon.
Så Jimi gick även i bräshen för ljudtekniksutveckling under sin korta vandring. Två polare jag känner har sett honom live, det var nåt ini h-e säger de.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Jimi hann ju knappt slå igenom innan han dog. Honom har vi att tacka för Marshallförstärkarna.

öööh. say what?
Jimi slog ju igenom i London, och dör fick han höra talas om den här vad han nu hette som redan byggde stärkare och gick till honom och förklarade vad han ville ha, nåt som var mycket kraftigare än de små gitarrförstärkare som redan fanns. Den första stapeln var visst en två meter hög låda, men den blev för otymplig att frakta så de delade den i två. Efter vad jag lästa var det alltså Jimi som beställde hela grejen. Jimi hette också Marshall, James Marshall Hendrix. Har också läst att han och Experience uppträdde live med låten Sergeant Pepper innan beatles släppt den på skiva, han var nära polare med Beatles och hade den på rullband.

..fast jimi var mer en posterboy skulle jag säga. Finns flera namn som satte marshall på kartan.

För övrigt så var det retail-stärkare Jimi köpte först, inget annat.

Modifikationen av marshall-lådan är väl Pete Townsend omnämnd för, inte jimi.

Som vanligt dikterar du dina egna sanningar om saker och framställer det som fakta :)
Dikterar egna sanningar? Dra du rätt ända in i helvete ditt skithål.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vårdat språk - sakliga argument!
Barnen är hemma och läser läxor.
Ni är vuxna(re)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Vårdat språk - sakliga argument!
Barnen är hemma och läser läxor.
Ni är vuxna(re)
Kan du kolla i deras läxböcker om det står något om marshallförstärkare
så att vi får detta utrett?  :unsure:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vårdat språk - sakliga argument!
Barnen är hemma och läser läxor.
Ni är vuxna(re)
Kan du kolla i deras läxböcker om det står något om marshallförstärkare
så att vi får detta utrett?  :unsure:
Dotter har inte tid - skapar film.
Son använder uteslutande saklig argumentationsteknik och anger, om nödvändigt, källahänvisning. Han har dock fullt upp med att formulera sig som vuxna - jag vill inte störa honom i den processen. Roligare här!  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Vårdat språk - sakliga argument!
Barnen är hemma och läser läxor.
Ni är vuxna(re)
Kan du kolla i deras läxböcker om det står något om marshallförstärkare
så att vi får detta utrett?  :unsure:
Dotter har inte tid - skapar film.
Son använder uteslutande saklig argumentationsteknik och anger, om nödvändigt, källahänvisning. Han har dock fullt upp med att formulera sig som vuxna - jag vill inte störa honom i den processen. Roligare här!  ;)


Förstår det!
Jag ville bara påminna om 30-årsdagen av mordet på John Lennon och mana till lite stilla eftertanke....  :(


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
De flesta vet väl tom Ringo Starrs rätta namn?

Björn Borg, Mats Wilander, Boklöv, Fosbury

Fel, fel, fel!  :lol:

F'låt att jag inte tar ämnet tillräckligt seriöst!  :unsure:


Det är inte många som vet att Ringo Starr faktiskt kallades Boklöv-Fosbury
som omgift efter att hans första äktenskap floppat och efter ett antal snedsprång.  B)
Innan det hette han väl Starkey har jag för mig. Han vann väl VM i "Störst näsa på trummis" i Liverpool på den tiden tävlingen fortfarande pågick.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
De flesta vet väl tom Ringo Starrs rätta namn?

Björn Borg, Mats Wilander, Boklöv, Fosbury

Fel, fel, fel!  :lol:

F'låt att jag inte tar ämnet tillräckligt seriöst!  :unsure:


Det är inte många som vet att Ringo Starr faktiskt kallades Boklöv-Fosbury
som omgift efter att hans första äktenskap floppat och efter ett antal snedsprång.  B)
Innan det hette han väl Starkey har jag för mig. Han vann väl VM i "Störst näsa på trummis" i Liverpool på den tiden tävlingen fortfarande pågick.

Ja, man kunde också se honom i den populära TV-serien "Starkey and Hutch"!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vårdat språk - sakliga argument!
Barnen är hemma och läser läxor.
Ni är vuxna(re)

Tycker det är ganska ensidigt med det ovårdade?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
För att återgå till ämnet kan man fundera över vad John Lennon skulle sysslat med idag om han hade levt.
Hade han fortsatt släppa skivor, bosatt sig i Provence och målat tavlor, skrivit böcker, ägnat sig åt politik,.....?
Det är ju naturligtvis ingen som kan veta. Samtidigt måste jag erkänna att Paul McCartneys senaste skivsläpp
inte intresserat mig speciellt, så det är möjligt att man skulle tyckt samma sak om Lennons ifall han fått chansen....?
Hur som helst tyckte jag att det var på sin plats att påminna om en stor musiker, låtskrivare och personlighet, som
i varje fall gett mig många oförglömliga stunder! Nog om detta!
« Senast ändrad: 08.12.2010, 19:59:46 by asti »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja, man kan fundera :)  Jag tror att det skulle bli rätt eget, och kanske sälja mindre o mindre till förmån för att göra bara exakt det han vill :D  Tror ofta att det blir så när man nått toppen och stannat där ett tag.

Eller kanske bara gjort något helt annat?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
För att återgå till ämnet kan man fundera över vad John Lennon skulle sysslat med idag om han hade levt.
Hade han fortsatt släppa skivor, bosatt sig i Provence och målat tavlor, skrivit böcker, ägnat sig åt politik,.....?
Det är ju naturligtvis ingen som kan veta. Samtidigt måste jag erkänna att Paul McCartneys senaste skivsläpp
inte intresserat mig speciellt, så det är möjligt att man skulle tyckt samma sak om Lennons ifall han fått chansen....?
Hur som helst tyckte jag att det var på sin plats att påminna om en stor musiker, låtskrivare och personlighet, som
i varje fall gett mig många oförglömliga stunder! Nog om detta!

AMEN, en av Norges mest respekterade musikjournalister, Tom Skjeklesæther och jag ska ut och dricka et par Guinness til minne för Lennon i dag. Skål!
BTW, i år 2000 stod jag på utsidan the Dakota building och gråt som en liten pojke.. Ingen annnan artist har påverkat mig mer enn Lennon.
Thanks John..


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
För att återgå till ämnet kan man fundera över vad John Lennon skulle sysslat med idag om han hade levt.
Hade han fortsatt släppa skivor, bosatt sig i Provence och målat tavlor, skrivit böcker, ägnat sig åt politik,.....?
Det är ju naturligtvis ingen som kan veta. Samtidigt måste jag erkänna att Paul McCartneys senaste skivsläpp
inte intresserat mig speciellt, så det är möjligt att man skulle tyckt samma sak om Lennons ifall han fått chansen....?
Hur som helst tyckte jag att det var på sin plats att påminna om en stor musiker, låtskrivare och personlighet, som
i varje fall gett mig många oförglömliga stunder! Nog om detta!

AMEN, en av Norges mest respekterade musikjournalister, Tom Skjeklesæther och jag ska ut och dricka et par Guinness til minne för Lennon i dag. Skål!
BTW, i år 2000 stod jag på utsidan the Dakota building och gråt som en liten pojke.. Ingen annnan artist har påverkat mig mer enn Lennon.
Thanks John..

Skål! Ta några åt oss också =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol