Forum > Demolåtar
Ode to Mr Phil (He's on the jazz man)
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.05.2007, 00:01:55 ---
--- Citat från: mahan skrivet 23.05.2007, 23:44:37 ---jajajajaaa
Alla ackord e ju uppfunna sedan en tid tibaka, gäller ju bara att sätta dom efter varann.... i rätt ordning...för att få igång en hitlåt....LÅter enkelt....... :unsure:
Näei, nog e de sounden som gäller o då är ju Emu en mästare på det området :)
Behövs nog några variabla ackordgångar till här antar jag, men låtideén är ju kläckt så de e bara att fortsätta! :D
h. Johan
--- Slut citat ---
<OT>
I min värld handlar det om melodier för att få till en "hit". Sen kan fina sound och "rätt" harmonisering lyfta en bra melodi ytterligare.
</OT>
--- Slut citat ---
Jisses, måste kolla vems låt jag kommenterade :D
Men du har så rätt åxå Wernborg, visst e de melodierna :)
Emulator:
--- Citat från: mahan skrivet 24.05.2007, 00:29:49 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 24.05.2007, 00:01:55 ---
--- Citat från: mahan skrivet 23.05.2007, 23:44:37 ---jajajajaaa
Alla ackord e ju uppfunna sedan en tid tibaka, gäller ju bara att sätta dom efter varann.... i rätt ordning...för att få igång en hitlåt....LÅter enkelt....... :unsure:
Näei, nog e de sounden som gäller o då är ju Emu en mästare på det området :)
Behövs nog några variabla ackordgångar till här antar jag, men låtideén är ju kläckt så de e bara att fortsätta! :D
h. Johan
--- Slut citat ---
<OT>
I min värld handlar det om melodier för att få till en "hit". Sen kan fina sound och "rätt" harmonisering lyfta en bra melodi ytterligare.
</OT>
--- Slut citat ---
Jisses, måste kolla vems låt jag kommenterade :D
Men du har så rätt åxå Wernborg, visst e de melodierna :)
--- Slut citat ---
Tack för soundkommentaren mahan :)
Visst, bra melodier är väl det bästa om man kan få till :)
Mikke:
Grund ideen i låten är bra. Man känner igen hooken snabbt. Trumgroovet är så Emulator. Jag tror snart att jag kan tala om när jag lyssnar på ett stycke ifall du är producent/upphovsman vilket är, i detta sammanhang, positivt. Låten är dock inte färdig på långa vägar. Tror du kan göra en hitlåt av denna om du lyckas hitta saker o passager i låten som gör att den lever.
Bra grundmaterial! / Mikke
Emulator:
oj!
tja, man tackar :) lyssnade på den nu här idag igen, och groovet blev faktiskt riktigt bra. Ibland är det nog bra att jobba sådär snabbt, att bara kasta in saker efter varandra som känns rätt, istället för att opula och vrida och vända. Det behövs också, men senare :9
skall fortsätta med denna :)
tsmalmbe:
Har du fortsatt med denna nu då?
;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida