Forum > Demolåtar

Gurano - Silly song - EVOLVUS BIGGUS

<< < (4/6) > >>

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Eddi skrivet 08.12.2010, 13:55:18 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.12.2010, 13:36:53 ---Jag hade gärna spelat bas til den låten/jammet. Tyvärr kan jag inte skicka filer osv, enär jag inte spelar in med dator. :mellow:

--- Slut citat ---
Vad kör du med då Håkan? Du gör ju mp3:or i alla fall, kan du inte separat inspela basen och göra en mp3:a på den?

--- Slut citat ---
Tascam 2488mkll digitalporta. 24 bit inspelning. Det går teoretiskt att både skicka o ta in filer i portan via usb, men jag är dålig på sånt, datorer gör mig bara förbannad. Portan är fan så mycket snabbare att jobba med och lagringen av ljud är den samma. Och jag kan göra allt jag vill i den här burken. Runt ikring den har jag ganska fina burkar och mickar med. Två PAn mm.
Jag skulle ev kunna spela in låten i portan, sen lira bas på en kanal och mixa den för sig på en stereo mp3. Sen kan väl den som begriper sig på datorer lirka ihop det hela.

Gurano:
Det skulle nog fungera, bara du lirar i rätt bpm :)
Välkommen att lira bas då!

Gurano

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Gurano skrivet 08.12.2010, 14:09:13 ---Det skulle nog fungera, bara du lirar i rätt bpm :)

Gurano

--- Slut citat ---
Om jag spelar till det som redan är inspelat kan väl inte bpm ändra sig?

Gurano:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.12.2010, 14:16:47 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 08.12.2010, 14:09:13 ---Det skulle nog fungera, bara du lirar i rätt bpm :)

Gurano

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Du kan lägga in en låt i en daw i vilken bmp man vill och lira i takt så att säga (i den takt som din daw då har - men det passar inte när jag lägger det i min daw.... tror jag - så kör i samma bpm som jag, alltså 140 ! :)
Gurano

MaxB:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.12.2010, 14:16:47 ---

Gurano

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Det ska nog fungera utan problem, tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion