Kontrollrummet

Larsson - moll ska det vara..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Stämmorna låter fint. Den här vill jag höra i slutversion och ladda ner. Men var skall det vara gitarrsolo? Jag hör inget rum för ett sådant...


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
154-176 på spelaren tänkte jag mig ett aukustiskt, soft gitarrsolo.
Inget extravaganza utan bara ngt enkelt men med grym känsla.

Funkar dock utan också med Larssons sköna arr.    :wub:
Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Shit, vad snyggt med Andréas stämma! Intressant tråd, upptäckte även astis verre (so hard to find) och lyssnade på Mickes igen. Andréas tar låten till en ungdomligare publik, HM tar den till de stora scenerna over there men astis verre med den svenska texten till sitt barn kan jag inte värja mig för. Känns som text och musik följs åt i intensitet på ett perfekt sätt där andrastämman hjälper till bra. En lång slutton "du är mitt baaaaaaaaaaarn" skulle sitta fint.     
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Lade tillbaka min version igen, insåg att jag inte kommer att kunna sjunga om den ändå på ett bra tag, och nnu med så många andra bra versioner så verkar det ju inte vara direkt brådskande heller  :D

Håll till godo då'rå

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24490.msg175926#msg175926

(länk till urspungsinlägget)
« Senast ändrad: 21.12.2010, 00:26:15 by jonnerstone »


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Elakt av dig att ta bort denna förut måste jag säga....den är ju skitbra!!   ;)   :wub:

Alla versioner är verkligen helt egna tolkningar med helt egen känsla och det är ju omöjligt tycker jag att väla en favorit.
Det är helt beroende på vilket humör man är på just då och den som inte kändes bäst igår är plötsligt överlägset mest träffande idag.
Me, Myself & I


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Elakt av dig att ta bort denna förut måste jag säga....den är ju skitbra!!   ;)   :wub:

Alla versioner är verkligen helt egna tolkningar med helt egen känsla och det är ju omöjligt tycker jag att väla en favorit.
Det är helt beroende på vilket humör man är på just då och den som inte kändes bäst igår är plötsligt överlägset mest träffande idag.

Tack tack!

Ja, jag blev lite rabiat där när fokus gick från att ge nån form av konstruktiv kritik till att bara jämföra versioner. Kändes inte så givande inför en fortsättning och ordentliga tagningar.

Men nu så lär det pga av halsinfektion och julhelger dröja ändå innan jag kan göra det bättre, så tänkte jag att den lika bra kunde få ligga här och bli jämförd  ;)  :D

Absolut kul med så många olika tolkningar och versioner. Larsson ska vara stolt som gjort en låt som inspirerar så många att vilja göra en tolkning  :wub:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
marre - soft med folkfeeling, din power röst på det hela är kalas!  :wub:

kornstad - ytterliggare en man på plan..skitbra.. bra levererat, mycket följsamt med arret
kalas bra sång!  :wub:

ska lyssna mer på dessa , sedan återkommer jag med bättre feedback
så snart tillfälle ges.. fan vad kul detta är
tack ska ni ha!  :wub:

(många hjärte-smileys blir det!) ,)

/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Där är han!                :rolleyes:
Me, Myself & I


asti

  • Gäst
Shit, vad snyggt med Andréas stämma! Intressant tråd, upptäckte även astis verre (so hard to find) och lyssnade på Mickes igen. Andréas tar låten till en ungdomligare publik, HM tar den till de stora scenerna over there men astis verre med den svenska texten till sitt barn kan jag inte värja mig för. Känns som text och musik följs åt i intensitet på ett perfekt sätt där andrastämman hjälper till bra. En lång slutton "du är mitt baaaaaaaaaaarn" skulle sitta fint.     

Roligt att du gillar min version! Det var ingen dum idé med den långa sluttonen!
Har lagt till texten nu där min version finns (sida 3).
Det är en riktigt inspirerande, skön låt som Larsson fått till!
Tack för vänligt bemötande!  :)
/Asti
« Senast ändrad: 25.12.2010, 20:52:16 by asti »