Kontrollrummet

Asti feat Julianna - All I can think of

gäst · 150 · 23761

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Ok, I lied.  It's midnight, and I'm uploading to youtube. 

It isn't much - just a little something to look at, really... but something is better than nothing, right?   :lol:

Anyway, the audio on this video is live, so it's a little different than what Asti has on the "real" version.  And, I'm sure the mix isn't as nice, not to mention that there are a few "pops" because I took down my pop-filter so you could see my face.  The worst one is in the very very beginning, so be warned.  The rest is better.    :unsure:

But it was a nice day, and the clouds were lovely, so I made some moving pictures.  Hope you like it!   ;)

Note that I JUST finished uploading it, and it might take a few hours for youtube to get it all processed.  So, If you get an error message, that's probably why.  I'm going to bed and not waiting. 

And... what I'm sure is a hilarious Swedish Translation, courtesy of Google:

Ok, jag ljög. Det är midnatt, och jag är uppladdning till YouTube.

 Det är inte mycket - bara lite något att titta på, verkligen ... men något är bättre än ingenting, eller hur? : lol:

 Hur som helst, ljudet på den här videon är levande, så det är lite annorlunda än vad Asti har på den "riktiga" versionen. Och, jag är säker mixen är inte så trevligt, att inte nämna att det finns några "poppar" eftersom jag tog ner min pop-filter så du kunde se mitt ansikte. Det värsta man är i allra första början, så varnas. Resten är bättre. : osäker:

 Men det var en trevlig dag, och molnen var vackra, så jag gjorde några rörliga bilder. Hoppas ni gillar det! ;)

 Notera att jag precis avslutat laddar upp den, och det kan ta några timmar för youtube att få det hela bearbetas. Så om du får ett felmeddelande, det är nog varför. Jag går till sängs och inte väntar.

 

Feels fantastic to see this "live"-version and you certainly make the best out of this song!  :wub:
(First time for me on youtube!  :) )

Regarding Larsson´s comment - he thinks that your singing is great and that an extra vocal part in the mid-section
where you are "humming" would make it even better!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nice video it comes with fluffy clouds and a great deal passion from a good singer.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
what a nice song. I get a little musical feeling, perhaps it is the voice of julianna? anyway it´s a good song and i like the way its played and sung and the video is an extra plus :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hey, good song. I hear a little bealtes i think, in the harmonies and arrangement. J's vox is lovely and fits right in. Lstening through shitty headphones, and the levels and mix sounds right.

Well done, both of you! Nice for J to add "skåne" to all the nationalities she has worked with? ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
Thanks for your feedback Eddi, Larsson, Gurano, Silverpilen and Emulator!
I am very satisfied with Juliannas interpretation of the song and thrilled by
watching the video on youtube!  :)


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Thanks for your feedback Eddi, Larsson, Gurano, Silverpilen and Emulator!
I am very satisfied with Juliannas interpretation of the song and thrilled by
watching the video on youtube!  :)

Yay! I'm so glad you like it!  :)
The human theremin.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Thanks for your feedback Eddi, Larsson, Gurano, Silverpilen and Emulator!
I am very satisfied with Juliannas interpretation of the song and thrilled by
watching the video on youtube!  :)

Yay! I'm so glad you like it!  :)
Glad is a swedish word for happy
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Thanks for your feedback Eddi, Larsson, Gurano, Silverpilen and Emulator!
I am very satisfied with Juliannas interpretation of the song and thrilled by
watching the video on youtube!  :)

Yay! I'm so glad you like it!  :)
Glad is a swedish word for happy

Tack Eddi för ditt engagemang i tråden och för upplägget av videon!
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
This song takes me back to the early 70's, referring to artist like Crosby, Stills, Nash and Young, Simon and Garfunkel, Jomi Mitchell, James Taylor... I think you did a tremendous job on this Julianna, with your vocals and video, which was very neatly made with the nature scenes mixed with the studio shots. I like the way you sing it, emotional and as if you "own" the tune. The only remark is the abrupt end. Well done both of you!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Great work guys beautifully sung.  Sometimes i think that there are some sharp “S” I believe it’s the tail of the reverb. The end is a bit abrupt
I cant place who Juliana reminds me of but the voice is so familiar. Hmm. That’s usually a good sign coming from me. I lack comparison and yet it seams so familiar. Great song great harmony and just a few small adjustments and it will be perfect

Very good and beautifull.
  :)


asti

  • Gäst
I'll see if I can fix the sharp "S" and come up with a not so abrupt end!  :)
Thanks Equality and Egghead!
/Asti


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken fin video, härligt med skönsång, vacker musik och anblicken av fluffiga moln..och jag drömmer mej bort från snö & slask :P

What a nice video, beautiful singing, lovely music and the sight of fluffy clouds sublime..makes me float away with them, from these days of snow & sleet :P

Asti: lite mjukare slut bara, så är den här komplett!

Tack för god musik!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


asti

  • Gäst
Vilken fin video, härligt med skönsång, vacker musik och anblicken av fluffiga moln..och jag drömmer mej bort från snö & slask :P

What a nice video, beautiful singing, lovely music and the sight of fluffy clouds sublime..makes me float away with them, from these days of snow & sleet :P

Asti: lite mjukare slut bara, så är den här komplett!

Tack för god musik!

/Marre

Ja, det känns onekligen skönt när man ser videon och känner kontrasten mot vårat bistra klimat.... :o
En del klagar på abrupt slut, men du säger mjukare.  :) Menar du längre utklingande slutton?
Tack själv för lyssning och kommentar!
/Asti

Yes, we are lucky to have this cool and nice climate and don't have to worry about sand between our toes and the annoying sun-tan!  :rolleyes:
There has been a few comments about the abrupt ending of the song, but you say you'd like a softer ending! Do you mean that you want to prolong the final, fading chord/tune?
/Ass-tea


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Yeps, a more outfading tune in the end, that´s all I demand :D
https://soundcloud.com/tokstollan


asti

  • Gäst
Yeps, a more outfading tune in the end, that´s all I demand :D

OK, that´s not asking too much!  :)
I'll see what I can accomplish!
/Ass-tea


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tror hon menar förlängd utdragen fade
I think she mean progressed outdrawn fade
Att fejda ut med nuvarande ljud blir i alla fall abrupt
To fade out with existing sound would cause an effect of abruptisness in it self (varför blev det längre på engelska?)
En stor anledning är ju att man egentligen inte vill att låten ska ta slut.
A big reason to that is because you dont want the tune to end (at all)
Så jag hoppas att det finns några sekunder till att krama ut
So I hope there are a few seconds more to crame out :D (den du)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Søren klype, du er flink, Asti!  Julianna, the video is awesome. The pictures fit well with the music and I almost suspect you've done this before or something :)

Hope this gives y'all an inspirational boost cause I'd love to hear more.  :wub:

I can actually hear some dobro fills in there too but it may just be in my head...    :wacko:
-Robert


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Skön låt att lyssna på och juliannas röst passar som handsken i denna låten.



asti

  • Gäst
Søren klype, du er flink, Asti!  Julianna, the video is awesome. The pictures fit well with the music and I almost suspect you've done this before or something :)

Hope this gives y'all an inspirational boost cause I'd love to hear more.  :wub:

I can actually hear some dobro fills in there too but it may just be in my head...    :wacko:
-Robert

Inte för att jag vet vad Sören klype betyder, men flink låter positivt, så jag tackar och bugar!  :)
Ja, en steelguitar eller dobro skulle säkert kunna höja låten, men är samtidigt lite rädd för att utöka arret
och göra ljudbilden rörig......  :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Skön låt att lyssna på och juliannas röst passar som handsken i denna låten.



Tack! Och jag håller med dig om Juliannas röst! Underbar inlevelse i sången!
/Asti


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Wow!  Tack, everyone!

Asti, I posted the video, and the audio at the Sonar forum (I use Sonar)... There is some really really really nice feedback, if you are interested...
http://forum.cakewalk.com/tm.aspx?m=2189963
The human theremin.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil

Underbar låt
Ljuvligt sjungen
Fint spel och bra ljud
En Astilåt som nästan inte alls låter Asti (det är bara någon liten harmoniväxling - uppgången)
Det är bara att buga och gratulera
Ett litet mästerverk detta!

kontran är kanske något svag eller saknar lite tryck - men det är väl det enda
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Wow!  Tack, everyone!

Asti, I posted the video, and the audio at the Sonar forum (I use Sonar)... There is some really really really nice feedback, if you are interested...
http://forum.cakewalk.com/tm.aspx?m=2189963


Oh yes, very nice comments! Perhaps not so many comments on the mix, sound and arrangement,
but very encouraging and enjoyable to read!
/Asti


asti

  • Gäst

Underbar låt
Ljuvligt sjungen
Fint spel och bra ljud
En Astilåt som nästan inte alls låter Asti (det är bara någon liten harmoniväxling - uppgången)
Det är bara att buga och gratulera
Ett litet mästerverk detta!

kontran är kanske något svag eller saknar lite tryck - men det är väl det enda
Låtarna får oftast en helt ny karaktär när någon annan sjunger!
Det är det som gör det så spännande. Oavsett om det är Åsa, Marre, Emlan, Julianna eller du själv,
så sätter de en prägel på låten som man aldrig kan ana i förväg. Jag tycker det känns
helt fantastiskt att höra någon annan tolka sina låtar med uttryck man inte själv kan förmedla.
Hade jag sjungit hade det antagligen låtit "Asti" om låten!  :)
Jättekul att du gillar låten! Har sett en annan liknande kommentar om kontrabasen. Den
kanske ska höjas en aning. Ska lyssna och fundera...
Tack för lyssning och fina ord!
/Asti
« Senast ändrad: 14.01.2011, 10:35:00 by asti »


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
finfint! man känner sig lite som en sparv i tranedansen när man hör det här..   B)
tjejen har en bra pipa..
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


asti

  • Gäst
finfint! man känner sig lite som en sparv i tranedansen när man hör det här..   B)
tjejen har en bra pipa..
Är inte riktigt med på vad du menar med "sparv i tranedansen".... :unsure:
Håller med dig om att hon har en härlig feeling i sången!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Jag har lagt på lite extra deesser på sången, höjt ståbasen en aning, samt låtit slutet klinga ut lite längre!
Tror att den får anses klar nu.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Mycket snyggt alltihop, gitarrmellanspelen skulle platsa på vilken Nashvilleplatta som helst. Har bara hört den häs sista versionen, men förstår att du haft problem med vassa s. Såg nånstans nån som ibland brukade tejpa fast en penna (blyerts?) framför membranet i sångmicken och på så vis minska det vassa i essen på kvinnliga röster.
Nyfiken som jag är vill jag gärna veta vad en "trög Vetlandabo" använder för mickar? Har du ett riktigt rum med bra akustik?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Jag lyssnade på versionen i första inlägget (vet inte hur många det finns efter den)
Tycker att kontrabasen låter för tunn. Sången något för ljus. Annars låter det bra. Snyggt spelat. :)


asti

  • Gäst
Mycket snyggt alltihop, gitarrmellanspelen skulle platsa på vilken Nashvilleplatta som helst. Har bara hört den häs sista versionen, men förstår att du haft problem med vassa s. Såg nånstans nån som ibland brukade tejpa fast en penna (blyerts?) framför membranet i sångmicken och på så vis minska det vassa i essen på kvinnliga röster.
Nyfiken som jag är vill jag gärna veta vad en "trög Vetlandabo" använder för mickar? Har du ett riktigt rum med bra akustik?
Nashville - oj, oj!  :)
Jag har fått sångfilerna från Julianna och vet faktiskt inte vad för sorts mick hon använt! Har lagt på de-esser på dessa.
Själv har jag använt Röde NT2A till de akustiska gitarrerna. Det där med pennan låter lite som hokus pokus.. :)
Jag spelar in i ett vanligt "bostadsrum" på ca 15 m2, som är möblerat mest med instrument, men har en stor,  mjuk matta
och långa gardiner, som jag tror dämpar rätt bra. Däremot väsnas min PC, så jag borde skaffa en mic-screen eller bygga in
PC:n. Har försökt skaffa en tystare PC-fläkt , men det går inte att få tag på längre... :wacko:
Bortsett från det störande fläktljudet brukar jag nog få relativt bra ljud på sång och akustiska gitarrer.
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti


asti

  • Gäst
Jag lyssnade på versionen i första inlägget (vet inte hur många det finns efter den)
Tycker att kontrabasen låter för tunn. Sången något för ljus. Annars låter det bra. Snyggt spelat. :)

Jag har gjort en version med egen sång och därefter två versioner med Juliannas sång.
Har höjt kontrabasen en aning i sista versionen, men det är kanske inte det som är problemet,
utan att ljudet i sig är tunt...? Sången har jag höjt något runt 3kHz och 8,5 kHz för att jag tyckte
den behövde lite mer högt mellanregister/diskant. Det kanske även förstärker s-ljud.....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Om du vill kan jag erbjuda mig att gratis mastra den version du tycker bäst om så kommer det bli ett helt annat liv i den.
Varför jag erbjuder mig att gratis göra det är för att jag tycker det var så fint musikaliskt verk som ger mig massor med idéer om hur fint det skulle kunna bli.


asti

  • Gäst
Om du vill kan jag erbjuda mig att gratis mastra den version du tycker bäst om så kommer det bli ett helt annat liv i den.
Varför jag erbjuder mig att gratis göra det är för att jag tycker det var så fint musikaliskt verk som ger mig massor med idéer om hur fint det skulle kunna bli.

Roligt att du gillar! Jag PM:ar dig!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Nilsson, For what it's worth, I used an AT 2050 multidirectional microphone, in my living room with a three-way folding screen and a wool blanket to dampen the echo and "outside" sounds.   :wacko:

It's what I have.   :rolleyes:
The human theremin.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker sång och gitarr funkar bra ihop, inget som skär i öronen.

Gillade detta starkt. Lite delay på julianna vid den tonlösa sången? :D

Aja, meningslös kommentar, men det funkar ju också ibland..
https://soundcloud.com/user7789882