Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Julianna - All I can think of

<< < (19/30) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.01.2011, 14:30:00 ---I passagen vid 43 seskunder och en stund framåt upplever jag Astis version som mer behaglig. I AF:s version blir jag inte vän med gitarr-spår. Det är för mycket bas och lite klarhet i övre frekvenser där.

Troligen är min bedömning grundad på det faktum att jag inte längre hör så bra i de högre frekvenserna så min bedömning är så klart subjektiv.

Jag testar även att spela den passagen med hög volym på bägge versionerna och då uppskattar mina öron den första versionen.

Det är en bra låt.

--- Slut citat ---

Det är gitarrerna som jag också reagerar på, dom blir "bumliga" och ljudbilden därmed lite rörig.
Roligt att du tycker låten är bra, det är ju för mig ändå det viktigaste!  :)
Samtidigt vill man ju få optimal ljudkvalitét och uppskattar givetvis AF:s hjälp där!
Tack för fortsatt engagemang i låten!
/Asti

Analogfreak:
Jag provade att dippa 7dB runt 200Hz där det mesta av bumlet ligger. Det blev något bättre men att gitarren krockar med basen kan jag inte göra nåt åt. Det skulle du gjort när du mixade. Om du vill kan jag lägga upp en mp3:a med en version där jag dippat 200Hz så får du höra.

Marruschkka:
Jag har nu lyssnat på bägge mixarna-bägge är ju bra-men i mina öron försvinner lite av den krispighet och klarhet i rösten, som jag tycker om i Astis version.

Så min slutsats är att jag föredrar Astis; och det utan att ryggdunka här, jag bara gillar den bättre helt enkelt :D

/Marre

Analogfreak:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.01.2011, 19:29:51 ---Jag har nu lyssnat på bägge mixarna-bägge är ju bra-men i mina öron försvinner lite av den krispighet och klarhet i rösten, som jag tycker om i Astis version.

Så min slutsats är att jag föredrar Astis; och det utan att ryggdunka här, jag bara gillar den bättre helt enkelt :D

/Marre

--- Slut citat ---

Det är tragiskt att höra vad "allmänheten" har för ljudideal.

Analogfreak:
Så här låter det efter jag dippade 200Hz. Nu kan jag inte avsätta mer tid för att pilla med den här låten. ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion