Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Julianna - All I can think of

<< < (18/30) > >>

equality:

--- Citat från: Analogfreak skrivet 27.01.2011, 01:13:29 ---Observera att jag inte har mixat om låten, bara mastrat den redan färdiga mixen. Problemet jag fick fajtas lite med var att få fylligare bas utan att gitarrerna blir så bumliga. Jag fick göra nån sorts avvägning där.

--- Slut citat ---
I see. Balansgång där. Fruktansvärd skön låt som nog skulle skulle vinna på en ommixning. Trodde du hade mixat om den då jag tyckte kontran hamnade lite till vänster. Men det kan vara mina öron.

Analogfreak:

--- Citat från: Gurano skrivet 27.01.2011, 01:29:56 ---
--- Citat från: Analogfreak skrivet 27.01.2011, 01:29:04 ---Om du tycker sången blev vassare när jag mastrat om den så har du verkligen fel på din hörsel.  :lol:

--- Slut citat ---
Snack - ta kritik istället
/G

--- Slut citat ---

I det här fallet är du ute och cyklar.

Analogfreak:

--- Citat från: equality skrivet 27.01.2011, 01:30:08 ---
--- Citat från: Analogfreak skrivet 27.01.2011, 01:13:29 ---Observera att jag inte har mixat om låten, bara mastrat den redan färdiga mixen. Problemet jag fick fajtas lite med var att få fylligare bas utan att gitarrerna blir så bumliga. Jag fick göra nån sorts avvägning där.

--- Slut citat ---
I see. Balansgång där. Fruktansvärd skön låt som nog skulle skulle vinna på en ommixning. Trodde du hade mixat om den då jag tyckte kontran hamnade lite till vänster. Men det kan vara mina öron.

--- Slut citat ---

Ja! vissa spår skulle behöva trackas på nytt under bättre förutsättningar för att det ska bli riktigt bra. En riktig kontrabas skulle han haft. Han skulle välja en bättre mick på Julias sång som inte är så hypad i toppen. Angående kontran så har har jag skurit all bas under 60Hz i sidorna och bara behållt det i mitten.

asti:
Tack AF för din ansträngning att "krama ur" det bästa ljudet av inspelningen utifrån en färdig mix!
Jag tror att till viss del är det en smaksak vilken ljudbild man föredrar.
Själv tycker jag att basen fick en helt annan fyllighet och pondus, sången känns mjukare och mer behaglig,
men gitarrerna tycker jag tyvärr blev "bumligare" i nedre mellanregistret.
Det krävs säkerligen en ommixning för att få det här optimalt, skulle jag tro.
Glädjande när KR-medlemmar engagerar sig och vill hjälpa till inom områden där man själv är novis!
/Asti

MaxB:
I passagen vid 43 seskunder och en stund framåt upplever jag Astis version som mer behaglig. I AF:s version blir jag inte vän med gitarr-spår. Det är för mycket bas och lite klarhet i övre frekvenser där.

Troligen är min bedömning grundad på det faktum att jag inte längre hör så bra i de högre frekvenserna så min bedömning är så klart subjektiv.

Jag testar även att spela den passagen med hög volym på bägge versionerna och då uppskattar mina öron den första versionen.

Det är en bra låt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion