Forum > Färdiga produktioner
Asti feat Julianna - All I can think of
Analogfreak:
Observera att jag inte har mixat om låten, bara mastrat den redan färdiga mixen. Problemet jag fick fajtas lite med var att få fylligare bas utan att gitarrerna blir så bumliga. Jag fick göra nån sorts avvägning där.
Analogfreak:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.01.2011, 01:07:31 ---Ja sorry AF du har grötat ihop det ordentligt - det låter inte alls bra i jämförelse med Astis mix som är ren och klar.
--- Slut citat ---
Du får tycka precis vad du vill utan att behöva be om ursäkt. Smaken är ju som baken. :)
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 27.01.2011, 01:09:42 ---Intressant! AF:s mix låter fylligare men mer komprimerad och kanske lite jämtjock. Avsaknad av puffskydd på Juliannas röst framträder mer i AF:s, gitarrerna låter sprödare i Astis, bumligare i AF:s... Men helt klart mindre vasst ljud i AF:s och det avgör saken: Föredrar AF:s mix, två steg framåt ett bakåt. Ska lyssna i bästa lurarna och monitorerna imorgon.
--- Slut citat ---
Nja!
Tycker nog inte att fylligheten är till fördel i Astis låt då den vinner på en klar gura och klar sång. Om man tar sången så blir den nog lite vassare i AFs mix faktiskt, lite för vass. Om/när Asti får ner lite av vässan i sången så blir den kalas, rentav av kanon.
Ha det
Gurano
Analogfreak:
--- Citat från: Gurano skrivet 27.01.2011, 01:23:57 ---
--- Citat från: equality skrivet 27.01.2011, 01:09:42 ---Intressant! AF:s mix låter fylligare men mer komprimerad och kanske lite jämtjock. Avsaknad av puffskydd på Juliannas röst framträder mer i AF:s, gitarrerna låter sprödare i Astis, bumligare i AF:s... Men helt klart mindre vasst ljud i AF:s och det avgör saken: Föredrar AF:s mix, två steg framåt ett bakåt. Ska lyssna i bästa lurarna och monitorerna imorgon.
--- Slut citat ---
Nja!
Tycker nog inte att fylligheten är till fördel i Astis låt då den vinner på en klar gura och klar sång. Om man tar sången så blir den nog lite vassare i AFs mix faktiskt, lite för vass. Om/när Asti får ner lite av vässan i sången så blir den kalas, rentav av kanon.
Ha det
Gurano
--- Slut citat ---
Om du tycker sången blev vassare när jag mastrat om den så har du verkligen fel på din hörsel. :lol:
Gurano:
--- Citat från: Analogfreak skrivet 27.01.2011, 01:29:04 ---Om du tycker sången blev vassare när jag mastrat om den så har du verkligen fel på din hörsel. :lol:
--- Slut citat ---
Snack - ta kritik istället
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida