Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Julianna - All I can think of

<< < (16/30) > >>

Clemens:
Ja.. låter mycket bra! tycker den "torra" rösten funkar utmärkt..gillas! :)

Analogfreak:
Jag la ner några timmar på den här. Jag tog bort allt under 60Hz i sidorna och har skurit mycket vasst över 10kHz. Den är körd genom några analoga burkar och även en rullbandsemulering. Nu låter den mycket fylligare med mer botten. Man kanske skulle dippat lite runt 300Hz. Men jag hade inte hur mycket tid som helst för jag håller på med en annan produktion också. Det är otajt på sina ställen som du kan jobba med på nästa låt. Tänk också på att inte panorera ut så mycket lågfrekventa grejer för det blir lite ansträngande att lyssna på. Ett råd jag kan ge är att investera i en bättre sångmick så du slipper den här vassa diskanten som jag fått runda av.
:)

Gurano:
Hej
Även om jag tycker att sången kan vara lite vass (undantagsvis) i Astis mix så tycker jag att den är mycket bättre än AFs försök, Astis är klarare och skönare att lyssna på, helt ok bra egentligen. Nyanserna har suddats ut hos AF vilket förstör lyssningen.

Gurano

Eddi:
Ja sorry AF du har grötat ihop det ordentligt - det låter inte alls bra i jämförelse med Astis mix som är ren och klar.

equality:
Intressant! AF:s mix låter fylligare men mer komprimerad och kanske lite jämtjock. Avsaknad av puffskydd på Juliannas röst framträder mer i AF:s, gitarrerna låter sprödare i Astis, bumligare i AF:s... Men helt klart mindre vasst ljud i AF:s och det avgör saken: Föredrar AF:s mix, två steg framåt ett bakåt. Ska lyssna i bästa lurarna och monitorerna imorgon.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion