Forum > Färdiga produktioner
Asti feat Julianna - All I can think of
asti:
--- Citat från: Analogfreak skrivet 23.01.2011, 15:09:56 ---Jag lyssnade på versionen i första inlägget (vet inte hur många det finns efter den)
Tycker att kontrabasen låter för tunn. Sången något för ljus. Annars låter det bra. Snyggt spelat. :)
--- Slut citat ---
Jag har gjort en version med egen sång och därefter två versioner med Juliannas sång.
Har höjt kontrabasen en aning i sista versionen, men det är kanske inte det som är problemet,
utan att ljudet i sig är tunt...? Sången har jag höjt något runt 3kHz och 8,5 kHz för att jag tyckte
den behövde lite mer högt mellanregister/diskant. Det kanske även förstärker s-ljud.....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Analogfreak:
Om du vill kan jag erbjuda mig att gratis mastra den version du tycker bäst om så kommer det bli ett helt annat liv i den.
Varför jag erbjuder mig att gratis göra det är för att jag tycker det var så fint musikaliskt verk som ger mig massor med idéer om hur fint det skulle kunna bli.
asti:
--- Citat från: Analogfreak skrivet 23.01.2011, 19:15:40 ---Om du vill kan jag erbjuda mig att gratis mastra den version du tycker bäst om så kommer det bli ett helt annat liv i den.
Varför jag erbjuder mig att gratis göra det är för att jag tycker det var så fint musikaliskt verk som ger mig massor med idéer om hur fint det skulle kunna bli.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar! Jag PM:ar dig!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
BaconMcMuffin:
Nilsson, For what it's worth, I used an AT 2050 multidirectional microphone, in my living room with a three-way folding screen and a wool blanket to dampen the echo and "outside" sounds. :wacko:
It's what I have. :rolleyes:
Dividend:
Tycker sång och gitarr funkar bra ihop, inget som skär i öronen.
Gillade detta starkt. Lite delay på julianna vid den tonlösa sången? :D
Aja, meningslös kommentar, men det funkar ju också ibland..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida