Forum > Färdiga produktioner
Asti feat Julianna - All I can think of
asti:
--- Citat från: mixuz skrivet 14.01.2011, 17:01:22 ---finfint! man känner sig lite som en sparv i tranedansen när man hör det här.. B)
tjejen har en bra pipa..
--- Slut citat ---
Är inte riktigt med på vad du menar med "sparv i tranedansen".... :unsure:
Håller med dig om att hon har en härlig feeling i sången!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
Jag har lagt på lite extra deesser på sången, höjt ståbasen en aning, samt låtit slutet klinga ut lite längre!
Tror att den får anses klar nu.
Håkan Nilsson:
Mycket snyggt alltihop, gitarrmellanspelen skulle platsa på vilken Nashvilleplatta som helst. Har bara hört den häs sista versionen, men förstår att du haft problem med vassa s. Såg nånstans nån som ibland brukade tejpa fast en penna (blyerts?) framför membranet i sångmicken och på så vis minska det vassa i essen på kvinnliga röster.
Nyfiken som jag är vill jag gärna veta vad en "trög Vetlandabo" använder för mickar? Har du ett riktigt rum med bra akustik?
Analogfreak:
Jag lyssnade på versionen i första inlägget (vet inte hur många det finns efter den)
Tycker att kontrabasen låter för tunn. Sången något för ljus. Annars låter det bra. Snyggt spelat. :)
asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 23.01.2011, 15:07:54 ---Mycket snyggt alltihop, gitarrmellanspelen skulle platsa på vilken Nashvilleplatta som helst. Har bara hört den häs sista versionen, men förstår att du haft problem med vassa s. Såg nånstans nån som ibland brukade tejpa fast en penna (blyerts?) framför membranet i sångmicken och på så vis minska det vassa i essen på kvinnliga röster.
Nyfiken som jag är vill jag gärna veta vad en "trög Vetlandabo" använder för mickar? Har du ett riktigt rum med bra akustik?
--- Slut citat ---
Nashville - oj, oj! :)
Jag har fått sångfilerna från Julianna och vet faktiskt inte vad för sorts mick hon använt! Har lagt på de-esser på dessa.
Själv har jag använt Röde NT2A till de akustiska gitarrerna. Det där med pennan låter lite som hokus pokus.. :)
Jag spelar in i ett vanligt "bostadsrum" på ca 15 m2, som är möblerat mest med instrument, men har en stor, mjuk matta
och långa gardiner, som jag tror dämpar rätt bra. Däremot väsnas min PC, så jag borde skaffa en mic-screen eller bygga in
PC:n. Har försökt skaffa en tystare PC-fläkt , men det går inte att få tag på längre... :wacko:
Bortsett från det störande fläktljudet brukar jag nog få relativt bra ljud på sång och akustiska gitarrer.
Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida