Forum > Färdiga produktioner
Asti feat Julianna - All I can think of
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 05.01.2011, 18:56:22 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.01.2011, 16:25:05 ---Fint som snus det här cpg.
Låt Asti mixa nästa gång så får du bort bumlet från ackeguran :)
Hmmm..Är detta första gången jag är inne i nån av dina trådar..? Skäms på mig isåfall.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar!
Det är Asti som mixat, men cpg kan ha varit inne och pillat i ett obevakat ögonblick! :rolleyes:
Nejdå, du behöver inte skämmas! Du har kommenterat många av mina låtar! :)
Tack för lyssning och kommentar!
--- Slut citat ---
Känner HM the "Asti/cpg-story"? Om inte, vem pillar egentligen i mixen?
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.01.2011, 21:04:56 ---
--- Citat från: asti skrivet 05.01.2011, 18:56:22 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.01.2011, 16:25:05 ---Fint som snus det här cpg.
Låt Asti mixa nästa gång så får du bort bumlet från ackeguran :)
Hmmm..Är detta första gången jag är inne i nån av dina trådar..? Skäms på mig isåfall.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar!
Det är Asti som mixat, men cpg kan ha varit inne och pillat i ett obevakat ögonblick! :rolleyes:
Nejdå, du behöver inte skämmas! Du har kommenterat många av mina låtar! :)
Tack för lyssning och kommentar!
--- Slut citat ---
Känner HM the "Asti/cpg-story"? Om inte, vem pillar egentligen i mixen?
--- Slut citat ---
Det tog jag för givet! Kan ju iofs varit Peter som la sig i mixen....? :unsure:
mahan:
Tjou Asti!
Nån sa Garfunkel och det håller jag med om till 100%! :) SNYGGT!
Efter nåra lyssningar kommer jag till följande kommentering
- låten e nu för lång, kunde tänka mig att delen 2:41-3:16 skärs bort, hämter inget nytt till låten utan bara lixåm töjer på den och minskar på den annars snygga intensiteten
- kolla på puffskyddet... åtminståne i min lyssning låter vid 00:08 P:et "I´m Part" som en baskagge, samma fenomen lite senare.
- kolla om du kan fixa stämmsångens otajtheter som typ 00:49
- denna låt e så bra att om nån kunde mastra den på riktigt och bemästra nivåskillnaderna så tror jag vi har hitwarning här!
GILLAS o gillas!
h. johan
asti:
--- Citat från: mahan skrivet 05.01.2011, 21:10:00 ---Tjou Asti!
Nån sa Garfunkel och det håller jag med om till 100%! :) SNYGGT!
Efter nåra lyssningar kommer jag till följande kommentering
- låten e nu för lång, kunde tänka mig att delen 2:41-3:16 skärs bort, hämter inget nytt till låten utan bara lixåm töjer på den och minskar på den annars snygga intensiteten
- kolla på puffskyddet... åtminståne i min lyssning låter vid 00:08 P:et "I´m Part" som en baskagge, samma fenomen lite senare.
- kolla om du kan fixa stämmsångens otajtheter som typ 00:49
- denna låt e så bra att om nån kunde mastra den på riktigt och bemästra nivåskillnaderna så tror jag vi har hitwarning här!
GILLAS o gillas!
h. johan
--- Slut citat ---
Tjou Mahan! :)
Roligt att du GILLAR och gillar låten! :)
Du vill korta ner instrumentaldelen och det kanske är vettigt. Tänkte mig den delen som en vilopaus, som byggs upp efterhand,
men den kanske är lite för lång..... :unsure:
Förutom att härma Garfunkel m.fl. har jag nu även lärt mig att låta som en baskagge! :) Nej, jag ska kolla upp det! Använder alltid puffskydd.
Det finns säkert en del mer eller mindre otajta partier i dubbningen av sången, ska försöka åtgärda det också.
Tack för lyssning och bra tips!
/Asti
asti:
I asked Julianna to sing this song and I think she did a tremendous job! Thank you Julianna!
She puts a nerve into the song with a lovely feeling för the melody and text.
She asked me to decrease the level of the song in the first mix, so here it is! Is the balance OK?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida