Forum > Färdiga produktioner
Asti feat Julianna - All I can think of
Burnin Sven:
Tror jag kör en egen hemmagjord "mastring" faktiskt.
Jag testade att leka lite med den i Mixbus och jag tycker att jag fick till det lite ok. Den blev lite mindre diskantrik på nåt sätt men om det blev bättre dom två fina versionerna som redan finns det är ju svårt att säga då jag gjorde det med mina lurar som lyssning.
Annorlunda är nog mera det rätta ordet men Mixbuss har faktiskt en jäkla fin kompressor inbyggd i programmet som om man får till det kan göra en hel del för soundet faktiskt. Dvs då måste man nog vara lite mera kunnig än jag för jag bara bökar runt lite :D.
Jag lekte lite med highpass på spåret och ett litet reverb på buss, oxå med highpass och minus ca 3-4 db runt 2200 Hz, tapesaturation som pendlar mellan 0 och + fyra db, lite + på low, samt lite + på mid. På mastern blev det highpass, compressor, tapesaturation (samma inställning), full low, bort med pyttelite mid och lite lite + på high.
Ja typ meckade runt lite på örat :D.
Jag tycker det blev bra och framför allt ett lite mjukare sound som funkar helt ok för broadcasting. Men det är ju inget vetenskapligt på något sätt :D.
Ha det bra folks.
Göran
MaxB:
Skicka länk!
--- Citat från: MaxB skrivet 28.01.2011, 22:36:39 ---
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 28.01.2011, 22:17:16 ---Det är min kanal som jag sänder web TV på.
--- Slut citat ---
Skicka en eller annan länk så Asti och vi andra vet mer.
--- Slut citat ---
--- Citat från: asti skrivet 28.01.2011, 22:47:40 ---
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 28.01.2011, 22:17:16 ---Det är min kanal som jag sänder web TV på.
--- Slut citat ---
Vill gärna veta hur jag kan se det!
--- Slut citat ---
Skicka länk!
Burnin Sven:
Ok sorry det blev visst ett par inlägg under tiden som jag skrev som jag inte såg och sen blev jag upptagen med annat . Länken till min kanal finns numera under här. Men jag sänder ju live så det finns bara en länk till kanalen inte till själva låten.
asti:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 29.01.2011, 02:57:29 ---Ok sorry det blev visst ett par inlägg under tiden som jag skrev som jag inte såg och sen blev jag upptagen med annat . Länken till min kanal finns numera under här. Men jag sänder ju live så det finns bara en länk till kanalen inte till själva låten.
--- Slut citat ---
Vilka tider sänder du?
Använder du Juliannas video ifrån den här tråden?
Burnin Sven:
Det är ganska oregelbundet men mest varje dag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida