Forum > Färdiga produktioner
Asti feat Julianna - All I can think of
Analogfreak:
Nevesoundet beror till stor del på Carnhilltransformatorerna och den typ de använder. Övertoner adderas till alla frekvenser. Men de tydligaste övertonerna märker man i de lägre frekvenserna som har mest energi.
Rattlesnake:
Ja, det är ju en underbar låt, det är ju något som vi alla kan vara överrens om. Och väldigt proffsigt sjunget och spelat. Tänker lite på "Triad" med Jefferson Airplane.
De två versionerna är ju ganska olika. Astis låter som en bra mix men ommastrad. Det saknas inget i botten, det är inte den typ av låt.
AF:s (-7dB(?)@200Hz) låter mer professionell, men är inte speciellt behaglig att lyssna på. Visst ger "burkarna" ett energitillskott vilket speciellt ger skjuts åt bas/trummor, men gitarr och sång blir lidande. Gitarren blir bumlig i basen, och sången får förutom puffljud också en essighet som nästan skär i öronen.
Känns som att behandlingen hade passat en annan typ av låtar bättre, t ex mer högoktanig pop/rock.
Gurano:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 27.01.2011, 23:46:12 ---Gitarren blir bumlig i basen, och sången får förutom puffljud också en essighet som nästan skär i öronen.
--- Slut citat ---
Då är jag inte ensam om att höra essigheten/vassheten på sången i AFs mix då! B)
Gurano
Analogfreak:
Jag har råkat lägga upp fel fil. Den som jag la upp är mastringen där jag råkat bypassa rullbandspluggen som rundade av diskanten så snyggt.
Ber om ursäkt för det. Jag lyssnade nu på filen jag la upp och hör också essljuden.
Analogfreak:
Essljuden beror på dålig mix och att lägga deesser vis mastring gör man aldrig. Jag tog bort den felaktiga filen. Så kan det bli vid 5 minuters jobb. Jag ödslar ingen mer tid på det här utan jag ville bara visa hur man kan ge mer liv i en mix. Det viktigaste för att nå bra resultat är att ha bra grejer och göra felfria spår så att man kan göra en bra mix. Det är omöjligt att rädda en dålig mix.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida