Kontrollrummet

Asti feat Julianna - All I can think of

gäst · 150 · 23792

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
I asked Julianna to sing this song and I think she did a tremendous job! Thank you Julianna!
She puts a nerve into the song with a lovely feeling för the melody and text.
She asked me to decrease the level of the song in the first mix, so here it is! Is the balance OK?

Titel: All I can think of
Artist: Asti och Julianna
Musik & Text: Asti
Sång: Julianna
Längd: 4:25
År: 2011

Jag har lagt på lite extra deesser på sången, höjt ståbasen en aning, samt låtit slutet klinga ut lite längre!
Tror att den får anses klar nu.
« Senast ändrad: 15.04.2011, 16:40:43 by asti »


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Nog bland det snyggaste jag hört från dig Asti! Känns mer helgjutet. Fasen vad det hörs att folk utvecklas på ett år...iaf de som håller på och spelar :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Snyggt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja imponerande hur du får till arret så snyggt. Det ligger väl lite i hur bra man är på att traktera grejorna förstås men ljudet överlag är ju klockrent. Nån synpunkt kan jag ha på rösterna som inte synkar till hundra procent och några ssss som är dubbla och därför hörs extra i en så snygg produktion å andra sidan så är det väääldiiigt lite som osynkar så det kanske inte är något att göra nåt väsen av.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Bengan - Roligt att du tycker jag utvecklas!  :)

MaxB - Tack!

Eddi - Skönt att arret verkar vara lyckat. Vad gäller ljudet så har jag enbart skurit lite i basen på sång och gitarrer.
         Att det är lite osynk i sången är jag medveten om, ska försöka rätta till det.

Tack för era kommentarer!
/Asti


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Riktigt bra! Både själva låten och resten. Det är bara hatten av och gå och lägga sig när man hör det här...    :wacko:    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


asti

  • Gäst
Riktigt bra! Både själva låten och resten. Det är bara hatten av och gå och lägga sig när man hör det här...    :wacko:    /JEH

Är det så sövande?  :)
Men kul att du tycker det är bra!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
JOMEN DET ÄR VACKERT!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
JOMEN DET ÄR VACKERT!

Oj! Det fattade inte jag som den tröga Vetlandabo jag är.... :wacko:
Då får man tacka!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tja asti
kanon bra, önskar jag kunde få till den där simon & garfunkel känslan som sitter i versen
supersnyggt, & skitbra spelat
versen äger verkligen.. vilken atmosfär! :)

gott hantverk
/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


asti

  • Gäst
tja asti
kanon bra, önskar jag kunde få till den där simon & garfunkel känslan som sitter i versen
supersnyggt, & skitbra spelat
versen äger verkligen.. vilken atmosfär! :)
gott hantverk
/Larsson
Ja, det är flera som förknippar det här med S & G, det har jag inte själv haft en tanke på!
Roligt att du gillar!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


clavinova

  • Gäst
Oj vad snygg denna var i min mening!  :D
Asti när du är som bäst! :)
Smakfullt tillbakadraget men ändå snyggt broderat med diverse ljud och "räkor", en av mina favoriter absolut! :)
Topptopp helt enkelt! :D


asti

  • Gäst
Oj vad snygg denna var i min mening!  :D
Asti när du är som bäst! :)
Smakfullt tillbakadraget men ändå snyggt broderat med diverse ljud och "räkor", en av mina favoriter absolut! :)
Topptopp helt enkelt! :D

Det var verkligen kul att höra! Tack för det!  :)
Räkor är inte dumt - jag älskar skaldjur!  :rolleyes:
Tack för lyssning och fina ord!
/Asti


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tjusigt gitarrspel och bra sång. Lite osynkad dubblering ovanligt nog. När pukorna kommer in känns dom lite tunga i tonen, kanske nåt lättare slagverk typ bongos eller nåt passat bättre? Här hör jag lite Simon & G, lite Beatles, klassisk visa i en speciell mix som bara asti kan. Bra!


asti

  • Gäst
Tjusigt gitarrspel och bra sång. Lite osynkad dubblering ovanligt nog. När pukorna kommer in känns dom lite tunga i tonen, kanske nåt lättare slagverk typ bongos eller nåt passat bättre? Här hör jag lite Simon & G, lite Beatles, klassisk visa i en speciell mix som bara asti kan. Bra!
Ja, jag slarvade lite med synkningen av sången, det är helt riktigt! Ska försöka rätta till det!
Vad gäller trummorna drog jag ner på bastrumman, men det kanske ändå blir lite tungt....? Bongos? Ja, kanske det...
Intressant analys - Paul Simons gitarrspel och harmonier har jag alltid gillat, så man tar väl efter där omedvetet!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Asti,
du är så himla bra!
Briljant låt!
Tycker om!
Spelar du instrumenten?
Kontrabasen är fantastisk.


asti

  • Gäst
Asti,
du är så himla bra!
Briljant låt!
Tycker om!
Spelar du instrumenten?
Kontrabasen är fantastisk.


Verkligen kul att du gillar låten Emlan!
Jo, jag spelar instrumenten, men allt utom gitarr och sång är ju midi,
så det går bra att korrigera och "fixa" i efterhand!  :)
Någon vidare klaviaturspelare är jag tyvärr inte!  :(
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ibland lönar det sig att kolla vad andra kikar på på forumet... Den här har jag missat. Mycket fin! Häftigt när grundtemat kommer tillbaka efter instrumentalpartiet. Arret är bra men lite bumligt i mixen någon gång i slutackorden.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Ibland lönar det sig att kolla vad andra kikar på på forumet... Den här har jag missat. Mycket fin! Häftigt när grundtemat kommer tillbaka efter instrumentalpartiet. Arret är bra men lite bumligt i mixen någon gång i slutackorden.
Roligt att du gillar låten! Kommer ev snart med ny sång!
Får kolla upp "bumlet" i slutackorden och kanske skära lite extra i gitarrernas låga frekvensområde.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Vilken låt!!! Otroligt bra..

Det enda kritiken jag kan komma med är at dina låtar kan bli lite lika varann.
Men man hör ju med en gång at det är Asti, och det är positivt! :)




asti

  • Gäst
Vilken låt!!! Otroligt bra..

Det enda kritiken jag kan komma med är at dina låtar kan bli lite lika varann.
Men man hör ju med en gång at det är Asti, och det är positivt! :)




Jättekul att du gillar låten!
Ja, jag känner att jag behöver lite ny inspiration för att variera mig mer.
Vet inte riktigt hur, men jag har nog varit lite dålig under senare tid på att lyssna på musik rent allmänt....
Skönt att du får positiva associationer till Asti och inte deppar ihop vid första anblicken!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Ja, jag känner att jag behöver lite ny inspiration för att variera mig mer.
Vet inte riktigt hur, men jag har nog varit lite dålig under senare tid på att lyssna på musik rent allmänt....

Du är inte ensam, kamerat.. Kjänner så själv..
Men som du säkert vet, så kommer inspiration krypandes när man minst anar det ;)
Och ingenting slår den tiden när ideerna slåss om platsen :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Fint som snus det här cpg.

Låt Asti mixa nästa gång så får du bort bumlet från ackeguran :)

Hmmm..Är detta första gången jag är inne i nån av dina trådar..? Skäms på mig isåfall.

Mike


asti

  • Gäst
Ja, jag känner att jag behöver lite ny inspiration för att variera mig mer.
Vet inte riktigt hur, men jag har nog varit lite dålig under senare tid på att lyssna på musik rent allmänt....

Du är inte ensam, kamerat.. Kjänner så själv..
Men som du säkert vet, så kommer inspiration krypandes när man minst anar det ;)
Och ingenting slår den tiden när ideerna slåss om platsen :)

Nej, du har nog rätt, man får hoppas bara att idéerna inte tagit slut för gott.
Tack för uppmuntrande ord!  :)
/Asti


asti

  • Gäst
Fint som snus det här cpg.

Låt Asti mixa nästa gång så får du bort bumlet från ackeguran :)

Hmmm..Är detta första gången jag är inne i nån av dina trådar..? Skäms på mig isåfall.

Mike

Kul att du gillar!
Det är Asti som mixat, men cpg kan ha varit inne och pillat i ett obevakat ögonblick! :rolleyes:
Nejdå, du behöver inte skämmas! Du har kommenterat många av mina låtar!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fint som snus det här cpg.
Låt Asti mixa nästa gång så får du bort bumlet från ackeguran :)
Hmmm..Är detta första gången jag är inne i nån av dina trådar..? Skäms på mig isåfall.
Kul att du gillar!
Det är Asti som mixat, men cpg kan ha varit inne och pillat i ett obevakat ögonblick! :rolleyes:
Nejdå, du behöver inte skämmas! Du har kommenterat många av mina låtar!  :)
Tack för lyssning och kommentar!

Känner HM the "Asti/cpg-story"? Om inte, vem pillar egentligen i mixen?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Fint som snus det här cpg.
Låt Asti mixa nästa gång så får du bort bumlet från ackeguran :)
Hmmm..Är detta första gången jag är inne i nån av dina trådar..? Skäms på mig isåfall.
Kul att du gillar!
Det är Asti som mixat, men cpg kan ha varit inne och pillat i ett obevakat ögonblick! :rolleyes:
Nejdå, du behöver inte skämmas! Du har kommenterat många av mina låtar!  :)
Tack för lyssning och kommentar!

Känner HM the "Asti/cpg-story"? Om inte, vem pillar egentligen i mixen?
Det tog jag för givet! Kan ju iofs varit Peter som la sig i mixen....?  :unsure:


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Asti!
Nån sa Garfunkel och det håller jag med om till 100%! :) SNYGGT!
Efter nåra lyssningar kommer jag till följande kommentering

- låten e nu för lång, kunde tänka mig att delen 2:41-3:16 skärs bort, hämter inget nytt till låten utan bara lixåm töjer på den och minskar på den annars snygga intensiteten
- kolla på puffskyddet... åtminståne i min lyssning låter vid 00:08 P:et "I´m Part" som en baskagge, samma fenomen lite senare.
- kolla om du kan fixa stämmsångens otajtheter som typ 00:49
- denna låt e så bra att om nån kunde mastra den på riktigt och bemästra nivåskillnaderna så tror jag vi har hitwarning här!

GILLAS o gillas!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


asti

  • Gäst
Tjou Asti!
Nån sa Garfunkel och det håller jag med om till 100%! :) SNYGGT!
Efter nåra lyssningar kommer jag till följande kommentering

- låten e nu för lång, kunde tänka mig att delen 2:41-3:16 skärs bort, hämter inget nytt till låten utan bara lixåm töjer på den och minskar på den annars snygga intensiteten
- kolla på puffskyddet... åtminståne i min lyssning låter vid 00:08 P:et "I´m Part" som en baskagge, samma fenomen lite senare.
- kolla om du kan fixa stämmsångens otajtheter som typ 00:49
- denna låt e så bra att om nån kunde mastra den på riktigt och bemästra nivåskillnaderna så tror jag vi har hitwarning här!

GILLAS o gillas!

h.    johan

Tjou Mahan!  :)
Roligt att du GILLAR och gillar låten!  :)
Du vill korta ner instrumentaldelen och det kanske är vettigt. Tänkte mig den delen som en vilopaus, som byggs upp efterhand,
men den kanske är lite för lång..... :unsure:
Förutom att härma Garfunkel m.fl. har jag nu även lärt mig att låta som en baskagge!  :) Nej, jag ska kolla upp det! Använder alltid puffskydd.
Det finns säkert en del mer eller mindre otajta partier i dubbningen av sången, ska försöka åtgärda det också.
Tack för lyssning och bra tips!
/Asti


asti

  • Gäst
I asked Julianna to sing this song and I think she did a tremendous job! Thank you Julianna!
She puts a nerve into the song with a lovely feeling för the melody and text.
She asked me to decrease the level of the song in the first mix, so here it is! Is the balance OK?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Wow det här blev verkligen bra. Det låter inte längre som en Asti-låt hur nu det går ihop snarare som en internationell hit, Arret passar väldigt bra med Julianas sång här, en enda önskan och det är att slutfrasen repeteras en gång.

And a google translation
Wow this was really good. It sounds no longer as an Asti track now how it goes together rather as an international hit, the scar is a great fit with Juliana vocals here, only one desire and that is that the final phrase is repeated once.

The scar is really the arrangement
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hej asti..
vilken ändring, låter mycket mer komplett, fast jag saknar ändå garfunkel viben som var på den första verren
en liten stämma på nynnandet i sticket, skulle sätta denna som smäcken tänker jag
det funkar ändå.. men det skulle ge hela den biten av låten mer relevans

sången är skitbra.. den växer för var lyssning
iaf.. grattis till ett kalas alster! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
And thank you, Asti, for waiting so very patiently for me to finally finish this...  :wub:  Its impossible to record while the kids are home during winter break!

And I have a surprise... But you will have to wait (again!) to see it... See it?!?!  Yes!  SEE IT.   :lol:  I hope to finish tomorrow, my time....

Thanks, Eddi!  "Scar" is a new term to me- I'm glad you translated further!
 
Larsson, my Google translation didn't help me... Did you mean that there is a part of the humming/ooohing bit that isn't so good?  Should I re-do it?

/J 
The human theremin.


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Ok, I lied.  It's midnight, and I'm uploading to youtube. 

It isn't much - just a little something to look at, really... but something is better than nothing, right?   :lol:

Anyway, the audio on this video is live, so it's a little different than what Asti has on the "real" version.  And, I'm sure the mix isn't as nice, not to mention that there are a few "pops" because I took down my pop-filter so you could see my face.  The worst one is in the very very beginning, so be warned.  The rest is better.    :unsure:

But it was a nice day, and the clouds were lovely, so I made some moving pictures.  Hope you like it!   ;)

Note that I JUST finished uploading it, and it might take a few hours for youtube to get it all processed.  So, If you get an error message, that's probably why.  I'm going to bed and not waiting. 

And... what I'm sure is a hilarious Swedish Translation, courtesy of Google:

Ok, jag ljög. Det är midnatt, och jag är uppladdning till YouTube.

 Det är inte mycket - bara lite något att titta på, verkligen ... men något är bättre än ingenting, eller hur? : lol:

 Hur som helst, ljudet på den här videon är levande, så det är lite annorlunda än vad Asti har på den "riktiga" versionen. Och, jag är säker mixen är inte så trevligt, att inte nämna att det finns några "poppar" eftersom jag tog ner min pop-filter så du kunde se mitt ansikte. Det värsta man är i allra första början, så varnas. Resten är bättre. : osäker:

 Men det var en trevlig dag, och molnen var vackra, så jag gjorde några rörliga bilder. Hoppas ni gillar det! ;)

 Notera att jag precis avslutat laddar upp den, och det kan ta några timmar för youtube att få det hela bearbetas. Så om du får ett felmeddelande, det är nog varför. Jag går till sängs och inte väntar.

 
The human theremin.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Larsson, my Google translation didn't help me... Did you mean that there is a part of the humming/ooohing bit that isn't so good?  Should I re-do it?
/J 
Dont know if Larsson will see your question so I´ll try to answer  - no! he dont think that the song is bad at all. Its good as it is but he thinks that a background songpart (maybe a humming??? - my note) could fit quite well in the musical stick.

So now my thinking: It was a beautiful song when Asti sang, and its still very beautiful whith your voice. You have both your own ways of expression and both fits well. Its a very good song - I like it a lot.
One thing - some S in the song is a little too sharp (but it can be my headphones that fooles me?)

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!