Forum > Demolåtar
Jonte - My Precious One
Eddi:
Jag upplever att rösten är på gränsen till sur men ändå helt rätt, Bowie kommer upp i mitt referensregister, alltså himla skönt Jonte. Jag störde mig lite på den enerverande el-acken som är med hela tiden men den kanske behövs för helhetsintrycket. Sammantaget - jäkligt snyggt.
Larsson:
skön låt, lite filmisk feeling
skön med gitarr matta & släpig sång, hade jag fått göra något i mixen
hade jag testat att ta bort lite botten på baskaggen & även lite på virveln
för de druknar lite i basen, tror de skulle komma fram bättre då
kan vara värt att testa iaf!
gott jobbat
/Larsson :)
asti:
Gillar din sångstil! Men sången kommer inte fram tillräckligt pga elgitarren
som ligger på lite för högt hela tiden, tycker jag.
Snygga gitarrer annars.
Jonte:
Eddi: Tack! Rösten är pitchad, normalt brukar jag pitcha manuellt lite sparsamt, nu var jag lat och körde "all in". Kan vara att
gitarr och bas inte låg riktigt på 440 Hz och då kan det nog bli en liten diff där. Lustigt att du nämner Bowie, har
hört det förut, skickade in en demo till en erkänd sångpedagog för kanske 25 år sedan. Själv förstår jag ingenting av
den liknelsen, men det är smickrande. Jag borde nog glesat ur eller tagit bort gitarrerna helt i sticket, så
öronen fått vila lite.
Larsson: Tack, och tack för tipset!
Asti: Tack, och du har nog rätt - dom är nog lite höga. (Gitarren är en Squier-strata med Logic's inbyggda gitarreffekter).
Clemens:
Riktig skön sångröst! några falska toner här å där, men det går ju att fixa..skulle nog lugnt säga att sång är en av dina starka sidor :) Bra låt oxå!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida