Forum > Demolåtar
Wernborg - Madhouse (disco?)
Wernborg:
LÅTNAMN: Madhouse
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Disco?
LÅTLÄNGD: 3,31
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/Wernborg_Madhouse.mp3[/mp3]
Wernborg - Madhouse
Tänkte från början att det skulle bli åt September-hållet. Ni vet dansprinsessan. Det blev inte riktigt så. :D Tror jag får analysera hur man arrar sådant och sedan skaffa en röst som passar till genren.
Nu blev det nog något annat. Tyck gärna till och allt.
:D
Eddi:
Ungefär ett ton ABBA i detta arr så det är klart att man vill höra Agneta och Annefrid här å andra sidan så fick jag lite vibbar av Harpo av din röst emellanåt.
Bra låt i alla fall.
MaxB:
Det var riktigt poppigt. Inte så att jag gillar stilen men du sköter instrumenten bra, kul att höra den där typiska gitarren från 80-talets disco, kan jag tro.
Bengan_gbg:
Det blev nog ett steg ännu närmre Kershaw Wernis....
Wernborg:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.11.2010, 22:46:50 ---Ungefär ett ton ABBA i detta arr så det är klart att man vill höra Agneta och Annefrid här å andra sidan så fick jag lite vibbar av Harpo av din röst emellanåt.
Bra låt i alla fall.
--- Slut citat ---
Tack så mycket. Kul att man hör olika saker i musik. Jag hör inget av det du hör, även om det är smickrande. :lol:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.11.2010, 23:14:39 ---Det var riktigt poppigt. Inte så att jag gillar stilen men du sköter instrumenten bra, kul att höra den där typiska gitarren från 80-talets disco, kan jag tro.
--- Slut citat ---
Undar vilken gitarr du tycker är 80-talig? Acken eller elguran?
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 28.11.2010, 23:35:43 ---Det blev nog ett steg ännu närmre Kershaw Wernis....
--- Slut citat ---
Är det bra eller dåligt. Äsch, det tar jag som positivt.
:D
Tror att jag kommer göra om synten i verserna, då jag tycker den stör sången som det är arrad nu. Några trumfill här och där låter lite keyboardspelade också, vilket dom iofs är. :blink:
Kanske också lägger på en wha-wha gitarr i refrängerna.
Tydligare halvtempo i sticket kanske vore najs också?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida