Kontrollrummet

Bengan - Drag Me Down

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Skitbra Bengan! Tack för ännu en kanonlåt från Götet! Allt är bra förutom att det forfarande finns små korn av distsprak kvar i mina öron. Kanske en sänkning med 0,25 - 0,5 db på mixen gör susen. Den är tillräckligt volymmaxad ändå. Bra komponerat, sjunget och framfört.  :D


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Det ända jag kan komma med är att det hörs att det är fixat ett spår i taget (pinsamt om jag har fel). Skulle vara roligare att höra spelas alla instrument på en gång, av ett band, för att få det riktiga öset.

Annars bra!


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Det rockar bra detta! Påminner om musiken jag lyssnade på i början på 70-talet  :)
Blir det inte svårt att hålla instrumentfärdigheten vid liv när du inte spelar så mycket?
Det hör iaf inget av det här.
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Hogge: Tack - har ju tänkt mig att du ska gasta lite så småningom på ngt lämpligt spår...

zorrow: long time, no hear mannen! Distspraket lär ni få dras med. Datorjäveln dog för ngn vecka sedan och är bortom räddning....kanske har jag ngn kopia på filerna på den lilla backupp-disken - men det blir ingen remix. Tack så mycket!!

Bow: Jovisst - svårt att knö in hela bandet i sovrummet... ;)

Mixuz: Tack. Jo - det är svårt som fan. Kanske inte själva spelandet men TAJMINGEN saggar..man blir inte ens "tight med sig själv".....


Gott slut och gott nytt år alla!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hogge: Tack - har ju tänkt mig att du ska gasta lite så småningom på ngt lämpligt spår...

TACK - Och det ser jag fram emot.. Jag har själv helt tappat inspirationen nu så en sånginsats kan vara på sin plats...

DESSUTOM, så måste jag säga att det är oerhört tragiskt att Du inte (enl. egen utsago) inte gör så mycket musik längre för detta är ÖVERJÄVLIGT BRA.... Mer sånt här tack!!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Hogge: Det kommer nog lite låtar 2011 får jag hoppas men det blev ju bara 2 under hela 2010...och det är fantamig riktigt uselt. Jobbet har tagit otroligt stor del...och resten har jag som sagt lagt på fotande....
Blev ju inte mer taggad av att datorn idiotdog förra veckan. Bortom räddning..så nu är det till att installera om allt och försöka få ordning på det igen. Det får bli ett mission för januari. Sedan har jag iofs lite lugnare prylar på gång med en granntjej....räkna med att det kommer en låt där under våren iaf....

Hur som helst; Ha ett riktigt rackarns gott slut!!!!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Sitter med dåliga lurar men hör ju att det är hög klass som alltid från dig. Gillar den torra mixen. Härliga gitarriff och gudabenådad pipa har du.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Sorry sent svar eq. Varit lite mkt det senaste (som vanligt). Kul att röst och riff funkar. Ovantligt blöt mix för att vara mig men det får funka. Som sagt så dog ju datorn alldeles efter sista uppdateringen på låten. Är igång igen men det tar ett tag med att sätta upp allt igen :(
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Bra drag på det här!
Men är det inte alldeles för lite highhat o cymbaler? Upp med det och det blir dubbelt så bra driv på det hela. Och då är det ju redan bra driv som det är.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
-Tack Håkan - den här låtrackarn brann nog inne i hårddisk-krasch så det blir inget mer mixat på den.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se