Forum > Demolåtar

Bengan - Drag Me Down

<< < (3/9) > >>

Bengan_gbg:
Håkan: Ja jag tyckte det var dags för ett riktigt rejält intro...

Mike: Tack! Har gjort om och mixat lite nu ikväll..ny verre i länken längst ned! Jag tycker nog musiken är bland det roligaste men kan jag kombinera det med foto så trivs jag nog nästan bäst :)

Jay: Castor Fiber Bedroom Productions indeed! Tack! Kul att låten funkar!

Marre: Tack! Kul att man inte är helt bortglömder trots massiv frånvaro!

Alla: Det där satans knastret hör tydligen till den preset jag använt för gitarrljudet i "låddan"...alltså en helt oönskad feature men inte på ngt vis relaterat till mixningen som sådan. Ska jag få bort det måste jag lira om grejerna....

NY version: Bengan - Drag Me Down rev02

Emulator:
Tjenare!  Har själv haft det lite knackigt att få tid till musik, så jag vet hur du har det =)

Tycker det låter riktigt bra i laptopen, har inget att anmärka på =)

Bengan_gbg:
Tjong Emu! Det är precis IDIOTMYCKET jobb....och som sagt; fokus har väl flyttats lite till fotandet...men man kan ju inte sluta lira helt.....skönt att det funkar i lappen...det är ju inget mästermixande det rör sig om direkt.

Dividend:
Kul att höra dig igen, tänker svamla några rader som jag kom att tänka på!
Ang. varför man väljer t ex att fota framför musik. Det är ju inte samma grej, och jag kan förstå att folk är olika lagda? Får starta en tråd, om det inte redan finns någon. Fota är också kul (jag anses vara rätt så bra) men det är ju inte lika kul att , men kräver att man har saker att bild av också? (eller förmåga att se det?)

Bortse från svamlandet, men intressant ämne, startar en tråd här.)
Jag gillar gitarrljudet och trummor så, bra låt. Rock. Låter nästan proffsigt producerat. Har inte så mycket att säga om det, Det borde väl finnas ett gång låtar nu du kan get ut på nåt vis?

(om så bara för såna som vill bränna hemma :) Vissa är fan bättre än, öh, ac/dc eller vad sjutton man blir påmind av, finns ju rätt mycket sånt här under 1900-talet! Sångrösten funkar också.

Lite "bubbrockigt" kanske? ;) Men all musik är ju sån här på kr! :) Hehe

Den här kommer att gå ett par gånger iaf här! Inte superavancerat man vet ju vad man får :)

edit  (AC/DC är (vissa låtar) jävligt bra, du låter inte som acdc, det är vad jag tänker på när jag tänker "rock" liksom, 70-tal, lite in på 80-talet. :)

(Helt värdelös kommentar, du fick mitt inatten, men bra låt!)

Bengan_gbg:
Tack Divi! Svamla på du bara - jag tycker jag kombinerar fotandet med musik rätt så bra om än från åskådarplats...så det går att pussla ihop även om jag lirar mindre själv.

Bubbrock indeed-  har inga andra ambitioner och krångliga låtar är inget för mig. Kul att du tycker prodden låter bra med förhållandevis "budgetaktiga" prylar i sammanhanget. Sen är det klart att det ändå blir en modig slant när man summerar allt bjäfs man samlat på sig....

Det finns en hel del låtar vid det här laget och jag har  väl paketerat dem i "downloads" vid några få tillfällen....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion