Tjou Vallhagen!
Introt:
får mig att vänta på nåt stort klassiskt verk, mycket snyggt arr där. Släng in en cello ännu där så får den klassiska inledningen en stor prick på i:et.
Vers:
Lite lågt för sången, når inte riktigt rätt tryck i den tonarten men sen när du kommer upp i dina tryggare frekvenser så sitter sången schmäck!
Chorus:
Verkligt god catch i reffen... You Should Know Better! Tycker mig höra nåra svaga stämmor som definitivt ska upp, Snyggt
Kompet:
Gurakompet i första versen låter alltför suddigt, svårt att urskilja vad dom lirar. Lite vassare sound med rejäl attack kunde ge dom bättre tryck, punch o touch.
Riffsounden på gurorna gillas o tycker att ett lite längre soloparti skulle kunna sitta snyggt.
Och pianot har hittat sin plats genom hela låten, bra arrat alltså.
Trummor:
Dom får nog lägsta poäng i låten just nu fast det märks att det är jobbat med dom. Virvelkaggen låter för roomig och baskaggen jobbar lite onödigt intensivt stundom, kunde köra mer i sync med basguran, den jobbar snyggt.
Arr:
Du frågar om låten är för lång... svar: JA. Det som jag kunde plocka bort är det hetsiga dubbelkaggepartiet 3:10-3:51, hur väl det än e lirat så sitter det icke in i denna låt, det partiet gör att låten, som annars har ett jättebra sväng, helt plötsligt stannar upp vid 3:10 och mister sitt "HÅLLIGÅNG" för nästan en minut...
Så bort med "hetspartiet" och låt refrängen ljuda på för fullt, för det är den som gör att folk i nästa sommar på estraderna kommer att sjunga med som aldrig förr!
Sammandrag då
Här e låten som har HITVARNING! Lite mer jobb med trummorna, tajtare breaks, "hetspartiet" bort och ni sitter på en guldklimp! BRA!

h. johan