Forum > Färdiga produktioner

JT - Orange Bush

<< < (2/2)

Gurano:
Ett lugntstycke men några behagliga slingor.
Tycker dock att pianot kommer väldigt hastigt på, nästan så att man hoppar till, vid 1.06. Kanske är det så du vill ha det, men jag tycker att det bryter mot låtens anda/karaktär, men det är ju bara en smaksak.

Det distar svagt vid 3.28

Ha det gott
Gurano

Dividend:
Låten har en intressant amplitudkurva att titta på. Funkar som filmmusik, kanske till en dokumentär om kurvor och grafer :)

Saknas en melodi, men gillar ljuden. Pianot borde vara med mer, eller vad det är?

Harmonica mike:
Tjoho Stockholmare.

Mmmmm..as skönt stycke detta.Tänker sång på pianodelarna,det kan bli rätt fräckt mot kör pluggen.Nynnade med i en improviserad melodi,jorå.Men sen var det ju det där med texten..
Skall spåna lite om du vill..give me a message..hmmm..(bra namn på låten!)..text som drar åt det hållet kanske..?

Om det nu skall vara sång på denna...?

Mike

clavinova:

--- Citat från: Gurano skrivet 28.11.2010, 12:09:47 ---Ett lugntstycke men några behagliga slingor.
Tycker dock att pianot kommer väldigt hastigt på, nästan så att man hoppar till, vid 1.06. Kanske är det så du vill ha det, men jag tycker att det bryter mot låtens anda/karaktär, men det är ju bara en smaksak.

Det distar svagt vid 3.28

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano! :)
Har inte reagerat över att det pianoliknande ljudet "hoppar på en" men jag ska kolla om jag gör något med den. Andan är ju som ovan skrivet, just "pianot" dock. Det ska vara lite Sh*t pommes frites upplevelse där.

--- Citat från: Dividend skrivet 29.11.2010, 03:57:44 ---Låten har en intressant amplitudkurva att titta på. Funkar som filmmusik, kanske till en dokumentär om kurvor och grafer :)

Saknas en melodi, men gillar ljuden. Pianot borde vara med mer, eller vad det är?

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :)
Finns en melodi, dock en mycket långsam sådan och den står inte i centrum utan är i bakgrunden som ett framåtskridande tema. Det är inte piano utan något slags hopkok a la Eric Pershing.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.11.2010, 10:43:23 ---Tjoho Stockholmare.

Mmmmm..as skönt stycke detta.Tänker sång på pianodelarna,det kan bli rätt fräckt mot kör pluggen.Nynnade med i en improviserad melodi,jorå.Men sen var det ju det där med texten..
Skall spåna lite om du vill..give me a message..hmmm..(bra namn på låten!)..text som drar åt det hållet kanske..?

Om det nu skall vara sång på denna...?

Mike

--- Slut citat ---

Yo Bod´n! :)
Tack och det vore jättespännande! Återkom gärna när du hittat på något. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion