Kontrollrummet

Forumfestival 15 - Rythm & Song - Röstningstråd t.o.m. 2010-12-05

gäst · 120 · 28872

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Oj vad mycket kul och bra!!
Ville bara säga det så länge:)
Och tacka för en röst:)


freddy

  • Gäst
Låt nr  9  On the roof - Egghuvud - 5p (stundtals är din röst SJUKT lik Chris Cornell)
Låt nr 12  Weak(Stalker remix) - Julianna feat Emu - 3p
Låt nr  4  GotToBe - Eddi - 1p


clavinova

  • Gäst
Ett tips är nog att ta bort texterna i första inlägget, missade att det var fler än åtta låtar första gången jag titta. Lägg alla låtar samlade istället, texterna kan ligga längre ner.

Du får lära dig att vara lite mer uppmärksam Freddy!  :)
Ska fundera på saken, hade ett helsike att lägga upp det som det är pga
den idiotiska editorn som hoppar upp hela tiden.... :wacko:

Kör i kompatibelt läge, det fixar biffen för mig (IE8). Alternativt, installera Firefox, Safari eller något annan webbläsare...


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ok, jag röstar också om jag får.   :) 

5 points - Låt nr. 4. Eddi - Got To Be    -Skitschysst trumsväng och lekfullt så det förslår. 

3 points - Låt nr.10. Rattlebike - Sliding Doors   -Bra text, bra känsla. Smakfullt.  Sen att det låter som "They Might Be Giants" är bara plus!

1 point  - Låt nr.11. MorgonTe - Skäggi Reggae  -Måste bara få ett poäng tack vare humorn.  Resten är bra också.

Sen får man ju väldigt dåligt samvete för att inte ha gett Emlan någon röst.  Helt fantastisk sång och själ.  Varför får man bara rösta på 3 låtar?   :/
Bonuspoäng till Emlan!
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ett tips är nog att ta bort texterna i första inlägget, missade att det var fler än åtta låtar första gången jag titta. Lägg alla låtar samlade istället, texterna kan ligga längre ner.

Du får lära dig att vara lite mer uppmärksam Freddy!  :)
Ska fundera på saken, hade ett helsike att lägga upp det som det är pga
den idiotiska editorn som hoppar upp hela tiden.... :wacko:

Eller skriv långa inlägg i Notepad och spara emellanåt och sedan flytta över hela rasket på en gång.


asti

  • Gäst
Ett tips är nog att ta bort texterna i första inlägget, missade att det var fler än åtta låtar första gången jag titta. Lägg alla låtar samlade istället, texterna kan ligga längre ner.

Du får lära dig att vara lite mer uppmärksam Freddy!  :)
Ska fundera på saken, hade ett helsike att lägga upp det som det är pga
den idiotiska editorn som hoppar upp hela tiden.... :wacko:

Kör i kompatibelt läge, det fixar biffen för mig (IE8). Alternativt, installera Firefox, Safari eller något annan webbläsare...
Tack för tipset! Det ska jag testa!
/Asti


asti

  • Gäst
Ett tips är nog att ta bort texterna i första inlägget, missade att det var fler än åtta låtar första gången jag titta. Lägg alla låtar samlade istället, texterna kan ligga längre ner.

Du får lära dig att vara lite mer uppmärksam Freddy!  :)
Ska fundera på saken, hade ett helsike att lägga upp det som det är pga
den idiotiska editorn som hoppar upp hela tiden.... :wacko:

Eller skriv långa inlägg i Notepad och spara emellanåt och sedan flytta över hela rasket på en gång.
Ja, det är så jag gjort för det mesta när jag haft mycket text!
/Asti


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hmmmm - inte lätt. Svåraste tävlingen att rösta hittills, tycker jag! Hur jag än ordnar och väljer så blir det fel. Jag ger någon 5p poäng för att i nästa sekund vilja ge en annan samma poäng. Många platsar på 1a plats, men det tvingades bli så här:

5p till låt 1 - Emlan; fantastisk känsla och mycket berörande text
3p till låt 11- Morgonte; satt och log hela tiden när jag lyssnade, bra och klurig låt
1p till låt 9 - Egghuvud; jäkligt bra låt med fantastisk sång

Men, som sagt, fler förtjänar eg att få poäng. Jag är glad att kunna vara med i ett sånt här forum med så många duktiga människor (man kan ju få komplex för mindre).  :D

Over and out!
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här var ingen lek att välja;  oj så många intressanta och kreativa bidrag det finns här :D

Men efter några lyssningar, så är det ändå några som fastnar ordentligt:

nr 9: Egghuvud 5 points, för din sköna desperata sång samt alla härliga ljudeffekter gör dej till number one för mej :P

nr 8: Emla 3 points, vilken atmosfär du fått till i den här låten, riktigt häftigt och vacker sång med uttryck, egensinnigt och attraktivt som f-n!

nr 4: Eddi  1 point , vilket skönt beat, och med dina smått galna ljud till detta så faller jag som en liten fura :D

Så synd att man inte kan rösta på fler, t ex Rattles, Bow:s, Morgontés..men så är det, väldigt rolig tävling det här ändå, man får höra vad folket här är kapabla till.

Heja allihopa :P

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
När låtarna släpptes lyssnade jag ganska omgående
och började med låt 1 - Emlans "Du och jag farfar"
och förstod då på en gång att det inte kommer finnas någon låt som kan slå denna
Låt, text och sång/framförande är fullständigt magiskt!
Kärlek  :wub:

Har lyssnat på samtliga och det stämde - men återkommer med 2 och 3 samt kanske några övriga kommentarer.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
(stundtals är din röst SJUKT lik Chris Cornell)

Det var nog det finaste någon någonsin sagt om min röst. Chris cornell är en av världens kanske bästa sångare. :wub:
« Senast ändrad: 25.11.2010, 18:57:04 by egghuvud »


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Min röst blir nästan helt baserad på text.

Låt 1 - 5 poäng, blev gråtmild av denna
Låt 10 - 3 poäng, kände igen mig i denna, huvud på spiken formuleringar
Låt 8 - 1 poäng, tyckte jag förstod texten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Intressant lyssning måste lyssna mer innan jag avger min röst. Kul omväxling mellan bidragen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mini-mu mini-mu, mini-mini-mini-mu - faan den har fastnat i skallen!  :ph34r:  :angry:  <_<  ^_^  :P  :lol:
Fanns nån regel att bidraget inte ska ha presenterats på KR eller webben tidigare?
« Senast ändrad: 25.11.2010, 16:01:53 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Min röst blir nästan helt baserad på text.

Låt 1 - 5 poäng, blev gråtmild av denna
Låt 10 - 3 poäng, kände igen mig i denna, huvud på spiken formuleringar
Låt 8 - 1 poäng, tyckte jag förstod texten

Fast egentligen så var det ju i förra festivalen man skulle basera sin röstning på texten. Känns ju lite fel att rösta efter text i en festival som har rytm & song som tema, då kan man ju egentligen helt skita i att ha teman överhuvudtaget om man ändå inte röstar efter temats kriterier. Bara min åsikt.....men lagd röst ligger så det får ju passera. Men jag tycker iaf att festivalledningen ska anteckna min protest  ;)


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Min röst blir nästan helt baserad på text.

Låt 1 - 5 poäng, blev gråtmild av denna
Låt 10 - 3 poäng, kände igen mig i denna, huvud på spiken formuleringar
Låt 8 - 1 poäng, tyckte jag förstod texten

Fast egentligen så var det ju i förra festivalen man skulle basera sin röstning på texten. Känns ju lite fel att rösta efter text i en festival som har rytm & song som tema, då kan man ju egentligen helt skita i att ha teman överhuvudtaget om man ändå inte röstar efter temats kriterier. Bara min åsikt.....men lagd röst ligger så det får ju passera. Men jag tycker iaf att festivalledningen ska anteckna min protest  ;)

+1
the amatör formerly known as flabb


asti

  • Gäst
Min röst blir nästan helt baserad på text.

Låt 1 - 5 poäng, blev gråtmild av denna
Låt 10 - 3 poäng, kände igen mig i denna, huvud på spiken formuleringar
Låt 8 - 1 poäng, tyckte jag förstod texten

Fast egentligen så var det ju i förra festivalen man skulle basera sin röstning på texten. Känns ju lite fel att rösta efter text i en festival som har rytm & song som tema, då kan man ju egentligen helt skita i att ha teman överhuvudtaget om man ändå inte röstar efter temats kriterier. Bara min åsikt.....men lagd röst ligger så det får ju passera. Men jag tycker iaf att festivalledningen ska anteckna min protest  ;)
För mig innebär temat att göra bästa möjliga låt, som bara får innehålla rytminstrument och sång!
Om sången innehåller text så räknas den naturligtvis! Alltså tar jag ingen som helst notis om din protest!  ;)
Däremot finns det ju bidrag som innehåller tveksamma rytminstrument, eller inte uppfyller minimilängden,
som man skulle kunna ifrågasätta, men jag tycker inte vi ska vara alltför petiga så länge det inskränker sig till småsaker.
/Asti, festivalledningen.


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Fan vilka bra låtar det finns! Får börja lyssna på bidragen igen  B)

Gemensamt för alla tre är att de skulle platsat i uppföljaren till O brother where art thou :)

5 poäng - Låt nr  9  On the roof - Egghuvud - Captain Beefheart!? Grym sång och bra sväng!

3 poäng - Låt nr  8  Soldaterna i mitt blod - Emlan - riktigt, riktigt bra vokala insatser
 
1 poäng - Låt nr 10  Sliding Doors - Rattlebike - naket och avskalat, lite vaggvisa över den :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Här är mina intryck vid tekoppen, poängen först:

Låt nr  1  Du och jag farfar - Emlan. Gripande text och härliga stämmor. När wailandet kommer in är det klart att det blir full pott. 5p

Låt nr 12  Weak(Stalker remix) - Julianna feat Emu. Får lite Donna Summer-vibbar i början (inte odelat positivt), men dom försvinner snart. Originellt och bra. Krossat glas-samplingen vänder på ett enkelt men effektivt sätt hela låten och gör det osäkert på ett snyggt sätt. 3p

Låt nr  8  Soldaterna i mitt blod - Emlan. Fantastiskt snygga stämmor och originell text. Percussionet (heter det så i bestämd form?) är kanonskönt också! 1p

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Låt nr  2  Ronjas vaggvisa - Mats. Schysst percussionspel och parallellstämmor åstadkommer ronja-stämning i massor här, men det händer för mycket för att funka som vaggvisa. Inte för att det gör nåt, det är en skön låt iaf!

Låt nr  3  Flygplan blå - Dividend & 1up. Medveten autotune-känsla och täta stämmor, men det känns mer som en låtskiss än färdig låt. Lovande!

Låt nr  4  GotToBe - Eddi. Samplingskollage som är intressant att lyssna på, men inte håller riktigt i längden.

Låt nr  5  Maja - bow35. Skönt jojkande och stundtals otight trumspel med stark rumskänsla, måste vara inspelat i en tagning.

Låt nr  6  Mini mo - Angrod. Klart envisaste låten! Kul, men har jag inte hört texten förr? Spelar roll, jag är sjukt svag för allt som på minsta sätt påminner om Doowop, så det här gillar jag!

Låt nr  7  Mizza Macchina - Cykeln. Snygg electronica (eller vad det hetter), trots den diskkvalificerande basen. Hade det blivit poäng utan den? Tror inte det, men så är jag inte någon fan av stilen heller...

Låt nr  9  On the roof - Egghuvud. Snyggt och rockigt. Måste stämma in i hyllningarna av din röst. Jag är dock lite tveksam till om ursprunget till din bas verkligen är vokalt, men jag kanske är ute och cyklar.

Låt nr 10  Sliding Doors - Rattlebike. Snygga stämmor, bra text, enkelt arr (i positiv mening) och sköna trumvirvlar! Hade jag bara haft fler poäng... 
(Lite på marginalen bara: jag blir smått fundersam och full i skratt i fjärde versen när den där otroligt långa svartögda hästen kommer ut genom skjutdörren, och jag tror inte det var meningen. Men det beror kanske bara på mig...)

If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Det är ingen bas det är en bastrumma som jag filterar genom en ringmodulator  :)


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Det är ingen bas det är en bastrumma som jag filterar genom en ringmodulator  :)
Ok. :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra idé Morgonte att skriva något om varje låt. Kommentar till din kommentar då.
Låt nr  4  GotToBe - Eddi. Samplingskollage som är intressant att lyssna på, men inte håller riktigt i längden.

Den här slarvade jag ihop en lördagskväll efter ett antal groggar mest för att Asti skulle få in några bidrag alls vid den tiden fanns endast två inlämnade. Rytm och sång är två parametrar som inte hör till min starka sida precis så jag hade tänkt lämna WO på detta egentligen. Nu ser jag att jag har fått en massa poäng och det är ju skoj men helt överraskande och oplanerat.
Trumfills från min EZ ligger som grund och en leksakstrumma med fyra pads som innehöll en del samplade skrik som jag plötsligt upptäckte att man kunde Lajna in i ljudkortet ligger ovanpå - stycket tog ca en kvart att lira in inklusive nedladdning till mp3 och ivägskickning. Många har lagt ner en massa tid på sina låtar så de bör prefereras tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Bra idé Morgonte att skriva något om varje låt. Kommentar till din kommentar då.
Låt nr  4  GotToBe - Eddi. Samplingskollage som är intressant att lyssna på, men inte håller riktigt i längden.

Den här slarvade jag ihop en lördagskväll efter ett antal groggar mest för att Asti skulle få in några bidrag alls vid den tiden fanns endast två inlämnade. Rytm och sång är två parametrar som inte hör till min starka sida precis så jag hade tänkt lämna WO på detta egentligen. Nu ser jag att jag har fått en massa poäng och det är ju skoj men helt överraskande och oplanerat.
Trumfills från min EZ ligger som grund och en leksakstrumma med fyra pads som innehöll en del samplade skrik som jag plötsligt upptäckte att man kunde Lajna in i ljudkortet ligger ovanpå - stycket tog ca en kvart att lira in inklusive nedladdning till mp3 och ivägskickning. Många har lagt ner en massa tid på sina låtar så de bör prefereras tycker jag.
Givet dom förutsättningarna tycker jag du gjort en fantastisk låt, Eddi!  :) Annars tycker jag att den tid som lagts ned är oväsentligt - må bästa låt vinna!
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Här är mina intryck vid tekoppen, poängen först:

Låt nr  1  Du och jag farfar - Emlan. Gripande text och härliga stämmor. När wailandet kommer in är det klart att det blir full pott. 5p

Låt nr 12  Weak(Stalker remix) - Julianna feat Emu. Får lite Donna Summer-vibbar i början (inte odelat positivt), men dom försvinner snart. Originellt och bra. Krossat glas-samplingen vänder på ett enkelt men effektivt sätt hela låten och gör det osäkert på ett snyggt sätt. 3p

Låt nr  8  Soldaterna i mitt blod - Emlan. Fantastiskt snygga stämmor och originell text. Percussionet (heter det så i bestämd form?) är kanonskönt också! 1p

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Låt nr  2  Ronjas vaggvisa - Mats. Schysst percussionspel och parallellstämmor åstadkommer ronja-stämning i massor här, men det händer för mycket för att funka som vaggvisa. Inte för att det gör nåt, det är en skön låt iaf!

Låt nr  3  Flygplan blå - Dividend & 1up. Medveten autotune-känsla och täta stämmor, men det känns mer som en låtskiss än färdig låt. Lovande!

Låt nr  4  GotToBe - Eddi. Samplingskollage som är intressant att lyssna på, men inte håller riktigt i längden.

Låt nr  5  Maja - bow35. Skönt jojkande och stundtals otight trumspel med stark rumskänsla, måste vara inspelat i en tagning.

Låt nr  6  Mini mo - Angrod. Klart envisaste låten! Kul, men har jag inte hört texten förr? Spelar roll, jag är sjukt svag för allt som på minsta sätt påminner om Doowop, så det här gillar jag!

Låt nr  7  Mizza Macchina - Cykeln. Snygg electronica (eller vad det hetter), trots den diskkvalificerande basen. Hade det blivit poäng utan den? Tror inte det, men så är jag inte någon fan av stilen heller...

Låt nr  9  On the roof - Egghuvud. Snyggt och rockigt. Måste stämma in i hyllningarna av din röst. Jag är dock lite tveksam till om ursprunget till din bas verkligen är vokalt, men jag kanske är ute och cyklar.

Låt nr 10  Sliding Doors - Rattlebike. Snygga stämmor, bra text, enkelt arr (i positiv mening) och sköna trumvirvlar! Hade jag bara haft fler poäng... 
(Lite på marginalen bara: jag blir smått fundersam och full i skratt i fjärde versen när den där otroligt långa svartögda hästen kommer ut genom skjutdörren, och jag tror inte det var meningen. Men det beror kanske bara på mig...)



Vad hände med låt nummer 11? Fick den inte vara med o leka  :)


Utloggad Mats

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 234
    • Visa profil
    • Spenatstrand
Frångår min princip att alltid försöka skriva något positivt om varje låt,
skyller på min "man cold", så ta inte åt er för mycket bara för min recension må va grinig ;)

1. Enkelt men effektivt pulsbeat, sköna körer o skön sång, låter lite som "Idol-Linnea", minus för att 'rytm'-delen av temat inte var mer.
2. All kökspersonal i Mattisborgen arbetar för högtryck, läktaraktig stämsång men saknar utbyggd ide, blir lite tjatig i längden, var roligare göra än att lyssna på.
3. Skum vocodergrej, rytmgrejen passar inte riktigt in, alltför kort.
4. Trist trumloop, en hop jobbiga blandade ljud, nog roligare sätta ihop än att lyssna på, idefattig
5. Inga konstigheter här, monotont jammande med trumma o improviserad? sång, nog roligare att skapa än att lyssna på här med
6. Studentikost, stämsång, tjatig, nog roligare göra än att lyssna på, plus för catchy 'mini mo' hook
7. Mer instrumentljud än rytminstrument, klar regelbrytare, annars ganska skönt gung med mjuka bakgrundskörer, hade gillat nåt skönsjungande stämma som seglade på ytan
8. Lite mer rytm här, återigen skön sång o bra text, lite kort
9. Now we're talking, här var det rytm o sång, bra gung, lite skönäckliga splatterkrossljud, att få med marschtrummor så det låter bra också
10. Lite swenglishsång, sköna barbeshopaktiga stämmor,fin låt men låter som en låt man hört men kommer inte på vilken, alltså gills inte kommentaren ;) Lite blekt med rytmdel till att börja med men artade sig på slutet, marschtrummor här med(!)
11. Rolig text, låter som instrument används men det var väl röster rakt över, bra jobbat. Pratversen i mitten fick mig att associera till Dag Vag.
12. Stämningsfylld, glaskrossgrejen blir lite störande, lite effektsökande

5p Låt 1, Du och jag farfar, Emlan, kan inte ge annat än full pott, fin sång, känslosam och bra text
3p Låt 9, On the roof, egghuvud - bra uttryck o rytm, spännande o svängig
1p Låt 5, Maja, bow35 - tröstpoäng till bow35 för träget arbete i genren :)
the amatör formerly known as flabb


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Bra idé med att ge kommentarer till alla låtar. Det är ju det man vill. Alla hamnar ju inte på "3-i-Topp"

Jag följer därför den linjen:

1. Fin enkel låt. En fantastisk röst Emlan!!! "Trumman" är lite dov, men men som ikeakartong, mycket bra.

2. Var kommer inspirationen från? Skön suggestiv låt. Lite mycket kling och klang som blir lite rörig ibland. Vaknar inte Ronja när sången blir starkare?

3. Barbershop goes synth! Kan riktigt se de vitkostymklädda hattgubbarna med mörka ränder på hela utstyrseln, som framför alstret

4. Var den här med i starwars, eller som extraspår på "Sgt Pepper"? Framtidens musik i alla fall. Långt in i framtiden. Härlig lek med en massa ljud.

5. Förmuslimsk arabisk slagdänga! Den visar i alla fall att det går att göra musik med mycket enkla medel. Sången skulle dominera mer över slaginstrumentet, tycker jag.

6. Egna bidraget. Kommenteras ej. Men kan berätta att idén kom när jag läste om ett "Mini-mu" på ett mjölkpaket i somras. Upplagd som en rak "rock12a". Orginalet hade en bas i bakgrunden, men tog bort den för det hade diskvalificerat bidraget.

7. Skönt komp! "Kyrkokören" i bakgrunden leder tankarna till en stor konsertsal. Tyvärr distar ljuden kring bastrumman lite för.

8. Aha, man kan skicka in fler bidrag, för att öka sina chanser att hamna på "3-i-Topp". Härlig röst och ett skönt enkelt komp, som ger en suggestiv helhet.

9. Vad gör karln på taket? Sjunga kan han och får igång grannskapet att falla in i hans sång! En modern variant över hur det kunde låta på bomulls-fälten i USA på 1800-talet eller i New Orleans.

10. Cowbyens klagan över de moderna städerna? Sedan kommer kavalleriet! Låter som en skön gammal country-sång. Härlig röst!

11. Jättekul låt! För jag gillar låtar med skön humor. Härligt komp och en bra komposition.

12. En kombination av en kväll i Kairo och modern hip-hop. Skönt suggestiv låt. Gillar tekniken med stereoeffekterna också. Härlig röst.

Så skall man då falla till doms. Jag vill rösta på bidrag 1, 8, 9, 11 och 12. Men jag måste seeda dem inbördes. Så då får det bli så här.

1. Nummer 11
2. Nummer 12
3. Nummer 1
4. Nummer 9
5. Nummer 8

Min röst faller alltså som si som så:

5 poäng till låt nummer 11
3 poäng till nummer 12
1 poäng till nummer 1
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Vad hände med låt nummer 11? Fick den inte vara med o leka  :)
Nja, du får nog gå till diskografitråden http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24380.msg175320#msg175320 för min kommentar till min egen låt. :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
11. Jättekul låt! För jag gillar låtar med skön humor. Härligt komp och en bra komposition.

5 poäng till låt nummer 11
Man får tacka! :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vad hände med låt nummer 11? Fick den inte vara med o leka  :)
Nja, du får nog gå till diskografitråden http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24380.msg175320#msg175320 för min kommentar till min egen låt. :)

Oj vad uppmärksam jag var där  :lol:

Nu känner jag mig pinsam, sorry  :)

(men lite cred för att jag tänkte på dig iaf  :lol:)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tyckte det var ett roligt gäng låtar att lyssna på, märks dock som nån sa att en del lagt ner mer tid än andra ;) Och så skall det ju vara.

Riktigt bra av eggs och emlan och även Eddi (de tre e:na) har lyckats bra på kort tid med sin låt . Skall väl dela ut poäng också, men det får bli när jag lyssnat igenom alla låtar nån gång till. SKriver kanske nåt litet om varje också..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej så här kommer eggets röster.

1.   Okay! Snygg A cappella. Lite vasst och essigt och reverbet känns stort och jobbigt. Tyckte det var lite för lite rytm. Inte riktigt min typ av musik men vackert   på något sätt
2.   Snyggt intro.  Bra rytmik  Sången drog tyvärr ner det.
3.   Hmm inte så illa men lite konstig melodi.   
4.   Lite enformigt, mer av ljudkuliss än en låt.
5.   Låter aboriginalt på något sätt. Lite tufft är det, men jag tycker nog inte att det håller i längden
6.   Idén är kul men jag tycker att genomförandet haltar.
7.   Det blir också lite för mycket av en kuliss och inte så mycket till låt tycker jag. Det blev lite för mycket olika ljud också
8.   Kändes lite som en upprepning av den första låten.
9.   Varför är han på taket egentligen?  ;)
10.   Snyggt. Lite för mycket A cappella här också men det tar sig på slutet och melodin är väldans snygg.
11.    Detta funkar faktiskt för mig. Känns som en låt som håller ihop, även om jag direkt ogillar reagge.
12.   Sensuellt och väldans vackert. Undrar om vi har samma ”krashbibliotek” Tycker mig känna igen impactljudet. Lite korsning mellan Enigma och något industriaktigt. Min solklara 1.a. (in english: Sensual and very beautiful. Feels like a cross over between Enigma and industrial music. I recognise the crash sounds. My number one. Good work.)



Generellt så tyckte jag nog att vi inte var lika bra som vi brukar vara, (inkluderat mig själv). Det är inte lätt att göra musik av bara rytmik och sång. Det kanske beror på att vi saknar tradition av att göra det?

Summa summarum
låt 12: 5 poäng
Låt 11: 3 poäng
Låt 10: 1 poäng


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
HM:
Citera
Låt 5 - 3 poäng.Korsning melan Aborigin "Rock" och Imamen i forna Persien som fått text frossa och glömt rubbet till böneutropet klockan 18..Enkelt men helt underbart!
Tackar! Det var väl lite så jag tänkte också.

morgonte:
Citera
Låt nr  5  Maja - bow35. Skönt jojkande och stundtals otight trumspel med stark rumskänsla, måste vara inspelat i en tagning.
Det är mycket riktigt inspelat i en tagning. Och jag hör själv att det är lite otigth även om jag hoppades att ingen annan skulle höra det.  :D

Mats:
Citera
5. Inga konstigheter här, monotont jammande med trumma o improviserad? sång, nog roligare att skapa än att lyssna på här med
Var nog mer allvarlig snarare än att jag tyckte det var "roligt" att skapa. Och japp, det var improviserat.
Mats:
Citera
1p Låt 5, Maja, bow35 - tröstpoäng till bow35 för träget arbete i genren
Jag är fullständigt tröstad.

Angrod:
Citera
5. Förmuslimsk arabisk slagdänga! Den visar i alla fall att det går att göra musik med mycket enkla medel. Sången skulle dominera mer över slaginstrumentet, tycker jag.
Hamnar ofta i mellanöstern när jag sätter i gång.

egghuvud:
Citera
5.   Låter aboriginalt på något sätt. Lite tufft är det, men jag tycker nog inte att det håller i längden
Tycker egentligen inte jag heller. Kanske skulle klippa efter halva?
« Senast ändrad: 29.11.2010, 13:06:11 by bow35 »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mina poäng:

12. 5p Juli o Emu
9. 3p Eggs

Sista poängen faller faktiskt på

4. 1p Eddi

Emlan var iprincip på listan. Kommentarer på varje låt kan komma senare ;)
https://soundcloud.com/user7789882



asti

  • Gäst
Ja, på söndag är sista dan att rösta, så kom igen!
/Asti, festivalentreprenör