Kontrollrummet

Halion Symphonic Orchestra?

gäst · 8 · 2562

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Håller på att återinstallerar en gammal, kraschad dator och lurar på om jag ska köpa aktiveringskod för Halion Symphonic Orchestra? Har ju redan Garritan Personal Orchestra, Komplete 7, Omnisphere och EWQL Play, så kan det vara värt den dryga tusenlappen den kostar?
Har inte installerat i "demo mode", så ljuden har jag därför ingen aning om.

Vad säger panelen?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Man fick ju denna på 90 dagars trial när man uppgraderade till 5:an MEN det visade sig att dongeln inte stödde HSO så jag fick ingen testperiod - skitsur blev jag. Vet inte om dongeln klarar det nu men då funkade det inte med Mac 10.6.2
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


clavinova

  • Gäst
Man fick ju denna på 90 dagars trial när man uppgraderade till 5:an MEN det visade sig att dongeln inte stödde HSO så jag fick ingen testperiod - skitsur blev jag. Vet inte om dongeln klarar det nu men då funkade det inte med Mac 10.6.2

Men se där har du både rätt och fel. Med Cubase följde två aktiveringskoder, dels för Cubase 5, dels för HSO, där licensen gäller för 90 dagar från aktivering. Råkade ut för samma sak som du men kom att tänka på att det fanns ju mer än en kod på papperet. Har inte hunnit kolla på det så mycket dock, finns lite högre priorieterade saker just nu...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Man fick ju denna på 90 dagars trial när man uppgraderade till 5:an MEN det visade sig att dongeln inte stödde HSO så jag fick ingen testperiod - skitsur blev jag. Vet inte om dongeln klarar det nu men då funkade det inte med Mac 10.6.2

Men se där har du både rätt och fel. Med Cubase följde två aktiveringskoder, dels för Cubase 5, dels för HSO, där licensen gäller för 90 dagar från aktivering. Råkade ut för samma sak som du men kom att tänka på att det fanns ju mer än en kod på papperet. Har inte hunnit kolla på det så mycket dock, finns lite högre priorieterade saker just nu...
Jo det äger sin rätt men jag aktiverade ju bägge koderna men kunde inte starta HSO även om alla filer fanns. Sedan hade jag en maildialog med IMSeven eller vad dom heter och det gick ju inte att göra något - dagarna tickade men dongeln blev inte uppgraderad i bakplan så att säga.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


clavinova

  • Gäst
Man fick ju denna på 90 dagars trial när man uppgraderade till 5:an MEN det visade sig att dongeln inte stödde HSO så jag fick ingen testperiod - skitsur blev jag. Vet inte om dongeln klarar det nu men då funkade det inte med Mac 10.6.2

Men se där har du både rätt och fel. Med Cubase följde två aktiveringskoder, dels för Cubase 5, dels för HSO, där licensen gäller för 90 dagar från aktivering. Råkade ut för samma sak som du men kom att tänka på att det fanns ju mer än en kod på papperet. Har inte hunnit kolla på det så mycket dock, finns lite högre priorieterade saker just nu...
Jo det äger sin rätt men jag aktiverade ju bägge koderna men kunde inte starta HSO även om alla filer fanns. Sedan hade jag en maildialog med IMSeven eller vad dom heter och det gick ju inte att göra något - dagarna tickade men dongeln blev inte uppgraderad i bakplan så att säga.


 :(  :angry:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Frågar du om det "låter bra", så lider det väl av samma problem som de flesta "billighetsfabrikat", bara med samplingar av riktiga instrument låter det samplat och MIDI, oavsett hur duktig man är på programmeringen.

Garritan (nya) är trevligare, verkar det? Den som du har.

Det finns ett gäng med tekniker, en del patenterade, för att algoritmiskt få samplade instrument att bete sig/låta som riktiga sådana i en orkester. Handlar bl a om att får verklighetstrogen legato osv.
« Senast ändrad: 21.11.2010, 21:16:42 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Håller på att återinstallerar en gammal, kraschad dator och lurar på om jag ska köpa aktiveringskod för Halion Symphonic Orchestra? Har ju redan Garritan Personal Orchestra, Komplete 7, Omnisphere och EWQL Play, så kan det vara värt den dryga tusenlappen den kostar?
Har inte installerat i "demo mode", så ljuden har jag därför ingen aning om.

Vad säger panelen?

Njaäää.. :D


clavinova

  • Gäst
Ok, tack Clemens! Kanske sparar ihop till Trilian istället då. :)