Forum > Färdiga produktioner

Eddi & MaxB - Its Allright

<< < (5/10) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.11.2010, 00:38:12 ---Kul att det finns en till It's all right refräng. Minns inte om jag har hört den tidigare men den låter bra, skönt sound. Jag kanske hört den och påverkats omedvetet.
--- Slut citat ---
Nejnej, jag har aldrig lagt upp den, det är det som är det roliga. Den har legat halvfärdig på min hårddisk och väntat i 4 år på rätt tillfälle att bli en riktig inspelning. Kände på den för någon månad sen, gjorde klart texten och gjorde en till slaskdemo. Då lät den så här:
http://www.mediafire.com/?95x4x7507u7ildx
Mysko att våra låtar blev så lika. Sign of the times? :rolleyes:

Eddi:

--- Citat från: Angrod skrivet 22.11.2010, 22:57:16 ---Jätteschysst låt. Det är en verklig utveckling. Jag funderade bara vad det var för klocka man hörde i början? Något som klingar lite för mycket och tydligt. Ride?
Sången är helt OK. Bara nån liten grej där det glider mitt i låten. Kanske inte helt OK för en studioproduktion, men som ett live-framträdande är det mycket bra. Vilket skulle ge minst 4 plus i Aftonbladet. :-D

--- Slut citat ---
Thnx Angrod för tyck och bra betyg. Klockan i början är nog ackespelet som gör en liten figur på F men håller med om att den låter lite mycket i mixen. Ska kolla på det.

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 23.11.2010, 00:32:29 ---Låter riktigt bra om denna! Tycker ni har fått till ljudbild och mix bra. Jag skulle vilja att den akustiska guran panorerades ut från leadsången, det låter som att de vore inspelad med samma mick annars.

Jag stör mig lite på trummorna innan sången kommer in, det låter som att de släpar efter. Sen tänker jag inte mycket på dem, så det låter nog bra därefter.

När ni kommer till refrängen så sitter jag och fånflinar - jag har ju också gjort en låt som heter "it's allright", och den har vissa likheter! Fast min är ifrån 2006. Snutt finns här: http://www.mediafire.com/?o79tm57vyx6665c Nå, nu var det inte den det skulle handla om. Min lite kul var det.

Mandolinen reagerade jag inte på vid första lyssningen. Är det den som går på slutet? Låter bra tycker jag.

Sulle vilja ha ett piano som slår tunga ackord på refrängerna, i a f mot slutet.

--- Slut citat ---
Tack för tyck Rattle :D
Alltså trummorna är nog det enda tajta i början så skyll inte på dom. Det är nog musikerna som felar lite men jag ska kolla och saxa. Jag lyssnade lite på din låt och nej den står för sig sjlv hörde inte mycket likheter mer än Its Allright lät bra för övrigt så den kommer väl upp snart?
Tungt piano tja vi är över 30 spår nu så fasen vet om det får plats lika så med att panorera ut ackarna från sången det ligger tre ackar där men jag ska se vad som går att göra.

Eddi:
Nu ny version med förhoppningsvis tajt början - flyttade runt på en 6-7 guror hejvilt - förstärkt refräng med ny bassynt, höjde körerna en bit samt ett litet snyggare utklingande slut. Just det "klockan" i början dämpad också.

Fuzzbub:

--- Citat från: Eddi skrivet 23.11.2010, 03:28:42 ---Nu ny version med förhoppningsvis tajt början - flyttade runt på en 6-7 guror hejvilt - förstärkt refräng med ny bassynt, höjde körerna en bit samt ett litet snyggare utklingande slut. Just det "klockan" i början dämpad också.

--- Slut citat ---

Tycker att det blev bättre.  Man får ingen vad-var-det-där-känsla i början nu. :)   
Körerna kom fram snyggt också.  Låter bra!     /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion