Forum > Färdiga produktioner
Eddi & MaxB - Its Allright
Eddi:
Jag kan leta och saxa i guraspåren men sången är väl mer en smaksak - du fullföljde en id´som du hade och den tycker inte jag att du sviker - jag har vant mig vid hur det sjungs så jag tror snarare att det är en anpassningsfråga för de som lyssnar - varför ta den enkla vägen när den svåra finns :)
Angrod:
Jätteschysst låt. Det är en verklig utveckling. Jag funderade bara vad det var för klocka man hörde i början? Något som klingar lite för mycket och tydligt. Ride?
Sången är helt OK. Bara nån liten grej där det glider mitt i låten. Kanske inte helt OK för en studioproduktion, men som ett live-framträdande är det mycket bra. Vilket skulle ge minst 4 plus i Aftonbladet. :-D
MaxB:
Cool!
Rattlesnake:
Låter riktigt bra om denna! Tycker ni har fått till ljudbild och mix bra. Jag skulle vilja att den akustiska guran panorerades ut från leadsången, det låter som att de vore inspelad med samma mick annars.
Jag stör mig lite på trummorna innan sången kommer in, det låter som att de släpar efter. Sen tänker jag inte mycket på dem, så det låter nog bra därefter.
När ni kommer till refrängen så sitter jag och fånflinar - jag har ju också gjort en låt som heter "it's allright", och den har vissa likheter! Fast min är ifrån 2006. Snutt finns här: http://www.mediafire.com/?o79tm57vyx6665c Nå, nu var det inte den det skulle handla om. Min lite kul var det.
Mandolinen reagerade jag inte på vid första lyssningen. Är det den som går på slutet? Låter bra tycker jag.
Sulle vilja ha ett piano som slår tunga ackord på refrängerna, i a f mot slutet.
MaxB:
Kul att det finns en till It's all right refräng. Minns inte om jag har hört den tidigare men den låter bra, skönt sound. Jag kanske hört den och påverkats omedvetet. Annars undrade vi var refrängen kom ifrån om den bara kommer från mitt huvud eller från något jag hört. Jag vet inte... Nån som hör likheter med nån annan låt ute i den stora världen skulle det vara intressant att veta.
Jag visste det var trummorna som sackar i början, det är inte min sologitarr som är för tidig! :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida