Forum > Demolåtar
Gurano - Medieval way in modern time
Gurano:
Hej
Det är tänkt att denna ska ha suggestiv sång. Tacksam för synpunkter på helheten, typ allt :)
Gurano
Sättning:
Oboe
Tuba
Trummor
Xylofon
Elgitarr
Ha det gott
Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/MedievalWayInModernTime.mp3[/mp3]
MaxB:
Härligt medieval på någon kontinent!
--- Citera ---Det är tänkt att denna ska ha suggestiv sång
--- Slut citat ---
Så nu ska vi äntligen få njuta av Guranos sång! ;)
Jag tycker du har fångat en rolig blandning musik här. Jag får snabbt associationer med nån speciell sekvens i en film som handlar om mäktiga krigare.
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.11.2010, 01:24:50 ---Härligt medieval på någon kontinent!
Så nu ska vi äntligen få njuta av Guranos sång! ;)
Jag tycker du har fångat en rolig blandning musik här. Jag får snabbt associationer med nån speciell sekvens i en film som handlar om mäktiga krigare.
--- Slut citat ---
Kul att du uppskattar mina medeltida trevanden :)
Hmm jag-sång - -njaää, som jag hör det så passar en mörk suggestiv röst alternativt en ljus änglalik röst. Där kvalar inte jag in tyvärr. Hoppas få hjälp av någon med en av dessa kvaliteer. Vill man njuta av min sång så får man hålla sig till de 2 taffliga sångförsök som redan finns här på KR :D
Tack för komment
Gurano
Gurano:
Hej
Har lagt på lite mer elgitarr på 2a halvan. Funkar det? Funderar på att lägga på mer......men vet inte om det blir för högtravande?
Ha det gott
Gurano
Rattlesnake:
Mmm, häftigt. Du lyckas återigen få till en sån där mystisk medeltidskänsla. Matchar din avatar som jag tänker hör hemma i en MC Escherbild.
Oboen låter läcker först, nästan som en skalmeja. Men när det blir snabbare mellan tonerna blir det tyvärr lite för syntetiskt. Kanske funkar bättre om du gjorde tonerna lite kortare så de inte blir legato?
Xylofonen får mig att tänka på signaturen till "Pellepennan och suddagumman", vilket kanske inte är helt positivt.
Svårt att bestämma mig för vad jag tycker om anakronismer som elgura och medeltid.
Tycker mig höra lite snygga körsamplingar där bakom guran.
Ska bli spännande att höra utvecklingen. :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida