Kontrollrummet

Vad händer om jag kopplar in min externa hd i en mac?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Dum fråga:
Jag har ett par externa hårddiskar som jag använt i PC-miljö (tror de är NTFS) innehållandes bland annat lite olika logicprojekt och samplingar. Kan jag koppla in dem till en mac och komma åt dessa filer?

En till:
Går det öppna/importera projekt från logic 5.5.1 (PC) i logic 7?
blargh


Utloggad tsmalmbe

Dum fråga:
Jag har ett par externa hårddiskar som jag använt i PC-miljö (tror de är NTFS) innehållandes bland annat lite olika logicprojekt och samplingar. Kan jag koppla in dem till en mac och komma åt dessa filer?

"As noted, OS X (10.3, a.k.a., Panther specifically) can read NTFS volumes. However, since 10.3.5, OS X has "limited" write capabilites to NTFS volumes. What does this mean? It means that it doesn't work very well, but we like to give people the idea that it sort of works... that it MIGHT work sometime. If you want to use your PC volume "seemlessly" with your Mac and a PC, the volume should be formatted with FAT32."

http://www.daniweb.com/techtalkforums/thread20264.html
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida
Jag har gemensam extern hd för både mac å pc, eller, jag har det i mitt interna nätverk hemma, där har jag disken kopplat med fw till pc:n, samt kommer åt extern hd, samt valda delar av dh på på min pc via trådlöst nätverk till mac;en. Himla praktiskt. Kan dock inte svara på hur det skulle funka med din Logic-fråga, då jag bara har det på mac. Enda strulet jag har haft med flyttbar lagring, blev när jag skulle synka min iPod med macen, då var jag tvungen att formatera om den från FAT 32 till NTF...C..s.KPML..r?...*... Hejdå herr "använda både på pc och mac"... det var lite tråkigt, men jag har all min musik på macen, så...