Forum > Demolåtar
Colab med Minor2Go "Black bird"
Eddi:
Blev förvånad - övertygad om att jag skulle få höra en Beatlescover. Fin låt - var kommer den ifrån? Du har bra röst.
Mixen: Lite mycket reverb på stråket och lite enerverande "höga" (EQ) toner. Rösten flyter ovanpå som nån sa så delarna hänger inte helt ihop ännu - tror mig kunna ana en lite för stark kompression på rösten. Och så är den lite för torr. Men skruva på så blir det riktigt vackert.
Kornstad:
Håller med de andra om att du har en riktigt skön röst.
Jag lyssnar nu bara i laptopens högtalare, men här slår stråkarna igenom väldigt mycket på det sköna pianolirets bekostnad.
Kanske sänka volymen på stråket en aning för att få fram pianot mer?
Vacker låt!
asti:
Jag menar att stråkarna är för dominerande och blir lite jobbiga.
Det räcker kanske att dra ner volymen på dom för att dom ska smälta in bättre....
freddy:
Bra sång, snyggt vibrato! Låter musikastjärna :) Jag gillar t.ex. Lara Fabian mycket, kom att tänka på henne lite när jag lyssnade på denna låt, inte illa.
Hade väl önskat lite mer av produktionen så att säga. Stråkarna är för höga, dom grötar även till sången tycker jag, så dom skulle ner en hel del i mixen. Sen hade jag önskat att hela kompbandet kom in runt 2:40 där, när det blir mer kraftfull sång.
I övrigt var det bra, snyggt jobbat. Kul att höra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida