Forum > Demolåtar
Gurano - Pumping up!
Gurano:
Varit ute i regnet hela dagen och hackat så in i helvete - behövde lira av mig - ut kom detta, som säkert är lite otajt. Men jag är tacksam för tankar och synpunkter kring allt!
Ha det gott
Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Pumping up.mp3[/mp3]
mahan:
Tjou Göran!
Jag nog e ju musik enn jättefin terapi för kropp o själ!
Och låten då, visst har den utrymme här i världen fast låter lite jämntjockt just nu. Beror kanske på den där "arga" fräsiga orgeln som hänger med från början till slut, snyggt sound i den men låt den vila ett tag t.ex från 0:49 till 1:03 för där lirar ett utmärkt orgelriff som kunde backas upp med ett likadant gitarr-riff. På det sättet kunde denna låt bli lite mer intressant, varierande, kryddad!
Bra låt, KÖR HÅRT! :)
h. johan
Gurano:
Jo nog är den jämntjock - för att inte säga massiv. Det var lite min idé efter dagens massiva regnande på mig :D
Orgeln hänger inte med genom hela låten (mellan 19-46 på KR-spelaren finns ingen orgel). Ska fundera på det där med riffet.
Ha det gott å tack
Gurano
Gurano:
Bump!
Hoppas på lite fler tankar/kommentarer till förbättring från er. Någon får gärna sjunga oxå, om man vill.
Gurano
Rattlesnake:
Gôtt mos! Kan föreställa mig ganska arg sång på denna.
Orgeln skapar några mystiska dissonanser med leslieguran, och skär i mina öron.
Är det orgeln man hör på slutet också, eller är det något annat(moog?)
Kommer hur som helst att tänka på the Who's "wont get fool again", och det är ju inte illa. (Hör den ganska ofta från vardagsrummet - CSI Miami...)
Basen kunde ha en lite roligare roll, lite mer utflykter i skalor. Har inga andra förslag på förbättring, tyvärr. :unsure:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida