Forum > Demolåtar
mahan - THE POLAR BEAR
mahan:
--- Citat från: Gurano skrivet 13.11.2010, 19:59:35 ---Tycker om din sång!
En musikaliskt rolig (bra) låt , i alla fall för mig.
För mig låter det som allt ligger i bra nivåer men jag saknar lite edge i ljudet som helhet....hm svårt att förklara vad jag menar!
Ha det gott
Guano
--- Slut citat ---
Tackar Guano! ;)
Takk o båkk för dom fina orden, jättekul att det gillas. Ok, ska försöka hitta den där "edge-knappen" i nåt skede, tror jag vet va du menar! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: cykeln skrivet 13.11.2010, 20:04:10 ---Gillar gitarrfiguren - snyggt spelad också
Bra sväng på denna låt
och du sjunger riktigt snyggt här
j-ligt bra stämmor
Lite Zappa/Santana-mix
ha det gott i stugan
--- Slut citat ---
Tjou Velocipeden!
Härligt att göra musik när responsen pangar på detta sätt!
Kul att du gillar!
Där var nån som satt på min stugetrappa
där var nån som ville säga mig nåt
den ena var Santana o den andra var Frank Zappa
trots det blev låten bara lite ditåt!
h. johan
clavinova:
Helt enkelt grym! :)
Otroligt kul att inspirationen har återvänt! :)
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.11.2010, 22:59:14 ---Skön Steely Dan-sväng. Härlig gitarrfigur.
Tycker sången är för ansträngd, den borde vara mer laid back. Är det kanske lite för hög tonart för att kunna slappna av helt?
Snygga stämmor. Satt och jazzguppade med huvudet genom hela låten. :D
--- Slut citat ---
Tjou Steffo!
Stort tack för denna kommentar, mycket rätt med sången, borde ju alltid ge mer tid åt att öva in den ordentligt, you know! Men alltid lika otålig att få ut låtar på världen och ofta e det sången som lider.
Härligt att du annars uppskattar, TACK!
h. johan
mahan:
--- Citat från: Kornstad skrivet 14.11.2010, 01:08:52 ---Riktigt skönt sound du fått till får får jag säga.
Känns lite otajt på sina ställen, men det gör inte så mycket i det sköna svänget.
Bra sång!
--- Slut citat ---
Tjou Kornstad!
Tackar för den, kul att sången gillas! Ibland kan det lilla otajta åxå vara till nytta, låtar kan få lite mer liv, inte låta sterila, men det får ju förståss inte störa helheten.... hoppas det inte gör det i mitt fall :D
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida