Forum > Demolåtar
Henrik - A trans
mahan:
Tjou Henrik!
Så här har vi en version av "take the a-train" eller TAKE THE A-TRANS!
Mina tankar gick till Australien och aborginalmusiken där. Sätt lite reverb på trummorna och ta micken närmare dig själv så att ditt nynnande kommer med, då tror jag vi kan få uppleva nåt lite mer mänskligt i alstret, enbart trummorna på detta sätt uppfört låter för kalla! :)
h. johan
bow35:
Max B: Ja trumloopar är kul. Gör ibland sådanna genom att kopiera och klistra i mitt DAW. Angående tyngd så har du nog rätt.
Mahan: Tack för geografisk placering.
Här är en loopad trumma med pålagd röst. Mer strukturerat:
[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/bemperebem.mp3[/mp3]
mahan:
Tjou Henrik!
Bättre soundmässigt nu men på nåt sätt försvann dendär transkänslan, nu blev det en glad trummares fredagslåt! :)
Inget fel på detta heller men konstigt hur lätt saker förändras när man riktigt försöker bjuda på godis!
Så nu får du komma igen med trans-avdelningen....
Fortsätt du på din egna linje Henrik, du är nog den mest personliga artisten på KR!
Härligt när nån hittat sin genre, ja vad ska man kalla din genre Henrik? Har du tänkt på det?
h. johan
MaxB:
tHE lOOP kINGDOM!
Jag tänkte mer på loopar av riktiga stoora trummor som backar upp dina.
bow35:
Mahan: Jag har funderat på varför jag alltid försöker blanda in andevärlden i min musik. Fast det kanske alla gör på sitt sätt, bara olika andar för olika musiker. En blues musiker tar nog del av den stora blues anden. :D.
Spontant förslag på genre blir: Appartment native, eller: faki
Tack för sporren.
Max B: Har varken trumset eller teknologin att göra "riktiga" trumloopar. Men alla är välkomna att lägga på om man hittar takten i det jag gjort.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida