Kontrollrummet

Wernborg - Min gud (Svensk vrålrock)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Min gud
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: Ja
KOMPOSITÖR: Bror Velour
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

*** Låtlänk borttagen ***

Gjorde en cover på mig själv. Hade ett band 92-94 som hette Bror Velour magic orkester. Vi gjorde mycket av låtarna färdiga tillsammans i replokalen. Ofta föregicks det av text gjord av Jonas Humleklo eller av mig. Denna låt började hemma hos Jonas.

Gitarrsolo saknas än så länge, det finns en lucka mot slutet där det ska in.

Kan det va nåt det här?
« Senast ändrad: 08.11.2010, 22:19:57 by Wernborg »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Sången skall upp?

Gillar det här på nåt svårdefinierbart vis, alltså svårt att säga varför med ord som dessa. Lite dovt om mixen? Grym potential i detta, ebba grön vibbar utan att bli tramsigt.Jo, lite kanske. Men det gillas. Kompgitarren sitter som en smäck, slänger du på ett bra solo på det här så är det en given nedladdning.

Samhällskritisk text eller vad sjutton? :D 
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tillbaka i replokalsdimman - kul.
Inget som ger ståpäls men det funkar bra. Tycker att den har en klar  retrokänsla.
Tycker att ljudet på det stora hela är lite instängt. Gitarrerna är oxå mycket längre fram i rummet än sången - fram med sången mer tycker jag.

Som du skriver - in med ett solo eller två så blir det bra.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jösses forumet exploderar med nya alster.
Den här låter bättre än replokalsalster är grejerna separerade så tycker jag som de andra upp med rösten och på med solon vad ska man säga för genre då? Nån slags prog är det väl.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Gillar gitarrsoundet och liret  :lol:... javilljuockså kunna göra sånt där ^_^
Sången faller mig inte riktigt på läppen fast den säkert skall låta just sådär i en sånhär låt. Håller med om att det låter lite dovt.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Fan, det låter som en gitarrist har mixat... :lol: :P

I övrigt... ja för fan. Vrålrock, javisst. Eller brölprogg. Bra!
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Sången skall upp?

Gillar det här på nåt svårdefinierbart vis, alltså svårt att säga varför med ord som dessa. Lite dovt om mixen? Grym potential i detta, ebba grön vibbar utan att bli tramsigt.Jo, lite kanske. Men det gillas. Kompgitarren sitter som en smäck, slänger du på ett bra solo på det här så är det en given nedladdning.

Samhällskritisk text eller vad sjutton? :D 
Gött. Då kan jag nog göra dig nöjd. Solot kommmer.

Tillbaka i replokalsdimman - kul.
Inget som ger ståpäls men det funkar bra. Tycker att den har en klar  retrokänsla.
Tycker att ljudet på det stora hela är lite instängt. Gitarrerna är oxå mycket längre fram i rummet än sången - fram med sången mer tycker jag.

Som du skriver - in med ett solo eller två så blir det bra.

Ha det
Gurano

Tack för tyck. Två för sången upp nu alltså. Och solo kommer.

Jösses forumet exploderar med nya alster.
Den här låter bättre än replokalsalster är grejerna separerade så tycker jag som de andra upp med rösten och på med solon vad ska man säga för genre då? Nån slags prog är det väl.
Ja, alltså det är ju inget replokalsalster utan inspelat så här 17 år senare av hemma hos mig. Upp med sången. Noterat. Det är inte progg. Jag gillar inte progg. Progg är inte bra.  :D

Gillar gitarrsoundet och liret  :lol:... javilljuockså kunna göra sånt där ^_^
Sången faller mig inte riktigt på läppen fast den säkert skall låta just sådär i en sånhär låt. Håller med om att det låter lite dovt.

Space
Jag sjöng den ungefär som den skrevs en gång i tiden. Hade en liten idé om att göra ny text på engelska och inte teaterapa så mycket i sången. Kanske nån dag. Kul att du diggar gitarren.

Fan, det låter som en gitarrist har mixat... :lol: :P

I övrigt... ja för fan. Vrålrock, javisst. Eller brölprogg. Bra!
Ja, det kan du fethaja att det är en gitarristmix.  :lol:
Usch, inte progg nu igen. Får nog bli en ny engelsk text och testa vad som kommer ut då.




Jättetack allihop för glada tillrop.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Som hämtat från en musikfest i sjuttiotalets Sverige!
Riktig progg!  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho wernis.

Svänger..menar rockar fint detta.Lite mycke gura volym,sänk lite kanske så kryper sången fram.Sången ja,faen det låter grymt!!

Fet rock prodd,diggas.

Mike


asti

  • Gäst
Ja, det här ger tydliga progg-vibbar! Nationalteatern kanske....men snyggare gitarrer här!
Tycker också sången ska upp en aning och att du kunde plocka fram lite mer diskant i slutmixen.
Annars bra!


freddy

  • Gäst
Nja, jag vet inte. Tycker nog att du är en bättre låtskrivare idag :) Men sen är nog inte detta min genre riktigt heller.

Sången ska upp ja, solo blir nog bra. Trummorna kändes lite "renare" än övrigt i mixen.

Stundtals tänkte jag lite på Abramis Brama som referens, dom gillar jag.



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kan det bli mera progg? Inte riktigt min påse..snyggt lirat är det som alltid! Har ju minnen från den tiden då syrran körde progg för fulla muggar..har inte hämtat mig än... :D /C


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Som hämtat från en musikfest i sjuttiotalets Sverige!
Riktig progg!  :P
:(

Tjoho wernis.

Svänger..menar rockar fint detta.Lite mycke gura volym,sänk lite kanske så kryper sången fram.Sången ja,faen det låter grymt!!

Fet rock prodd,diggas.

Mike
:)

Ja, det här ger tydliga progg-vibbar! Nationalteatern kanske....men snyggare gitarrer här!
Tycker också sången ska upp en aning och att du kunde plocka fram lite mer diskant i slutmixen.
Annars bra!
Progg  :(
Va skönt att gitarrerna var bättre än Nationalteaterns sunkiga inspelningar i alla fall.  :D

Nja, jag vet inte. Tycker nog att du är en bättre låtskrivare idag :) Men sen är nog inte detta min genre riktigt heller.

Sången ska upp ja, solo blir nog bra. Trummorna kändes lite "renare" än övrigt i mixen.

Stundtals tänkte jag lite på Abramis Brama som referens, dom gillar jag.


Tack och lov har utvecklingen gått framåt.  :lol:

Kan det bli mera progg? Inte riktigt min påse..snyggt lirat är det som alltid! Har ju minnen från den tiden då syrran körde progg för fulla muggar..har inte hämtat mig än... :D /C
Inte min påse heller.





Måste vara fullständigt hemmablind. Jag tyckte inte alls detta var progg, men tydligen är det det. Med tanke på att svensk politisk progg är bland det värsta jag vet så hamnar denna i papperskorgen direkt.

 :lol:

Tack allihop ändå. Nya tag!!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Gjorde en cover på mig själv. Hade ett band 92-94 som hette Bror Velour magic orkester. Vi gjorde mycket av låtarna färdiga tillsammans i replokalen. Ofta föregicks det av text gjord av Jonas Humleklo eller av mig. Denna låt började hemma hos Jonas.
Gitarrsolo saknas än så länge, det finns en lucka mot slutet där det ska in.
Kan det va nåt det här?

Nej, absolut inte såhär... låtlänken borttagen.... :(
Försökte febrilt få tag i plattan du lirar på men nej.... är detta samma grej då?
Varför är det så jessunams krångeligt att få lyssna på din musik?

h.  Obbnäsarn
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Som hämtat från en musikfest i sjuttiotalets Sverige!
Riktig progg!  :P
:(

Tjoho wernis.

Svänger..menar rockar fint detta.Lite mycke gura volym,sänk lite kanske så kryper sången fram.Sången ja,faen det låter grymt!!

Fet rock prodd,diggas.

Mike
:)

Ja, det här ger tydliga progg-vibbar! Nationalteatern kanske....men snyggare gitarrer här!
Tycker också sången ska upp en aning och att du kunde plocka fram lite mer diskant i slutmixen.
Annars bra!
Progg  :(
Va skönt att gitarrerna var bättre än Nationalteaterns sunkiga inspelningar i alla fall.  :D

Nja, jag vet inte. Tycker nog att du är en bättre låtskrivare idag :) Men sen är nog inte detta min genre riktigt heller.

Sången ska upp ja, solo blir nog bra. Trummorna kändes lite "renare" än övrigt i mixen.

Stundtals tänkte jag lite på Abramis Brama som referens, dom gillar jag.


Tack och lov har utvecklingen gått framåt.  :lol:

Kan det bli mera progg? Inte riktigt min påse..snyggt lirat är det som alltid! Har ju minnen från den tiden då syrran körde progg för fulla muggar..har inte hämtat mig än... :D /C
Inte min påse heller.





Måste vara fullständigt hemmablind. Jag tyckte inte alls detta var progg, men tydligen är det det. Med tanke på att svensk politisk progg är bland det värsta jag vet så hamnar denna i papperskorgen direkt.

 :lol:

Tack allihop ändå. Nya tag!!
:lol:


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Måste vara fullständigt hemmablind. Jag tyckte inte alls detta var progg, men tydligen är det det. Med tanke på att svensk politisk progg är bland det värsta jag vet så hamnar denna i papperskorgen direkt.
 :lol:
Tack allihop ändå. Nya tag!!
Det är nog så att det bor en liten proggare i dig vare sig du vet om det eller inte. Bejaka dina andra sidor oxå :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Varför fick jag inte ta del av katastrofen??? :huh:
Eller finns det nån liten springa eller länk där man kan (fast bara i smyg) få lyssna på detta alster? :unsure:

h. nyfikna Obbnäsaren
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Måste vara fullständigt hemmablind. Jag tyckte inte alls detta var progg, men tydligen är det det. Med tanke på att svensk politisk progg är bland det värsta jag vet så hamnar denna i papperskorgen direkt.
 :lol:
Tack allihop ändå. Nya tag!!
Det är nog så att det bor en liten proggare i dig vare sig du vet om det eller inte. Bejaka dina andra sidor oxå :D
/G

Nja. Tror nog snarare jag drabbades av en släng av nostalgi härom kvällen när jag gjorde en cover på min ungdom.  :lol:

Varför fick jag inte ta del av katastrofen??? :huh:
Eller finns det nån liten springa eller länk där man kan (fast bara i smyg) få lyssna på detta alster? :unsure:

h. nyfikna Obbnäsaren
Usch. Du är säkert en sån som åker och tittar på bilolyckor också. Fy skäms på dig.  :lol:


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oh ja.. you know my fears...
BLOOD SWET AND TEARS!!!!! :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............