Forum > Färdiga produktioner

Karl/Clemens - "Calling You"

<< < (12/13) > >>

cykeln:
Introt - röstljudet - är ju mycket Gabriel/Genises
Väldigt snygga instumentljud här
Fantastisk "refräng" I´m caaaaaaaalling you .......
Oj, trummor - härligt
Pianot klingar hängande skönt

Gitarrslingan på slutet lite för långt bort

Det här är helproffsigt - rock, stock and barrel
Bara att gratulera till colabben

karl:
tnx cykeln...alla kollabs med Clemens har gått ut på att grotta ner sig där vi har våra rötter sen är det här väl lightversioner mot lite matreal vi har liggande på G där det är mer 70-tals feel och kanske närmare den engelska progressive som gällde då vad beträffar sound och arr...men kul att du gillade detta :) Allt gott / karl

Clemens:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 10.11.2010, 23:34:19 ---Tycker också det låter Gabriel om sången och då bara positivt, han har en sån stenkoll på dynamiken och får höra och låga toner att kännas lika starka. Lika känsla får jag av Karls sång.

Sången är lite lågt mixad om det skulle vara en soloartist, men rätt om det är ett band där ingen särskild ska framhävas.

Låter proffs om allt, finns ingenting att klaga på vad gäller mixen, eller kompositionen. Det är bara att veva igång skivpressen. ;)

--- Slut citat ---
Tjena Rattle!

Ja..valde att köra ett par snäpp ner på sången för en gångs skull..kanske smaksak..kul att det gillas!  :)

Clemens:

--- Citat från: Tokai skrivet 13.11.2010, 18:26:07 ---Karl den Store! Vilken röst!
Jag skulle nog skära lite i dom lägre basfrekvenserna i låten, dom slår igenom.
Slutet skulle nog vara fade ut.
Att karl låter som Peter Gabriel tycker jag är uttjatat nu. Jag har själv tyckt så många gånger. Men karl låter som karl, och han är en karl för sin hatt (rätt idiom?)

--- Slut citat ---

Tjena Tokai!

Ja  basig är den å fade out kanske är rätt väg. Jag tycker PG låter som Karl ibland...men jag kan ha fel :unsure: Tack! /C :)

Vallhagen:
Det här tycker jag var riktigt jävla bra. Vet inte om det finns mycket mer än så att tillägga :) .

Gott lirat gott sjunget, får man leverera som eloge till inblandade!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion