Forum > Färdiga produktioner
Karl/Clemens - "Calling You"
Wernborg:
--- Citat från: Bribedant skrivet 10.11.2010, 01:28:28 ---Som C. säger är vi (utom W då, eller?) rätt präglade på brittisk progg från 70 talet och framåt. Gabriel fanns med i skivbacken tillsammans med närbesläktade sound som Jarre, Focus, Oldfield, etc.
--- Slut citat ---
Jo, det finns hos mig också fast jag har nog inte utforskat stilen så grundligt. Jag har mest grottat ner mig i ett fåtal band.
Rush - Lyssnat onormalt mycket på dom under lång tid. :D
Saga - Se ovan.
Mike Oldfield - Har nog fått mycket inspiration till mitt tonspråk härifrån. Och tyvärr har även hans hästgnäggsvibrato ibland förts över till mina fingrar. :lol:
Marillion - Fish är alltid Fish.
Rattlesnake:
Tycker också det låter Gabriel om sången och då bara positivt, han har en sån stenkoll på dynamiken och får höra och låga toner att kännas lika starka. Lika känsla får jag av Karls sång.
Sången är lite lågt mixad om det skulle vara en soloartist, men rätt om det är ett band där ingen särskild ska framhävas.
Låter proffs om allt, finns ingenting att klaga på vad gäller mixen, eller kompositionen. Det är bara att veva igång skivpressen. ;)
Tokai:
Karl den Store! Vilken röst!
Jag skulle nog skära lite i dom lägre basfrekvenserna i låten, dom slår igenom.
Slutet skulle nog vara fade ut.
Att karl låter som Peter Gabriel tycker jag är uttjatat nu. Jag har själv tyckt så många gånger. Men karl låter som karl, och han är en karl för sin hatt (rätt idiom?)
Clemens:
--- Citat från: mahan skrivet 08.11.2010, 22:41:52 ---Tjou Collabbare!
Med ett ord kan väl denna låt kommenteras!
WOW!
Mycket internationellt sound och Karl har alltid hört till mina favven vad det gäller sångröst... skööönt!
En sak jag fortfarande väntar på är ett luftigt väldistat gurasolo (kontakta Wernborgom den saken) , för då skulle låten ha allt den behöver för att sitta på europamarknaden!
Skitsnyggt jobbat allihoppa! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tjou johan!
Skoj att du gillar!...gurasolo blev det inte denna gång..blev detso mer sång i stället :) tack! /C
Clemens:
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.11.2010, 09:42:46 ---
--- Citat från: Bribedant skrivet 10.11.2010, 01:28:28 ---Som C. säger är vi (utom W då, eller?) rätt präglade på brittisk progg från 70 talet och framåt. Gabriel fanns med i skivbacken tillsammans med närbesläktade sound som Jarre, Focus, Oldfield, etc.
--- Slut citat ---
Jo, det finns hos mig också fast jag har nog inte utforskat stilen så grundligt. Jag har mest grottat ner mig i ett fåtal band.
Rush - Lyssnat onormalt mycket på dom under lång tid. :D
Saga - Se ovan.
Mike Oldfield - Har nog fått mycket inspiration till mitt tonspråk härifrån. Och tyvärr har även hans hästgnäggsvibrato ibland förts över till mina fingrar. :lol:
Marillion - Fish är alltid Fish.
--- Slut citat ---
Ja, Rush har alltid figurerat lite i bakgrunden för mig, men har faktiskt lyssnat lite mer på sistone.. Marillion å Saga desto mer :) " hästgnäggsvibrato" :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida