Forum > Färdiga produktioner

Karl/Clemens - "Calling You"

<< < (2/13) > >>

jonnerstone:
Äntligen!!!! En Karl/Clemens låt igen....som jag har längtat  :) Och uttrycket, den som väntar på nåt gott.....stämmer ju bra in här. Skitskön låt! Tycker allt låter i stort sett bra prodmässigt också. Wernis guror ligger bra i volym och tillför en extra dimension, trummorna också bra i sammanhanget, kanske lite vass virvel och att man skulle kunna få pukorna lite "elektroniska" och reverbiga för att passa in i arret lite bättre. Jag hör också att Karl inte sjunger med sin fulla potential, men sen läser jag att han själv inte är nöjd och då är jag beredd att hålla med honom. Vet ju att han kan bättre än detta. Det blir lite väl nasalt och "ansträngt" på sina ställen samt lite otight ibland. Det känns inte så avslappnat och skönt som låten kräver. Men jag är säker på att det är fixat till nästa sångversion  :) Det är en grym pipa du besitter Karl  :)

Sen låten i sig....jag gillar ju nästan allt som Clemens värker ur sig och detta är absolut inget undantag.....mycket bra......lite småfix och ny leadsång så är det en 10:a i min bok

Micke

equality:
Helskönt co-lab och en blivande KR-klassiker som jag tillsammans med The Picture bl a önskar en mycket större publik. Vad levande det låter med riktiga trummor t ex och Wernis akke-räkor ger mig Pat Metheny-vibbar. Karls röst tycker jag funkar bra men i mina öron ligger den för svagt i mixen när allt komp drar igång efter någon minut. Uttalet på "thru" kanske kan slipas. Liiite förvånad att det inte blev något stick också men who am I to tell? Kanske har jag också missat nån rytmisk finess med elguran på slutet då den släpar i mina öron men det kanske bara i mina öron. Ursäkta mina skit-nits, helhetsintrycket är helgjutet och när det låter så här bra skärps kraven per automatik på nåt sätt. 

ynot:
början början är inte tight i mina öron sången ligger en halv takt sent eller tidigt beroende på religion:
)

annars så lysande som fullmånen

Tony

Nordenstam:
Snygg ljudbild och intressant arrangemang som sticker ut!
Klockspel is the shit.
Bra låt!

karl:
Hmm...Ja, inte riktigt nöjd med potentialen i sången, kan en aning bättre men när vi la sången var rösten så den dagen....men ska addera en del stämmor som känns viktiga.
Men kul att ni verkar uppskatta kolabbet :) tycker om låten själv ;)
Ja det blir annat med riktiga trummor och bas...och gitarren från Wernborg bra bra

Tnx karl :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion