Forum > Färdiga produktioner

Karl/Clemens - "Calling You"

<< < (6/13) > >>

Clemens:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 07.11.2010, 12:36:19 ---Jättebra, helskönt sound :wub:

Ja, det här skulle man vilja höra IRL ^_^

/Marre

--- Slut citat ---

Tjena Marre!
Va kul att du gillar!..ja IRL..skall kolla lite hur man skulle kunna genomföra detta.. Tack! /C :)

Clemens:

--- Citat från: asti skrivet 07.11.2010, 12:45:24 ---Jättefin låt, sköna harmonier, underbar sång och fin prod/arr!
Tycker att den akustiska gitarren(?) är lite för vass och att trummorna
låter lite "plåtigt" på något ställe (pukorna tror jag), annars fin ljudbild.
Fantastiskt snyggt i slutet när Karl går upp på "I'm calling you" och fortsätter sjunga i det höga registret!  :wub:
Kanon-colab!

--- Slut citat ---

Hej!

Vad glad man blir när någon gillar det man gör! ja du vet själv.. ja, fick en lektion av "Hagis", Anders..
hur man skruvar livetrummor.."plåt" tror jag inte han nämnde, det lyckades jag med alldeles själv..  :rolleyes: men kul att ratta "på riktigt".. Måste ju säga att "Karl" tillhör favoriterna mins sagt.. Tack! /C

Clemens:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 07.11.2010, 13:04:48 ---Äntligen!!!! En Karl/Clemens låt igen....som jag har längtat  :) Och uttrycket, den som väntar på nåt gott.....stämmer ju bra in här. Skitskön låt! Tycker allt låter i stort sett bra prodmässigt också. Wernis guror ligger bra i volym och tillför en extra dimension, trummorna också bra i sammanhanget, kanske lite vass virvel och att man skulle kunna få pukorna lite "elektroniska" och reverbiga för att passa in i arret lite bättre. Jag hör också att Karl inte sjunger med sin fulla potential, men sen läser jag att han själv inte är nöjd och då är jag beredd att hålla med honom. Vet ju att han kan bättre än detta. Det blir lite väl nasalt och "ansträngt" på sina ställen samt lite otight ibland. Det känns inte så avslappnat och skönt som låten kräver. Men jag är säker på att det är fixat till nästa sångversion  :) Det är en grym pipa du besitter Karl  :)

Sen låten i sig....jag gillar ju nästan allt som Clemens värker ur sig och detta är absolut inget undantag.....mycket bra......lite småfix och ny leadsång så är det en 10:a i min bok

Micke

--- Slut citat ---

Jättetack för fina ord!  :wub: ja håller mig undan telefon å mailbox tills Karl lungnat ner sig..blev lite nyfiken på "Puksoundet" ? Hur tänkte du där? alltså rent "skruvmässigt"? TNX /C

mahan:
Tjou Collabbare!
Med ett ord kan väl denna låt kommenteras!
WOW!
Mycket internationellt sound och Karl har alltid hört till mina favven vad det gäller sångröst... skööönt!
En sak jag fortfarande väntar på är ett luftigt väldistat gurasolo (kontakta Wernborgom den saken) , för då skulle låten ha allt den behöver för att sitta på europamarknaden!

Skitsnyggt jobbat allihoppa! :)

h.  johan

Håkan Nilsson:

--- Citat från: freddy skrivet 08.11.2010, 18:00:59 ---Tjo,

Det mesta har nog sagts redan. Jag tycker också låten funkar. Men upplever ibland att sången drunknar i övriga instrument. I övrigt bra. Påminner om någon dire straits-låt tror jag.

Bra collab.

--- Slut citat ---
Väldigt fin låt, snyggt ljud.
Men även jag tycker att sången borde upp en bit, melodin och rösten är verkligen bra.
Jag har precis skaffat nya Audio Technica ATH M-50 och sitter o jämför ljudet i dem med mina andra lurar Sennheiser HD 280 pro. I de senare hör jag sången skapligt, fast ändå lite svagt. Genom AT-lurarna är den definitivt för svag. Och då ska väl ATH M-50 vara en av de allra bästa lurarna att mixa i? HD 280 Pro har ett lite för starkt mellanregister för att lyssningen ska bli helt ärlig.

Om den som sjungit på en låt även mixar, brukar sången ofta bli i svagaste laget, de flesta av oss lider nog att höra sig själva, ja nästan skäms, "va fan, jag kan ju inte sjunga osv..." man vill gärna bädda in sången i pianon o gitarrer då den inte sticker ut för mycket. Men i denna vackra låt är det fin sång väl värd att sätta på en lite högre piedestal.

MVH Håkan i Ljusne.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion