Forum > Färdiga produktioner
Karl/Clemens - "Calling You"
Fuzzbub:
Det här kategoriserar jag som proffsgrejor utan tvekan. Inte mycket att klaga på alls ljudmässigt och
låten är riktigt bra. Det enda suspekta jag kan hitta :o är strofen "I wonder what you telling me",
där jag undrar om det inte skall vara "I wonder what you're telling me". En petitess kan hända. :)
Summa summarum, en mycket imponerande produktion! /JEH
hagis:
--- Citat från: Clemens skrivet 07.11.2010, 20:54:14 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 07.11.2010, 12:14:24 ---Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?
--- Slut citat ---
Halloj Eddi!
Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:
"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl
Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr, å nån till på gitarr + två keys
+ backingtracks på alla svåra prylar :D, drömma kan man.. Tack! /C
--- Slut citat ---
Jag hänger på också :)
/Anders
freddy:
Tjo,
Det mesta har nog sagts redan. Jag tycker också låten funkar. Men upplever ibland att sången drunknar i övriga instrument. I övrigt bra. Påminner om någon dire straits-låt tror jag.
Bra collab.
Wernborg:
Lyssnat några ggr nu. Grymt snygg ljudbild du har fått till. Ett litet slag på virveln vid 112 som kommer lite jobbigt sent. Det borde väl gå att byta ut. Om inte enstaka slag så en hel takt eller två?
Riktigt bra sång, trummor och keys. Härligt basspel också.
Kul att få vara med på detta.
Den där gitarrloopen i slutet är lite stressad va? Om det är meningen att den ska vara så kanske ner i volym och blöt upp den ännu mer?'
Kanonbra!!
Marruschkka:
--- Citat från: karl skrivet 08.11.2010, 01:23:56 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 07.11.2010, 20:54:14 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 07.11.2010, 12:14:24 ---Ett fullpoängs KR colab - helt underbar och smäktande.
Skulle jag gärna se/lyssna på Live på Out of kontroll - finns det en sådan möjlighet?
--- Slut citat ---
Halloj Eddi!
Ja..vore ju kul att spela live, men mycké stök skulle det bli att få ihop det tror jag..men man skall aldrig säga aldrig..Min drömsplelning skulle va:
"The Picture" med Karl
"The Darkness" med Micke
"My secret garden" med Micke
"Calling you" med Karl
Och som stadigt band: Anders: trummor , Bribedant :bas, Werrnborg gitarr, å nån till på gitarr + två keys
+ backingtracks på alla svåra prylar :D, drömma kan man.. Tack! /C
--- Slut citat ---
Jag ställer upp på det :)
--- Slut citat ---
:wub:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida