Kontrollrummet

Mr G - Sommardans

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen!
Här kommer en idé som jag kallar för sommardans (tycker att den är rofylld och dansar eftertänksamt fram i sommarnatten). Troligen är den mixmässigt uppåt väggarna så jag tar gärna emot tankar kring detta, men även kring allt annat oxå så klart.

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Sommardans.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 02.07.2011, 14:38:28 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra mix tycker jag speciellt  intensitetshöjningen i första halvan. Kören kunde få mera plats för den lät bra om du nu inte ska fixa sång till denna också för det tycker jag skulle passa bra. Harmonierna är liite tråkiga tycker jag inga direkta överraskningar men med sång så tillförs ju en dimension.
« Senast ändrad: 02.07.2011, 17:04:59 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho!

Bra mix här!!!

Intressant låt.
Hade gärna testat lite yl med du vet ju hur jag ligger till nu - det måste till ett regnväder för att...

Ja ja,vad är väl en bal på slottet...  :(

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra mix tycker jag speciellt  intensitetshöjningen i första halvan. Kören kunde få mera plats för den lät bra om du nu inte ska fixa sång till denna också för det tycker jag skulle passa bra. Harmonierna är liite tråkiga tycker jag inga direkta överraskningar men med sång så tillförs ju en dimension.
Så mixen verkar vara hyffsat ok, fast det är där jag brukar strula till det :D
Jo höjningen blev rätt schysst. Ska fundera på körens eventuella volymhöjning - risken finns då att midikänslan slår igenom (min erfarenhet av midikörer i alla fall). Harmoniernas tråkighet kan jag tyvärr inte göra så mycket åt eftersom det sitter i lyssnarens öra ;), men själv så tycker jag att gurans plock tillsammans med basen är rätt så intrikata.

Någon sång hade jag inte planerat in men HM har ju nästan bokat upp sig på denna - bara det blir dåligt väder!  :lol: :lol:

Tjoho!
Bra mix här!!!
Intressant låt.
Hade gärna testat lite yl med du vet ju hur jag ligger till nu - det måste till ett regnväder för att...
Ja ja,vad är väl en bal på slottet...  :(
Mike
Hehe - jo nåt rätt måste jag har gjort vid denna mixning. Som jag skrev ovan till Eddi så var inte sång inplanerat men vi kan ju säga så här att får du dåligt väder i stugan (vilket vi inte hoppas...kanske) så är sången din på denna ;)

Tack för att ni tog er tid
/Mr G
« Senast ändrad: 03.07.2011, 12:12:47 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Åt symfonirockhållet. Fina harmisar och välspelat till perfektion. En tydlig överliggande sångmelodi vore bra. Tror H-Micke fixar det och era co-labs går inte av för hackor.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Åt symfonirockhållet. Fina harmisar och välspelat till perfektion. En tydlig överliggande sångmelodi vore bra. Tror H-Micke fixar det och era co-labs går inte av för hackor.
Tackar - kul att du gillar....men perfektion, Näe de e de väl inte  ^_^
Vi får väl se om det blir sång på denna

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jadå här finns det potential. Det låter najs B) Klart det skall vara sång på och kanske något solo av något slag eller? Angående mixen så tycker jag det låter fint. Basen är lite ojämn dock i volym och skulle må bra av bara lite kompression.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jadå här finns det potential. Det låter najs B) Klart det skall vara sång på och kanske något solo av något slag eller? Angående mixen så tycker jag det låter fint. Basen är lite ojämn dock i volym och skulle må bra av bara lite kompression.
Tack så mycket Z
Basens "ojämna" volym tror jag beror på min spelstil, där finns inte så jättemycket kompression.
Ja det skulle vara kul med sång - vi får se om någon med go röst hakar på?

Ska fundera på ett solo, men det läggs nog inte på förrän sång finns, då hör jag hur det kan vävas in.

Tack för lyssning och dina tankar
/Mr G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Det här skulle kunna vara en mycket tidig instrumental Simple Minds-låt, typ.  :)    Det låter bra och luftigt tycker jag.   Ska lyssna lite till.   Bra jobb!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det här skulle kunna vara en mycket tidig instrumental Simple Minds-låt, typ.  :)    Det låter bra och luftigt tycker jag.   Ska lyssna lite till.   Bra jobb!   /JEH
Instrumental SM :)
Hur tänker du nu? - Man tackar!
Men om / när sång kommer på så blir det nog annorlunda

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jodå, Gurano är en aktiv rackare han! Hipp hurra för det.
OK men har hittills bara lyssnat en gång, har det stressigt med arbete på sommaren då man helst vill vara ute i naturen (med paraplyet i beredskap).
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou G!
Hur bra som helst detta bara.....  ok törs knappt säga det...... trumsoundet.
Men vänta lite, tror att du snart har födelsedag, hur vore det ställt om jag skickar över ett helt nytt trumsoftproggis åt dig, eller kanske du inte kan leva utan EZ, va vet jag. Tycker bara att det är tråkigt att ha en snofsigt funkande orkester i det ena rummet o så sitter enligt gammal tradition Mr EZ och lirar i rummet bredvid... :P För så låter denna låt just nu.

Men jajjamen, låten gillas och när sången kopplas in blir det kanon detta! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjou G!
Hur bra som helst detta bara.....  ok törs knappt säga det...... trumsoundet.
Men vänta lite, tror att du snart har födelsedag, hur vore det ställt om jag skickar över ett helt nytt trumsoftproggis åt dig, eller kanske du inte kan leva utan EZ, va vet jag. Tycker bara att det är tråkigt att ha en snofsigt funkande orkester i det ena rummet o så sitter enligt gammal tradition Mr EZ och lirar i rummet bredvid... :P För så låter denna låt just nu.

Men jajjamen, låten gillas och när sången kopplas in blir det kanon detta! :)

h.   johan
Hehe jag skulle gärna kicka min kompis Mr EZ men han är den enda jag känner som alltid ställer upp. Men visst lira på du - du vet att du alltid får ;)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
och även om jag inte fyller år på tag så får du gärna skicka ett proggis :D
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
och även om jag inte fyller år på tag så får du gärna skicka ett proggis :D

Ja GRATTIS då!
Ska kolla upp vad det finns,  för det är du tammetusan värd! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............