Forum > Färdiga produktioner

Tokai - For old times´s sake (Ny version!)

<< < (2/5) > >>

MaxB:
Skönt med experimenterande. Den här ger mig också inspiration att prova något liknande. Kul att du visar vägen många gånger och inspirerar.

Innan det snabbare partiet skulle det vara bra att något annonserar att det kommer. Ibland kan det räcka med ett virvelslag innan första takten i det snabbare partiet vid andra tillfällen något annat, kanske trumfills av något slagg eller en kör som börjar innan solosångaren...

Det Wernborg menar hör jag 238 och 246 sekunder in i låten. Är det medvetet?

Det här inspirerar mig till nånting åt det här hållet. Jag vill göra nånting gospelaktigt, där jag kan leka Elvis Presley.

Is this a brand?

The best Saké you can get: For God Times´ Sake
Drink it whenever you´re in the right mood.
The Saké for you "For God Times´ Sake"

Eddi:
Ja här fanns det en hel del roliga harmonier och utflykter. Första gången man hör det snabba så blir man som sagt helt överraskad. 8-delarna har du fått utpekade - hörde dom med.
Sången tycker jag ska vara lite blötare och stämman till vänster som kommer in lite mitt i bör skjutas inåt mitten tycker jag, kanske är den lite hög också - på det hela taget himla bra sånginsatser. Stratan som kommer in är urskön. Mixa vidare du.

Dividend:
SKön kontemplativ stämning på versen. Bra spelat. Du tycker refrängen är dålig, och den kommer nu.

Lyssnar inte på texten, men låter lite melankolisk (?).

Refrängen är inte särskilt genialisk nä. Jag tycker du skall hålla den i samma stuk som versen, den urartar ju nästan nu och förstör känslan.

Kan ana en melodi,om du vill och jag har tid kan jag hjälpa dig att få till en refräng melodi för sång där.
Men dra ner kaoset, dynamiken funkar inte ;).... i refrängen.

Tokai:
Tjena Wernborg!
Själv vet jag inte riktigt vilken stil detta är. Ang 8-delen. Fattade först inte vad du menade. Arret i låten är fortfarande öppen. Ville testa hur det lät att göra en annorlunda slutrefräng, genom att liksom påskynda den. Ville få lite respons på just den biten. Och tydligen föll det inte på läppen sas så jag tar nog bort det.

Hejsan asti!
Det här är den udda fågeln jag skrev till dig om. Funderade länge om jag sjungandes skulle ligga kvar i det låga registret (i början av låten) känner mig mer bekväm där. Men ville testa att gå upp en oktav (där jag är mer ovan) - därav viss obalans i volym, men det går väl att rätta till. Som sagt, inte färdigmixad än.

Hallå aROCKER!
Tack för lyssning. Produktionen kanske lite väl varm just nu, mao något bastung. Har en tamburin i refrängen som skulle kunna glittra lite mer.

God eftermiddag herr MaxB!
Kul att man kan inspirera! Friskt vågat hälften vunnet, som man säger. Vad gäller slutrefrängen och saknade 8-delen så var det medvetet. Läs mer mitt svar till Wernis.
Är medveten om att refrängen börjar oväntad. Är också medveten om att nån slags markering före den kanske måste till. Känner just nu att det kanske blir för typiskt eller vad jag ska säga. Men dina funderingar får mig att tänka efter.
Ser fram emot din Elvis-låt. Du har en bra Elvisröst

Hej Eddi!
Jag tar till mig dina kommentarer. Ska kolla upp balansen i sångstämmorna och kanske lite mer reverb på sången.
Jag återkommer med en ny mix!

Morsning Dividend!
Så du gillar inte refrängen. Kan väl säga att från början, flera år sen, så var refrängen ganska lik versen i strukturen. Men så ville jag ha nåt aggresivt, upp tempo in i det hela. Men det kan vara som du säger att det inte funkar.
Texten, lägger ut den här, eftersom jag är som vanligt osäker på engelskan:

For old times´s sake
1.
A friend of absence
where have you gone?
I´m just wondering
What´s going on?

2.
We were together
through thick and thin
someone was hurt
from within