Forum > Färdiga produktioner
Tokai - For old times´s sake (Ny version!)
Harmonica mike:
Tjenare Staffan.
Första versionen för mig denna sista.Anar lite digital dist i sången på de ställen där du tar i..Möjligen lite hårt mastrat? Kan ju vara nåt med sångspåret också givetvis.
Låten som sådan,nja inte riktigt min påse.Bra mixat dock och korta solo partiet med gura och orgel går hem i detta läger.
För mycket utsvävningar från grundtonart för att min harmonihjärnkapacitet skall hänga med i totalen..smaken är delad som du vet - och kunnandet,här hänger jag inte med alls,så är det.
Mike
Gurano:
Hejsan
En ganska soft och relaxerad låt. Tycker bl.a. om orgeln och låtstuket. Undrar om låten är hårt komprimerad? Det blir lite fnurror på ljudet vid tex 80 å 89 när blåset kommer igång (eg på alla ställen då reffen börjar). Sologuran är lite för hög på vissa ställen (för min smak). Tycker att det kan behövas något teman som bryter - annars kan den kännas lite lång. På det stora hela en skön låt.
Ha det gott
Gurano
Tokai:
asti
Hej! Har höjt körerna nu i denna senaste version. En bra slut är alltid viktigt. Kul att du gillar det.
Harmonica mike
Hejsan Michael! Sant att det var dist på sången. Har nu lagt om den.
Om man nu ska betrakta detta som en blueslåt så är harmisarna rätt så udda.
Men jag ser nog nu låten mer som pop/rock låt, tror jag. Hursomhelst jättetack för lyssning!
Gurano
Morsning! Med den här senaste versionen har jag jobbat rätt mycket med att försöka öppna upp låten mer. Blåset, t.ex hade av nån anledning jättemycket kompression. Det tog jag bort.
Försökte hitta ett tema som bryter av lite men kom inte på nåt. Däremot har jag kortat ner låten något. Tog bort en vers och minskade ner första delen. Kanske har sologuran också blivit lite lägre, vet inte.
Bra kommentarer, tack för lyssning!
Clemens:
LÅter riktigt bra..skön låt..lite åt Lennon, 70, kanske lite 80 till och med..Nice! /c :)
cykeln:
Yepp en riktigt bra låt detta
Har lite Lennon-harmonier och det är ju aldrig fel
Snygg bas, gillar orgelljudet.
Man kan nästa höra soulblåset i refrängena - väldigt sångbara, sådär allsång på konserten
Fin gitarr i solot
BRa!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida