Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson "När ingen fyr är tänd" Lagom med diskant o bass nu?

<< < (7/14) > >>

Harmonica mike:
För att visa hur jag tänkte med orgeln så bifogar jag en snutt under slut delen.
Säg till så tar jag bort det när du lyssnat,lite stressigt lirat då jag på nåder fick komma in en kort sväng idag..sånt här måste bokas i förväg.

Nåväl,jag höll igen till förmån för guran utom på väl valda ställen.

Edit: Tagit bort testen

Mike

Fuzzbub:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 10.11.2010, 02:02:29 ---Ny mix igen. Nyomspelad virvel m bättre ljud, körtjejer mm. Nu är det nog ganska okej det här?

Prövar speedy sharefil...
http://www.speedyshare.com/files/25114404/01_N_r_ingen_fyr_r_t_nd._M5_2_.mp3

--- Slut citat ---

Allt är som förut bra, nästan. Med risk för att åka på stryk  :unsure: så måste jag nog säga att
körerna kan göras bättre.  Jag gillar att du tar med kvinnoröster men det är lite snedpitch på
"hur kan jag ropa efter dig".  Nu är vi inne på fintrimning kanske men med kvalitéten på detta
alster är det relevant vill jag mena.  :)  Det är ju svårt att få till det bra unisont, kanske en stämma
skulle funka bättre?   
Tamburinen sitter fint f.ö.    Det ska bli skoj att höra detta sen med trummare och annat!   /JEH

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.11.2010, 14:36:50 ---För att visa hur jag tänkte med orgeln så bifogar jag en snutt under slut delen.
Säg till så tar jag bort det när du lyssnat,lite stressigt lirat då jag på nåder fick komma in en kort sväng idag..sånt här måste bokas i förväg.

Nåväl,jag höll igen till förmån för guran utom på väl valda ställen.

Mike

--- Slut citat ---

Tjou!
Orgeln e ju som gjord för detta stycke, hoppas Håkan e av samma åsikt! ;)

h.   johan

Håkan Nilsson:
I dag blev det en version utan orgel, utan körtjejer. Snygg orgel från Mike, men jag tycker att det blir så att gitarr och orgel krockar. Min egen tråkiga orgel tillför inget alls. Stämningen i texten återges nog bäst om det händer väldigt lite, less is more, kanske...

http://www.speedyshare.com/files/25126423/01_N_r_ingen_fyr_r_t_nd._ej_k_r_ej_orgel_2_.mp3

Dividend:
ph34r

Riktigt jäkla bra nu. Potentialen. dubba tjejkören lite till. Mer stämmor (tycker jag) Och så tycker jag inte att du skall sjunga ljusare där i refrängen, det skär sig med versen och med tjejerna :)

Kör samma stuk på rösten i hela, även i refrängen som är bra i övrigt.

I klass med det bästa av Harmonica Mike, kan detta bli. OCh i grund en riktigt bra blueslåt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion