Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson "När ingen fyr är tänd" Lagom med diskant o bass nu?
mahan:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.11.2010, 23:57:48 ---
Bestämde idag med dotterns sambo att vi ska göra en helt ny version av låten där han ska spela riktiga trummor och jag resten. Sen lägger vi på tjejstämman igen, igår var hon i förkyldaste laget för att få bra ton. Hon vågade sjunga i alla fall, hon har tyckt att det är lite jobbigt med studio, höra sig själv övertydligt i lurar osv, samt att pappa sitter o lyssnar, det var nog nervöst värre, det var på vippen att hon aldrig sjöng nåt. Men nu är den barriären bruten till min stora glädje. Nästa gång kan säkert ge järnet mer, nu har de cd med sig att öva till oxå.
--- Slut citat ---
Häärligt Håkan att du lyckats uppmuntra dotter o sambo att delta i studiojobbet! Det är ett samarbete som är guld värt! :wub:
Ska bli kul att få lyssna på resultatet med den nya sammansättningen.
h. johan
Håkan Nilsson:
Nu är det klart att jag ska göra om den här från början med riktig trummis och trummor, men har ändå gjort en mix där det är körtjejer och orgel med. Har skramlat dit en tamburin oxå. När andra versen börjar har jag stängt av orgeln. Bättre eller sämre? Efter andra versen kommer två solovändor, den först med orgeln, den andra utan. Resten av låten är orgeln med, men mot slutet ligger den svagt om jag minns rätt. Obs att inget av det här blir kvar, ska göra nytt sen. Det är alltså huruvida orgeln ska vara kvar jag funderar på, tycker själv det låter bättre utan den.
Körtjejerna vill jag ha kvar, annars är det ingen vits att jag själv sjunger vekt i refrängen. Och de kan sjunga bättre än så här.
Håkan Nilsson:
Ny mix igen. Nyomspelad virvel m bättre ljud, körtjejer mm. Nu är det nog ganska okej det här?
Prövar speedy sharefil...
http://www.speedyshare.com/files/25114404/01_N_r_ingen_fyr_r_t_nd._M5_2_.mp3
Harmonica mike:
Tjoho igen.
Här händer det grejer.Kul med körförstärkningen,och virveln/tamburinen.Om det är dottern på denna sista version,så sjunger hon kalas bra! Passar fint med tjej röst i mixen tycker jag.Orgelns vara eller inte vara;ja som den nu är spelad så låter det mera singel note och pad(låg utfyllnad)nedtonat och svagt.Lägg några feta ackord,hacka med i rytmen lite och in med några nageldragningar så blir det perrens.
Jag tycker låten passar med orgel.Men densamma får inte inkräkta för mycket på det underbara guraliret...Så det är en hårfin balans där.Men det är ju mitt tycke det.
Mixen helt okej.Låten haltade till lite på ett ställe,petitesser då du lirat live virvel :)
Mike
egghuvud:
Jo det är bra. Visst finns det kanske detaljer som skulle kunna vara bättre. fattar att du inte vill att trummorna skall veva runt men de blir lite statiska i min smak. I slutet av refrängen efter trottoar så drunknar sången lite i gitarrfiguren så jag skulle nog höja sången lite där så att hela texten kommer fram.
Gitarren känns äkta och öser på bra. Snyggt :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida