Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson "När ingen fyr är tänd" Lagom med diskant o bass nu?

<< < (5/14) > >>

spacetrucker:
Skön stereobild och sköna sound. Gillade den lilla "basslingan" där vid 137 :D. Jag gillar egentligen inte sånhär musik sjungen på svenska... egentligen... men. detta är ju för fanken bra. Ärlig musik utan trix. Fast ett "riktigt" slut på låten kunde du nog fixa till :D

Space

Rattlesnake:
Låter ju riktigt skönt om denna. Leadguran kunde väl få åka upp ett lite snäpp, tycker jag.

Virveln låter ju riktigt bra, och jag fattade inte ett smack av kommentarerna om trummaskin först... :P Det enda som blev lite synd med virveln är att du tappar takten i faden. Egentligen är det väl inget större fel på de övriga trumljuden, men de låter lite för ljusa och spröda.

Mixen är bra, luftig och fin. Ett knappt märkbart delay hade nog gjort rösten lite skitigare, den känns lite väl ren på något sätt.

Kom på att jag inte lyssnade på texten... Det kan man ju tolka både positivt och negativt. Det positiva är ju att orden "ligger rätt", för knepiga fraser brukar man ju haja till för. Äh, ska lyssna igen på texten.

Resnac:
Känslofullt i all enkelhet,och som många andra nämt,härligt Tele-spelande.
Riktigt bra detta.

mahan:
Tjou Håkan!
Snyggt alster detta, påminner om min storfavorit Eagles! BRA!
Tycker du kunde med din  snygga röst jobba in lite stämmor, kunde lyfta denna låt ännu mång snäpp!
Bra jobbat Håkan!

h.  johan

Håkan Nilsson:

--- Citat från: mahan skrivet 08.11.2010, 23:17:19 ---Tjou Håkan!
Snyggt alster detta, påminner om min storfavorit Eagles! BRA!
Tycker du kunde med din  snygga röst jobba in lite stämmor, kunde lyfta denna låt ännu mång snäpp!
Bra jobbat Håkan!

h.  johan

--- Slut citat ---
Oj, vad beröm jag får! Men att det skulle påminna om Eagles hade jag aldrig trott. Har haft dottern här, hon har sjungit lite ljust på refrängen. Men nja, det blev väl inte helt bra. Är nog svårt för andra att sjunga så det passar ihop med min skrovelstämma.
Bestämde idag med dotterns sambo att vi ska göra en helt ny version av låten där han ska spela riktiga trummor och jag resten. Sen lägger vi på tjejstämman igen, igår var hon i förkyldaste laget för att få bra ton. Hon vågade sjunga i alla fall, hon har tyckt att det är lite jobbigt med studio, höra sig själv övertydligt i lurar osv, samt att pappa sitter o lyssnar, det var nog nervöst värre, det var på vippen att hon aldrig sjöng nåt. Men nu är den barriären bruten till min stora glädje. Nästa gång kan säkert ge järnet mer, nu har de cd med sig att öva till oxå.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion