Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson "När ingen fyr är tänd" Lagom med diskant o bass nu?

<< < (4/14) > >>

Dividend:
Gillar inte soundet på trummorna.

Bra bluesig text, skönt gitarrspel. Mycket bra, passar med det hårda spelet, men kanske mjuka det lite i refrängen då din röst "mjuknar" där.
Jedrar vilket solo! (båda)

Mycket känsla i det här. Återkommer kanske när jag läst de andra kommentarerna! :)

Cykelns kommentar om en ljus tjej som stämmar till det här och var skulle göra detta till bland det bästa i bluesväg som postats på forumet! (Om det inte redan är det ;)

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.11.2010, 13:56:31 ---Gillar inte soundet på trummorna.

Bra bluesig text, skönt gitarrspel. Mycket bra, passar med det hårda spelet, men kanske mjuka det lite i refrängen då din röst "mjuknar" där.
Jedrar vilket solo! (båda)

Mycket känsla i det här. Återkommer kanske när jag läst de andra kommentarerna! :)

Cykelns kommentar om en ljus tjej som stämmar till det här och var skulle göra detta till bland det bästa i bluesväg som postats på forumet! (Om det inte redan är det ;)

--- Slut citat ---
Har redan gjort om virveljudet med Finalizerns trumpkomprimeringsprogram, blev väldigt mycket bättre. Men troligtvis spelar jag om virveln helt. Mitt eget sångspår har jag redan gjort om och använt Finalizern som kompressor direkt vid inspelning, ljudet blir helt grymt... Gör nog om ak gitarren med genom den, plus nya strängar.

kpinnen:
Har inget vettigt att komma med egentligen, kände mig bara tvungen att säga vilka sköna räkor du lirar !  :wub:

Vallhagen:
Fan, är det många versioner därute? Det är inte samma virvel här som på det andra forumet :P ... Skönt med förvirring och dataanalfabetism. Det blir gasspis, värmeljus och blockflöjt i fortsättningen. Jag ska återuppfinna en ickeelektrifierad inspelningsmanick.

I övrigt så plitade jag ner någon kommentar på det andra forumet, men det har du redan sett. Jag gillar det här. Naken vuxenblues med mycket pondus i gitarrliret.

Kör hårt!

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Vallhagen skrivet 07.11.2010, 11:34:01 ---Fan, är det många versioner därute? Det är inte samma virvel här som på det andra forumet :P ... Skönt med förvirring och dataanalfabetism. Det blir gasspis, värmeljus och blockflöjt i fortsättningen. Jag ska återuppfinna en ickeelektrifierad inspelningsmanick.

I övrigt så plitade jag ner någon kommentar på det andra forumet, men det har du redan sett. Jag gillar det här. Naken vuxenblues med mycket pondus i gitarrliret.

Kör hårt!

--- Slut citat ---
I går kom jag på att använde min TC mastrimgsburk till att både bounca trummor, ak gitarr och genom, den har färdiga presets för det med, och h-e vad bra det blev.< Gjorde helt ny sång också, fy fan vilken transparent kompressor, helt otroligt enkelt att sjunga med det soundet. Nu börjar min mini-Neumann TLM102 låta som en gammal rör-Neumann i soptunnestorlek (såna soptunnor de har i Knasen och som schassen kastar i huvet på Knasen) Så med denna nyfunna vetskap vill jag göra om rubb o stubb på låten.
Tror ni det räcker att låta en riktig trummis spela om virveln, eller borde vi lägga dit ett komplett Ludwig-set? Kör jag nuvarande kagge, hihat och kraschar genom burken låter även de mkt bättre. Den har ett speciellt preset för "singing bassdrum"!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion