Forum > Färdiga produktioner
Nightlife
Fuzzbub:
--- Citat från: Cube skrivet 04.11.2010, 08:03:11 ---Tack mahan för tipsen!!
Jaa trummorna MÅSTE jag ändra, men fan så ni tycker att det fortfarande låter 80-tal??
Tycker ni det låter tajt då??
--- Slut citat ---
Jag gillar låten, som har bra tid och catchy melodi så bra där. Fortfarande 80-tal? Ja det är det ju och det är schysst! :)
Tightheten är ok men det kan bli bättre. Tycker mig kunna höra en halvotight rytmgitarr efter "there's nothing special with this game" (52s-55s).
Annars är gitarrspelet riktigt najs!
Ljudet på introgrejen (18-33 och 95s-110s) hör jag inte vad det är om jag ska vara ärlig. :rolleyes: Klaviatur? Dock är den lite för högt mixat tycker jag.
Sången är ju en smaksak, jag tycker den funkar. Jag brukar lägga på lite kakburkseffekt för att piffa upp min egen halvtaskiga stämma. :)
En fundering jag har är om du vill att det ska vara lite metal eller åtminstone lite hårdrock över det här? Jag tycker inte det och följaktligen är
användandet av kinacymbalerna inget som klingar bra i mina öron men det är en smaksak.
Hur som, det här är bra. Lite puts och det blir grymt! /JEH
Cube:
A tycker också att rytmgitarren där inte är helt 100& tajt! för göra om där! :)
Ljudet på introgrejen är någon typ av bells liknande ljud (väldigt vanligt på 80-talet just) men den funderar jag att ersätta med något annat som inte låter 80-tal :)
Då det inte är jag som sjunger så kan jag inte göra så mycket mer än att köra på det jag har! Det är nämligen aRocker som sjunger :)
A trummorna är katastrof, dem har jag mycket jobb kvar med känner jag nu.
vad är det som ni tycker låter 80-tal då? Är det något speciellt instrument eller bara melodierna eller soundet? Känns som jag ligger efter med soundet osv eftersom jag vill att det ska låta 2010 och inte 1980
Fuzzbub:
--- Citat från: Cube skrivet 04.11.2010, 15:27:01 ---vad är det som ni tycker låter 80-tal då? Är det något speciellt instrument eller bara melodierna eller soundet? Känns som jag ligger efter med soundet osv eftersom jag vill att det ska låta 2010 och inte 1980
--- Slut citat ---
Svårt att sätta fingret på vad som exakt gör att det blir 80-tal. Kan vara att virveln hörs väldigt mycket, högt mixade gitarrer, reverb o.dyl. Det är ju lite 80tals-
hårdrocksfeeling över låten dessutom så sammantaget blir det - 80tal! :) Du kan ju ev. låta någon annan mixa/mastra (varför inte höra med ngn. här på KR), bara för att testa? /JEH
Tokai:
Hejsan
kompet är bra, sången inte så
Tänker lite på David Byrne som inte heller så sjöng så klockrent - i så fall är sången ok (men han sjöng i en annan musikstil, kanske inte så ok i så fall)
Vad gäller låten som sådan är det inget som fastnar hos mig i alla fall, för mycket klicheer.
Bra gitarrer ändå. Keep on! :)
Cube:
Fuzzbub: ska kolla med folket på KR mm fall det finns någon som vill mixa men först har jag en hel del ändringar jag skälv måste ändra innan mixning.
Tokai: Tack för lite input :) , Kan du utveckla ordet "klicheer" lite mer för det ger mig inte så mycket info! :) Tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida