Kontrollrummet

Chrome feat. Jonnerstone: ANvil

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

I originalversionen sjunger tomas "we suffer in silence".


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

I originalversionen sjunger tomas "we suffer in silence".

I was listening to that very passage when I read this... Weird.  For what it's worth, I didn't question it until I read this.  There is a slight "t" sound at the end, but I think it can pass.  Might just be sibilance that you can fix, T? 

This song is like a tidal wave... It just washes over you and takes you completely.  The more I hear it, the more I want to listen.   
The human theremin.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

I originalversionen sjunger tomas "we suffer in silence".

I was listening to that very passage when I read this... Weird.  For what it's worth, I didn't question it until I read this.  There is a slight "t" sound at the end, but I think it can pass.  Might just be sibilance that you can fix, T? 

This song is like a tidal wave... It just washes over you and takes you completely.  The more I hear it, the more I want to listen.   

Yes, I can hear it too. I sing silence but "in the heat of the battle" (don't now if it's an english saying, but it's a translation from the swedish saying "I stridens hetta") the S became very hard so it became more like "silentce", and then my not so moderate compression emphasises the T  :(

Maybe it can be fixed in postproduction. Can you give it try Emu? Or else I can fix it when my gear is up and running again  :)

Thanks Freddy and Julianna for your good ears  :)

Micke


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kommentarerna  :wub:

Emu: Kommer du ihåg att jag tyckte vi skulle skickas denna till melodifestivalen? Med tanke på gensvaret här i tråden så skulle vi kanske tom. komma med. Är väl iofs också den enda låt som kvalar in under tre minuter också. Har hört att dom inte gilla sexminuterskollijoxer, Björkman och gänget. :lol:  Och dumma dej som var tveksam på låten styrka.

Ska fippla över gitarr- och basfilerna till dej också sedan. Jonnerstone hade en melodyn-grej (vid fight 106 och kanske på fler motsvarande ställen) som sänkte melodin med nåt tonsteg också. Hört den? Den är kalasbra och måste med tycker jag.





Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tack för sköna kommentarer. Kul att sången uppskattas. Försökte hitta en ton som passade både texten och det sparsmakade arret med den enkla meditativa och sköna pianofiguren.
Ska dock ärligt erkänna att jag inte kan sjunga så långt ner i basen i vanliga fall. Jag sparade dom två tonerna till sist. Sen sjöng jag in endast dom två tonerna på morgonen när jag precis stigit upp, när man fortfarande har kvar den där goa och basiga morgonrösten. Men man får vara snabb, finns inget utrymme för omtagningar, då får man vänta ett dygn tills man har chansen igen  :D.

Faktiskt första gången jag hörde låten med Wernis gitarr och bas. Blev ju riktig bra och stämmningsfullt :)

Good shit W!!!!

Micke


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Men men...!  Den tog ju slut bara sådär!   :(    Riktigt bra låt med en refräng som sitter som en smäck!   
Dom enda synpunkterna jag har är dels gitarrljudet.  Låter för mycket "metal-gitarr" i mina öron men det är en smaksak.  Den funkar!  ;) 
Sen undrar jag inte om det går att slänga in en refräng till...  =P        /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mycket snyggt kråmat :P

Jag är impad över dina bas-toner Jonnerstone..ingen lek..skitsnyggt blev det..skulle nästan vilja höra sången här (som helhet) lite starkare!

Ljudbilden är mycket behaglig, gitarren sitter som en smeck, men jag kan tycka att less is more på den här, om gitarren kommer in senare, typ runt 100 sek. blir effekten av den än mer dramatisk, och låten lyfter riktigt ordentligt. Det är ju nyanserna bara som det gäller nu, allt är f.ö fulländat :)

Jättebra låt.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


clavinova

  • Gäst
Kan bara hålla med om att det är en riktigt rackarns rökare, denna låt! :)

Kommer att ha svårt att hålla mig den dagen då skivan kommer, även om jag nog skipper det STORA releasepartajet... ;-)


asti

  • Gäst
Fin sång, speciellt överstämman! Men jag tycker sången generellt är lite för låg i mixen.
Snyggt arr och fin elgitarr. På något ställe lät den en smula konstigt, en för kort, avhuggen ton.
Bra låt!


Utloggad kpinnen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
Jag kan bara hålla med hyllningskören. Det enda konstruktiva jag kan komma med här är att lägga till en distgura till som spelar kvintackord med kvinten i basen, blir iofs ett kvartackord då, men jaja du fattar nog  B)....  har iofs inte provat detta så det kanske inte passar men jag hör något sådant i huvudet.

Men myckat bra låt och underbar sång !


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Spelade upp låten okommenterat för en kompis.

- Ah, är det Scorpions.   :wacko:

 :lol:


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Spelade upp låten okommenterat för en kompis.

- Ah, är det Scorpions.   :wacko:

 :lol:

Helt rätt  :lol:


freddy

  • Gäst
Higher, Astray och Anvil. Mina tre favoriter för kvällen :)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
När jag hörde denna första gången tyckte jag

"Vackert som den
De mörka rullningarna som kommer mot slutet är magnefika
Håll den så här naken
Låter som något P Gabriel skulle kunna sjunga"

Nu blev det Mr Jonnerstone och det är inte sämre det
Jäkligt vackert - nästan andlöst
Det är bara att gratulera till ett litet mästerverk

När de mäktiga trummorna rullar in vid ca 127 skulle jag vilja ha upp sången
Ja egentligen på några ställen till
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
 :blink:

Det har blivit några komentarer  :wub:

Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

I originalversionen sjunger tomas "we suffer in silence".

Korrekt =) Får lyssna på herr Jonners förehavanden sen :) Kul att den går varm hemma =)
Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

I originalversionen sjunger tomas "we suffer in silence".

I was listening to that very passage when I read this... Weird.  For what it's worth, I didn't question it until I read this.  There is a slight "t" sound at the end, but I think it can pass.  Might just be sibilance that you can fix, T? 

This song is like a tidal wave... It just washes over you and takes you completely.  The more I hear it, the more I want to listen.  


Tidal wave, nice :)

I have to listen to the song again to see if I hear anything :)
Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

I originalversionen sjunger tomas "we suffer in silence".

I was listening to that very passage when I read this... Weird.  For what it's worth, I didn't question it until I read this.  There is a slight "t" sound at the end, but I think it can pass.  Might just be sibilance that you can fix, T? 

This song is like a tidal wave... It just washes over you and takes you completely.  The more I hear it, the more I want to listen.   

Yes, I can hear it too. I sing silence but "in the heat of the battle" (don't now if it's an english saying, but it's a translation from the swedish saying "I stridens hetta") the S became very hard so it became more like "silentce", and then my not so moderate compression emphasises the T  :(

Maybe it can be fixed in postproduction. Can you give it try Emu? Or else I can fix it when my gear is up and running again  :)

Thanks Freddy and Julianna for your good ears  :)

Micke

I'll have a listen and will give it a try. perhaps some automated compressor from your side, or some creative stuff from my side :)
Men men...!  Den tog ju slut bara sådär!   :(    Riktigt bra låt med en refräng som sitter som en smäck!  
Dom enda synpunkterna jag har är dels gitarrljudet.  Låter för mycket "metal-gitarr" i mina öron men det är en smaksak.  Den funkar!  ;) 
Sen undrar jag inte om det går att slänga in en refräng till...  =P        /JEH


Tacktack :) Ja...scorpions sa något,  det kan ju aldrig vara bra :S :)

Kul att du gillar!





Blöjbyte mitt i allt här, får svara mer sen. tack för mig så lände :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
...några blöjbyten senare....

Mycket snyggt kråmat :P

Jag är impad över dina bas-toner Jonnerstone..ingen lek..skitsnyggt blev det..skulle nästan vilja höra sången här (som helhet) lite starkare!

Ljudbilden är mycket behaglig, gitarren sitter som en smeck, men jag kan tycka att less is more på den här, om gitarren kommer in senare, typ runt 100 sek. blir effekten av den än mer dramatisk, och låten lyfter riktigt ordentligt. Det är ju nyanserna bara som det gäller nu, allt är f.ö fulländat :)

Jättebra låt.

/Marre

Tack marre! Håller med om allt du säger tror jag, kanske skulle komma in med guran en aning senare!

Kan bara hålla med om att det är en riktigt rackarns rökare, denna låt! :)

Kommer att ha svårt att hålla mig den dagen då skivan kommer, även om jag nog skipper det STORA releasepartajet... ;-)

Tack!! Det STORA releaskalaset skippar nog jag med :lol: Jobbigt med fyra ton snittar on ingen som äter ;)

kul att du gillar :)
Fin sång, speciellt överstämman! Men jag tycker sången generellt är lite för låg i mixen.
Snyggt arr och fin elgitarr. På något ställe lät den en smula konstigt, en för kort, avhuggen ton.
Bra låt!

Hm, lite lågt? det var étt bra tag sen jag lyssnade, får se över igen. skall mixa in sången i logic ihop med gutarrerna sen, så kanske det klistrar lite bättre och låter lite högre :D

Vet nog exakt vilken guitarrton du menar, skall ta upp med W =)


Jag kan bara hålla med hyllningskören. Det enda konstruktiva jag kan komma med här är att lägga till en distgura till som spelar kvintackord med kvinten i basen, blir iofs ett kvartackord då, men jaja du fattar nog  B)....  har iofs inte provat detta så det kanske inte passar men jag hör något sådant i huvudet.

Men myckat bra låt och underbar sång !

tack tack =) Möjligen kunde det fungera, speciellt ihop med en extra reffe? Å andra sidan gillar jag det avskalade, vi får se.

Tusen tack för input!


Spelade upp låten okommenterat för en kompis.

- Ah, är det Scorpions.   :wacko:

 :lol:

:S vad gick fel? :)


Higher, Astray och Anvil. Mina tre favoriter för kvällen :)

Shit, riktigt kul att läsa vad du skriver mannen. TACK!

När jag hörde denna första gången tyckte jag

"Vackert som den
De mörka rullningarna som kommer mot slutet är magnefika
Håll den så här naken
Låter som något P Gabriel skulle kunna sjunga"

Nu blev det Mr Jonnerstone och det är inte sämre det
Jäkligt vackert - nästan andlöst
Det är bara att gratulera till ett litet mästerverk

När de mäktiga trummorna rullar in vid ca 127 skulle jag vilja ha upp sången
Ja egentligen på några ställen till


Tack cykeln! "litet mästerverk" är inget dåligt omdöme =)

"egentligen på några ställen till" kanske innebär att hela karongen skall höjas? och ännu lite mer under timpanimangeln?









Tack allihop för otroligt uppmuntrande och trevliga ord, samt även för de ideer och konstruktiva synpunkter som kommit fram, riktigt kul!


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
justså
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Oj denna var verkligen grymt skön!
Suverän mix rakt igenom bortsett från två småsaker som jag reagerade på.

Lead-sången försvinner lite för mycket i "ljudhavet" i slutpartiet och jag får anstränga mig för att höra den ordentligt.
Kan man höja den bara ett par snäpp där så vore det perfekt.

Reagerade även på guraljudet som låter lite för mycket rock/metal mot den i övrigt så ruggigt sköna ljudbilden.
Kanske bara softa den en liiten aning, men behålla samma rymd i ljudet så sitter den som en smäck.

Annars har jag inte så mycket att komma med utöver "djävligt bra"!!    :)
Me, Myself & I


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Oj denna var verkligen grymt skön!
Suverän mix rakt igenom bortsett från två småsaker som jag reagerade på.

Lead-sången försvinner lite för mycket i "ljudhavet" i slutpartiet och jag får anstränga mig för att höra den ordentligt.
Kan man höja den bara ett par snäpp där så vore det perfekt.

Reagerade även på guraljudet som låter lite för mycket rock/metal mot den i övrigt så ruggigt sköna ljudbilden.
Kanske bara softa den en liiten aning, men behålla samma rymd i ljudet så sitter den som en smäck.

Annars har jag inte så mycket att komma med utöver "djävligt bra"!!    :)

tack o tack. Noterar om sången där, som flera påpekat!


Gitarrljudet...får lyssna oss lite igen då :D



tack för bra kritik K, kul att du gillar!!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
AAAAAAaaaaahhhh.....   Den tar ju bara slut hela tiden!!!
Kan du inte göra den åtminståne dubbelt så lång så det känns som att man hinne lyssna lite?

Den är ju så skön. Jag vill ha meeeer!     :wub:
Me, Myself & I


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tack Kornstad  :wub:

Hur frestande det än är att ha en massa reffar på slutet så undrar jag om det inte är bra att det lixom slutar så tidigt...så man vill lyssna igen? :)

tack igen :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
tack Kornstad  :wub:

Hur frestande det än är att ha en massa reffar på slutet så undrar jag om det inte är bra att det lixom slutar så tidigt...så man vill lyssna igen? :)

tack igen :D


Håller med dig Emu. Den ska nog inte vara längre än så här!  :)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ersätter ni med ny mus när vänsterknappen slits ut...?       ;)

Efter ett antal lyssningar så reagerar jag på att första reffen känns skönare än andra.
Den stegras precis perfekt och ger så ruggigt skön känsla utan att det tillkommer alltför mycket grejer. 

I andra reffen tappar jag liiite av den känslan av att det blir lite för mycket sköna grejer som fyller på och det blir lite för mycket ljudmatta.....     Måste ju hitta nånting att klaga på.    :)
Me, Myself & I


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Jonner et comp!
Förtjusande skön låt, kompet bra och sånginsatserna njutningsbara! Mixen kunde vara lite mer balanserad vad det gäller sången, lite svårt att urskilja texten stundom.

Eftersom jag lyssnade fyra ggr så är detta BRA!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ersätter ni med ny mus när vänsterknappen slits ut...?       ;)

Efter ett antal lyssningar så reagerar jag på att första reffen känns skönare än andra.
Den stegras precis perfekt och ger så ruggigt skön känsla utan att det tillkommer alltför mycket grejer. 

I andra reffen tappar jag liiite av den känslan av att det blir lite för mycket sköna grejer som fyller på och det blir lite för mycket ljudmatta.....     Måste ju hitta nånting att klaga på.    :)

Skicka musen med orginalkvitto, orginalembalage, påsen den låg i när du köpte, och en bild på dig handlades musen, så ersätter vi med en ny mus.


Kul att du gillar låten såpass, och att du upplever andra refrängen som för crowded är väl kanske en bra indikation på att distmattor och annat inte göre sig besvär.

Får se hur det blir i slutmixen sen!

tack igen!


Tjou Jonner et comp!
Förtjusande skön låt, kompet bra och sånginsatserna njutningsbara! Mixen kunde vara lite mer balanserad vad det gäller sången, lite svårt att urskilja texten stundom.

Eftersom jag lyssnade fyra ggr så är detta BRA!

h.  johan

"förtjusande skön låt"! Inte illa :)

Vi ser över nivåer i sista mixen som sagt, tack för synpunkter!

:)


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
DEt är bra arrat för rösten. Den sparsmakade, långa, inledningen.

SKit i tankarna på orkester, synthstråk går väl an (som här), ser gärna att det maffas till efter slutet som nu föreligger. Typ w. riffar loss utav bara helvete (samma grund, men istället för powerchords, typ metal av den lättare skolan :) + tempo upp 30% + maffiga körer + stråk + solo och en slutkläm med j. på sång. Typ ännu oskriven text, med budskap :D

Bra sjunget, så långt. Känslosamt och proffsigt.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan ju tillägga för skoj skull att den version som ligger uppe nu är min slaskmix där jag alltså bara lagt gitarr och bas ovanpå Tomas mp3-fil. Inte ihopmixat ännu alltså.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, det var ju skojigt utöver det vanliga ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
DEt är bra arrat för rösten. Den sparsmakade, långa, inledningen.

SKit i tankarna på orkester, synthstråk går väl an (som här), ser gärna att det maffas till efter slutet som nu föreligger. Typ w. riffar loss utav bara helvete (samma grund, men istället för powerchords, typ metal av den lättare skolan :) + tempo upp 30% + maffiga körer + stråk + solo och en slutkläm med j. på sång. Typ ännu oskriven text, med budskap :D

Bra sjunget, så långt. Känslosamt och proffsigt.



Intressant! Blir det en extended version så :D skall nog hålla den så här kort. Har varit inne på en extra reffe med mer fläsk/sås/bacon...men vi får se hur vi gör. Just nu skall röster och gitarrer mixas in först o främst.

tack för tyck!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Vi bumpar denna, den skall inte cyberdöden få!

Jqg var tvungen att lyssna på alla versioner jag hittade här. Tycker låten är fantastisk helt enkelt. Jag lyssnade på dem i ordningen Jonnerstone lead, Emus tidiga lead, Emu lead telefon. (Dessförinnan lyssnade jag på Kornstads välljudande "the sweetest taste".)
 
MEd kornstads sång i färskt minne så tycker jag versionen med Jonnerstones lead har för tunn sång, och övertygar inte riktigt. Operettbas tänker jag på när de djupaste sångtonerna kommer. Gillar inte oktavsången heller. När jag sedan hör versionerna utan gitarrer och mullerpukor så kommer jag på att jag inte saknar dessa instrument. De funkar, men de lyfter inte låten heller. Något jag däremot saknar i de senare versionerna är de ryska armékörerna. I alla fall lite. ;)

Jag tycker Emus sång på den tidigaste versionen har det bästa uttrycket, den med telefon påminner mycket om Cue i soundet men är inte lika bra. Jonnerstone sjunger kanske med bättre pitch men mindre innerligt, tycker jag.

Om ni kör vidare på Chromeversionen tycker jag att sången framför allt ska värmas och petas upp. Helst sjungas om då, tycker jag, men det är inte lätt att säga hur den skall sjungas så att den når första versionens charm.

Det mullrar väl mycket i basen, speciellt när pukorna ddrar på pukorna där efter två minuter.

Mycket gnäll och förvirrad recension.  :unsure: Hade jag bara hört en version så jag jag nog varit odelat positiv, tror jag.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vi bumpar denna, den skall inte cyberdöden få!

Jqg var tvungen att lyssna på alla versioner jag hittade här. Tycker låten är fantastisk helt enkelt. Jag lyssnade på dem i ordningen Jonnerstone lead, Emus tidiga lead, Emu lead telefon. (Dessförinnan lyssnade jag på Kornstads välljudande "the sweetest taste".)
 
MEd kornstads sång i färskt minne så tycker jag versionen med Jonnerstones lead har för tunn sång, och övertygar inte riktigt. Operettbas tänker jag på när de djupaste sångtonerna kommer. Gillar inte oktavsången heller. När jag sedan hör versionerna utan gitarrer och mullerpukor så kommer jag på att jag inte saknar dessa instrument. De funkar, men de lyfter inte låten heller. Något jag däremot saknar i de senare versionerna är de ryska armékörerna. I alla fall lite. ;)

Jag tycker Emus sång på den tidigaste versionen har det bästa uttrycket, den med telefon påminner mycket om Cue i soundet men är inte lika bra. Jonnerstone sjunger kanske med bättre pitch men mindre innerligt, tycker jag.

Om ni kör vidare på Chromeversionen tycker jag att sången framför allt ska värmas och petas upp. Helst sjungas om då, tycker jag, men det är inte lätt att säga hur den skall sjungas så att den når första versionens charm.

Det mullrar väl mycket i basen, speciellt när pukorna ddrar på pukorna där efter två minuter.

Mycket gnäll och förvirrad recension.  :unsure: Hade jag bara hört en version så jag jag nog varit odelat positiv, tror jag.  :)


Faktiskt riktigt intressant att läsa så personliga intryck tycker jag!

Själv är jag otroligt förtjust i Jonnerstones sång, jag kan bara drömma att sätta toner på det där sättet. jag skulle ju gärna sjunga sådana här känslosamma grejor, men det blir så vingligt o värdelöst :)

Från början var tanken att det skulle vara en naken pianogrej, kanske någon stråke, men efter att ha lagt tid timpanisarna så fastnade vi lite för intensitetshöjningen, och sen adderade W den där läckra whammypedalbasen, och lite chrome-gitarrer, och det känns som den passar "bättre in på skivan" i detta skick, även om den säkert kunde förmedla annat med mindre arr också.


Det som känns roligast är väl att "du tycker den är fantastisk helt enkelt" :D tack!



Skall försöka, att NÅN gång sjunga en sån här låt helt själv, men det blir inte på denna. När vi mixar in gitarrer och sången i logic (de ligger pålagda på min mp3 nu) så skall jag ha dina synpunkter om att värma på sången i bakhuvudet.

tack för utmärkt tyck och tänk rattle, uppskattas verkligen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol