Forum > Färdiga produktioner

Så länge hjärtat slår :)

<< < (2/3) > >>

perrra:
Tjaba!
Det är olika smak och tycke, finns en del låtar som faktiskt SKA ha denna basgången, typ.
Speciellt dom dansbanden som kör med Ståbas är just denna basen väldigt vanlig, alltså den "studsbasen" ni snackar om .
Det är 32 delars mellanrum mellan varje anslag (i refrängerna) .. jag har programmerat den så.

Tack så mycket för fina kommentarer!! :)

Här har vi typiskt exempel på en låt jag vart med och proddat :)

http://open.spotify.com/track/2yFS287p6HMtkXWUCniUx7

Rattlesnake:
Haha, det var faktiskt rätt roligt att lyssna på ändå. ^_^ En riktig fyr-fyra, eller hur? (Man är ju kung på dansbandslingo.)

Mäh, var vad det för fegvolym på steelen? Upp med den så det går att analysera ordentligt hur du har emulerat. :P Så där lågt låter den ju bra i alla fall.

Den där hemska FM-synthen med pianoljud trodde jag hade dött ut, ska det fortfarande låta så i styrdanssammanhang?

perrra:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.10.2010, 01:12:08 ---Haha, det var faktiskt rätt roligt att lyssna på ändå. ^_^ En riktig fyr-fyra, eller hur? (Man är ju kung på dansbandslingo.)

Mäh, var vad det för fegvolym på steelen? Upp med den så det går att analysera ordentligt hur du har emulerat. :P Så där lågt låter den ju bra i alla fall.

Den där hemska FM-synthen med pianoljud trodde jag hade dött ut, ska det fortfarande låta så i styrdanssammanhang?

--- Slut citat ---

FM synthen är ett elpiano blandat med en Bell ;)   :wub:

Steelen ligger kanske lite lågt ja!! Du har rätt ;) ska ordna det !

Tack för fina tips o trix!! ;)

Emlan:
Jodå, jag blir lite sugen på att dansa allt!
Det är ett bra betyg! :)
Tempot är behagligt, lättdansat!

Eddi:
Jag tycker att det du gör Marcus är bra inom din genre och jag hade ju hoppat på att göra en danslåt men jag känner att det verkligen inte är min bag - tokpatetiskt faktiskt. Så jag lämnar WO på det - bara så att du vet. (kanske är det så att jag innerst inne känner att eftersom det här inte är min grej så kommer det att bli ett uselt resultat.)
So sorry..... <_<

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion