Forum > Färdiga produktioner

Så länge hjärtat slår :)

(1/3) > >>

perrra:
LÅTNAMN: Så länge hjärtat slår
ARTIST/GRUPP: Ej satt än
GENRE: Dansband/Country
LÅTLÄNGD: 2:55
KOMPOSITÖR: Marcus Persson / Roger Ljunggren
TEXT: Ulf Georgsson
PRODUCENT: Marcus Persson
EV. MEDVERKANDE: Sång & Kör Marcus Persson, gitarr Roger Ljunggren
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Här bjussar jag på en riktigt klassisk dansbandslåt i Shuffle, lite Countrystuk! :)
Hoppas ni diggar steeeenhååårt! :)
Checka in min programmerade "steelguitar" he he .. den låter fan rätt real ändå tycker jag!!

Jäjä! Digg on määän!

[mp3=200,20,0,center]http://mirror.perrra.nu/kontrollrummet/Sa_lange_hjartat.mp3[/mp3]

Håkan Nilsson:
Jag lyssnade bara i laptopens minispeakers, men stampataktenfoten for upp och ned på mig. Låter som en riktig j-a hit på svensktoppen. Fin att dansa till. Det enkla är det svåra. Lättsamt o fint som fan.

asti:
Fint producerat och arrat och snygg sång och gitarr!
Men jag reagerar fortfarande på att basen är lite "styltig", det blir liksom inget
riktigt flyt i spelet, speciellt vad gäller refrängen. Håll ut längre på bastonerna.
Annars väldigt snyggt och proffsigt.

Gurano:
Inte min musik alls men jag förstår att detta är bra gjort. Bra ljudmässigt, tycker dock att musiken känns lite struttig - kanske hänger det bl.a. ihop med det Asti beskriver som styltig bas...men även sologuran upplever jag som struttig.

Men what a häck - det är bra dansbandsmusik!

Gurano

clavinova:
Även om jag extremt sällan lyssnar till dansband tycker jag att denna passar in i det jag föreställer mig som dansband till 100%.
Riktigt snyggt hantverk! :)

Till skillnad från Asti och Gurano tycker jag dock att den struttiga basen passar perfekt till "moves" på dansgolvet.

Finns tom ett par låtar från Paul Paljett som jag diggar. ;) (Blue Hawaii med Vikingarna också.  B) ) Dock märker jag att basen är lite mer flytande i den senare låten....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion