Forum > Demolåtar
Hogge - Ballad (21 okt 2010)
Tokai:
Tjena!
Kul låt det här. Påminner om en av mina gamla favoriter Don Dixon (också den hesa rösten)
Tycker pianot ligger rätt så ok i ljudbilden.
Trummorna känns dock lite för upprepande, lite enformigt, som sagt.
När breaket kommer (ackordbyte) skulle jag vilja ha mer driv, att kanske trummorna bankar 8-delar
Jobba på för tusan
Men ballad är det väl knappast
hogge:
--- Citat från: asti skrivet 22.10.2010, 18:16:35 ---Shcysst sound du får till här! Sången kunde nog komma in en "vända" tidigare.
Om du vill förstärka med något och få lite extra variation kunde du t.ex lägga
på lite korta, stötiga entoniga stråkar som spelar i halva tempot mot t.ex pianot....
kunde komma in en bit in i låten när du sjungit några strofer...
--- Slut citat ---
Tack snälla Asti.. Jag ska överväga Dina synpunkter noga!!
--- Citat från: spacetrucker skrivet 22.10.2010, 18:17:28 ---Jojo, denhär är bra... och slutet, det är super :lol:
Nämen gör denna färdig vetjag.
Space
--- Slut citat ---
Tack Space.. Jag ska absolut göra denna klar för jag gillar den stenhårt!!
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 22.10.2010, 20:30:56 ---Tona ner pianot lite så kanske det smälter in bra som det är utan att spelas annorlunda. Mer trummor!
--- Slut citat ---
Tack Håkan.. Du har nog helt rätt där... Ser över det vid nästa vända!
--- Citat från: Tokai skrivet 22.10.2010, 20:48:29 ---Tjena!
Kul låt det här. Påminner om en av mina gamla favoriter Don Dixon (också den hesa rösten)
Tycker pianot ligger rätt så ok i ljudbilden.
Trummorna känns dock lite för upprepande, lite enformigt, som sagt.
När breaket kommer (ackordbyte) skulle jag vilja ha mer driv, att kanske trummorna bankar 8-delar
Jobba på för tusan
Men ballad är det väl knappast
--- Slut citat ---
Faan va kul Tokai - tack som (bara den...).
Trummorna har justerats lite, men det där är ju som "min" underbara producent (Freddy) komer att fixa s¨å småningom.. Jo just det - Freddy har precis accepterat att producera också album nr 2 och jag känner mig såååå lycklig...
Nåväl. Jättebra kommentarer Tokai - tack för visat intresse!!
hogge:
Version nr 2 :P
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music/Ballad2_21-10-10.mp3[/mp3]
hogge:
--- Citat från: Tokai skrivet 22.10.2010, 20:48:29 ---Men ballad är det väl knappast
--- Slut citat ---
Näe.. Kanske inte...? Jag vet ju inte sånt,, Men, nu när Du säger det... Det är mera pop va? Rock kanske?
Kornstad:
Ahhh...skulle precis kommentera version 1 som jag lyssnade på tidigare och nu igen, men såg då att det fanns en version 2 också!!
Jaja, i första versionen tänkte jag säga att det var ett bra utkast och att det kunde bli en riktigt bra låt med lite guror till, men nu hinner jag inte lyssna på 2:an så jag får köra ett riktigt utlåtande imorgon.
Hoppas du har överseende med detta fruktansvärda snedsteg. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida