Forum > Demolåtar
Hogge - Ballad (21 okt 2010)
Rattlesnake:
Det kanske jobbas på denna just nu...? :unsure:
Lyssnar på version 2.
Jag tycker det är en sjysst medium-temporocklåt, ingen ballad. Ackordslingorna tycker jag är bra som de är, men kan ju vara intressant att höra Kornstads variant också.
Mycket är bra, det som kan bli bättre tycker jag är:
Pianospelet. Det blir lite långtråkigt. Kanske bryta av nånstans med ett stopp, en blank takt helt enkelt?
Lite tajtare på verserna på instrumenten. Det är inte direkt otajt, men den här typen av låtar tycker jag kräver ett riktigt snortajt gitarr/baslir. Basen tycker jag rasslar för mycket, men det är mera en smaksak.
Gillar refrängerna när en gitarr kör samma figur upprepat fast ackorden växlar, vet inte vad det heter i musikteori. Och att det kommer in lite oväntade stämmor och basgångar ibland.
Men ett riktigt slut vill vi ha! :)
Wernborg:
Nice Police-vibbar på detta. Jag är tråkig och fyller på ang. refrängen som jag tycker är en grym brygga som kanske leder till en refräng med distmattor på gitarr? :D
Kvantisera pianot också. Framför allt i början där är det lite jobbigt att lyssna på det.
Sångdubbarna behöver nog tajtas till lite här och där.
Bra jobbat!
hogge:
--- Citat från: freddy skrivet 27.10.2010, 23:49:28 ---Glöm inte att ange Kornstad som låtskrivare om du kör på det där ;)
--- Slut citat ---
självklart... :lol:
hogge:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.11.2010, 10:19:45 ---Det kanske jobbas på denna just nu...? :unsure:
Lyssnar på version 2.
Jag tycker det är en sjysst medium-temporocklåt, ingen ballad. Ackordslingorna tycker jag är bra som de är, men kan ju vara intressant att höra Kornstads variant också.
Mycket är bra, det som kan bli bättre tycker jag är:
Pianospelet. Det blir lite långtråkigt. Kanske bryta av nånstans med ett stopp, en blank takt helt enkelt?
Lite tajtare på verserna på instrumenten. Det är inte direkt otajt, men den här typen av låtar tycker jag kräver ett riktigt snortajt gitarr/baslir. Basen tycker jag rasslar för mycket, men det är mera en smaksak.
Gillar refrängerna när en gitarr kör samma figur upprepat fast ackorden växlar, vet inte vad det heter i musikteori. Och att det kommer in lite oväntade stämmor och basgångar ibland.
Men ett riktigt slut vill vi ha! :)
--- Slut citat ---
Tack snälla.. Jag ska absolut testa Kornstads variant så fort jag kommer hem igen. Givetvis måste jag "mecka" mer också med pianot (som allt annat).. Jag suger in alla Dina synpunkter. Tack igen!
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.11.2010, 11:03:20 ---Nice Police-vibbar på detta. Jag är tråkig och fyller på ang. refrängen som jag tycker är en grym brygga som kanske leder till en refräng med distmattor på gitarr? :D
Kvantisera pianot också. Framför allt i början där är det lite jobbigt att lyssna på det.
Sångdubbarna behöver nog tajtas till lite här och där.
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tack Wernborg.. Som tur är så sitter jag precis hos min kompis Peter i Karlstad (han var med och la några gitarrsolon på mina första alster) i Karlstad, så han kunde direkt berätta vad kvantisera betydde... Så det ska jag göra :lol:
Detta är ju en "slaskis" så allt ska, mer eller mindre, justeras...
hogge:
--- Citat från: Eddi skrivet 28.10.2010, 00:56:32 ---
--- Citat från: Kornstad skrivet 27.10.2010, 22:11:14 ---ahhh...jag skrev det dumt.
Jag menar basgången.
G "But I just wanna D say hello F "say hello" C "say hello"
G "But I just wanna D say hello F "say hello" G "say hello"
Du får ursäkta mitt opedagogiska sätt att förklara det, men jag hoppas att du är med på vad jag menar.
--- Slut citat ---
G = Guitarr
D = Drums
F = Flute
C = Cykelslang
Lycka till :lol:
--- Slut citat ---
Hehehe... Fick precis klart för mig (tror jag?) att den nya medlemmen Eddi är den gamla räven EKO... Eller?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida